m0rt3n90 Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 Jeg observerte 3 oransje lys på himmelen sør for Drammen mellom kl 22.10 og 22.20 i kveld. Så ut som de sto stille på himmelen til å begynne med. Etterhvert beveget de seg retning Oslo. Noen som vet hva dette kan være? Tenkte først det kunne være biter fra en komet eller noe? Men så nesten ut som de bevegde seg høyere og høyere. Den ene mye fortere enn de to andre. Lenke til kommentar
StormEagle Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 Varmluftsballong. Det har flere ganger før vært folk som har sendt opp slike (lages av litt silkepapir, en bommullsdott, litt ståltråd og noe som brenner (f.eks rødsprit, el) som man dynker bommullsdotten i og tenner på) og hvær gang folk har gjordt dette i litt befolkede strøk har det vært flere som er sikre på at de har sett UFO er etterpå. Kan f.eks lages slik: http://home.chello.no/~hcvollan/varmluftsballong.pdf Lenke til kommentar
m0rt3n90 Skrevet 29. august 2009 Forfatter Del Skrevet 29. august 2009 det var ikke noe sånt. har selv sendt opp slike varmluftsballonger. 2 av de fikk en voldsom fart over himmelen, mens den siste fløy skrått oppover. er ikke godt å si hva det var. har hvertfall aldrig sett noe sånt det var ikke noe sånt. har selv sendt opp slike varmluftsballonger. 2 av de fikk en voldsom fart over himmelen, mens den siste fløy skrått oppover. er ikke godt å si hva det var. har hvertfall aldrig sett noe sånt Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 For å klassifiseres som UFO-angrep må nok flere enn bare du ha sett det.. Lenke til kommentar
Olum Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 Men for trådstarter er det jo en UFO helt til han finner ut hva det faktisk er. Lenke til kommentar
ZealD Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 Det er mulig dere som har kommentert dette vet mer om trådstarter enn meg, men har han noengang sagt han trodde det var en UFO? Dere rakker ned på en kar som lurer på om dette kan ha vert en komet eller hva. Istedenfor å rakke ned på han kan dere vel komme med litt mer saklige innlegg. Lenke til kommentar
olasonn Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 Det er mulig dere som har kommentert dette vet mer om trådstarter enn meg, men har han noengang sagt han trodde det var en UFO? Ja, UFO er jo Uidentifisert Flyvende Objekt, ikke et utenomjordisk romskip. Så lenge ingen vet hva det er så er det jo et UFO. Lenke til kommentar
Olum Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 Det er mulig dere som har kommentert dette vet mer om trådstarter enn meg, men har han noengang sagt han trodde det var en UFO? Dere rakker ned på en kar som lurer på om dette kan ha vert en komet eller hva. Istedenfor å rakke ned på han kan dere vel komme med litt mer saklige innlegg. Vi rakker ikke ned på trådstarter. Fatter ikke hvor du får det fra. Som bornagainatheist sier, en UFO må ikke være en flyvende tallerken med grønne marsboere. Når det er et flyvende objekt vi prater om som vi ikke vet hva er, refererer man til det som en UFO. Lenke til kommentar
StormEagle Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 (endret) det var ikke noe sånt. har selv sendt opp slike varmluftsballonger. 2 av de fikk en voldsom fart over himmelen, mens den siste fløy skrått oppover. er ikke godt å si hva det var. har hvertfall aldrig sett noe sånt Ok da var det sikkert tre helikopter med søkelys eller lignende. Om natten vil man ikke se helikopterene men bare lyset. Slik bare at man kunn ser det ene lyset: Eller slik bare mørkere ute: (kan selvsagt ikke vise et bilde av akkurat det jeg mener da man da vil se kunn et lys og ikke se at det er et helikopter i bildet) Noe slikt bare at det blinkende lyset ikke synes fordi det vender fra deg: På litt avstand vil du ikke høre lyden (ihvertfall med helikoptere med inkapslet halerotor er veldig støysvake). PS: avstands og fartsbedømmning er umulig mot en svart natthimmel (ingen referansepungt) og det er også ekstremt vanskelig om dagen selv med en halvveis skyet himmel hvis objektet har litt avstand. Endret 31. august 2009 av flesvik Lenke til kommentar
Olum Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 På litt avstand vil du ikke høre lyden (ihvertfall med helikoptere med inkapslet halerotor er veldig støysvake). Akkurat det der fikk jeg motbevist her om dagen. Politihelikopterene i Oslo har inkapslet halerotor og skal visstnok være av den minst støyende typen. Det ødela i hvertfall nattesøvnen for meg. Lenke til kommentar
hokuspokus111 Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 Har selv vært med på å sende opp små enkle varmluftsballonger, de sees som oransje lys på himmelen. De beveger seg sakte, men kan få litt hastighet hvis det blåser. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå