Gå til innhold

Rangordninger innen brannvesen og politi.


Anbefalte innlegg

Hei. :)

 

Var for en tid tilbake på en relativt stor brannøvelse med ca 20-30 brannfolk. Der la jeg merke til at enkelte hadde både en, to og tre stjerner på skulderdelen på skjortene sine. Greit nok, tenkte jeg, men jeg la også merke til at noen av brannsjefene ikke hadde noe som helst på skjortene sine, utenom påskrift brannsjef/mester. Trodde slevfølgelig antall stjerner hadde noe med stilling å gjøre, men der tok jeg feil. Noen som kan opplyse meg på dette området. Er greit å vite, gnager litt den der. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eg trur forvirringa her kjem fordi TS berre såg brannmannskap med dei lavare gradane. Brannsjefen har 3 stjerner med bred sølvkant rundt. Utrykningslederen har 3 små stjerner, det er han som leder brannmanskapa med mindre det er ein så stor aksjon at overbefalet kjem for å lede aksjonen.

 

På eit skadested er dei heilt vanlig at dei som leder bruker refleksvestar med påskrift. Den av politiet som er skadestedsleder har ein eigen vest som det står skadestedsleder på, fagansvarlig helse har ein anna vest, osv.

Det er ofte vanskelig å sjå distinksjonane under ein slik vest sidan den går over skuldrane.

 

Det er også forholdsvis vanlig at folk er slappe med å bruke distinksjonane sine då det reint praktisk kun er bruk for vestane. Den interne rangordninga er så godt kjent mellom mannskapet at distinksjonane ofte kun blir brukt når dei skal "pynte" seg opp.

 

Distinksjoner.jpg

 

Her er ei meir utfyllande beskrivelse for brannvesen:

Oppsett av distinksjoner

 

Merk at dette er eit forslag, enkelte brannvesen har avik i forhold til dette oppsettet da det er opp til kvart enkelt brannvesen korleis dei vil gjere dette.

Lenke til kommentar
Du finner alt du vil vite her. Du kan søke på allverdens sivile/militære grader på den siden. :)

 

Uh, oversikta for brann ser ikkje ut til å stemme i det heile tatt. :thumbdown:

 

Kvifor har beredskapslederen her ingen stjerner medan ein røykdykkar visstnok skal ha tre stjerner?

Dette heng ikkje på greip i det heile tatt, i alle yrkesbrannvesen så er alle røykdykkarar, det er ein del av jobben. Eg vil gjerne sjå det brannvesnet i norge der alle mann på vaktlaget spring rundt med tre stjerner på skuldrane.

Lenke til kommentar
Brannvesenet sine distinksjoner har likhet med hær og luft. Fenrik, løytnant, kaptein og major. Men ikke sammenlign disse med grader.

 

Tja, ein kan vel forsåvidt seie det om du også tar med oberstløytnant og løytnant etter major.

Men, dei tre lavaste gradane er med små stjerner, så kjem det med sølvkant.

Overbrannmesteren ligger over utrykningslederen sjølv om overbrannmesteren ikkje har stjerner, overbrannmester distinksjonen er svart med ei brei sølvstripe rundt. Får norsk brannbefals landsforbund det som dei vil så vil denne distinksjonen bli bytta ut til fordel for ein distinksjon med 3 små stjerner og ein tynn sølvkant rundt slik at det er lettare for lekmenn å sjå korleis rang systemet er lagt opp.

 

Deretter følger dei neste distinksjonane som har både brei sølvstripe og store stjerner. Dette systemet går opp til maks 3 store stjerner med brei sølvkant som er distinksjonen til brannsjefen.

 

Dei raude stripene rundt distinksjonane er kun brukt på jakker og då ofte kun på paradejakkene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...