Børge_ Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 (endret) Hei Jeg har et problem med windows xp 64bit pro. I min gamle maskin hadde jeg et problem med at etter en stunds bruk ville ikke XP starte. Den ble hengende på loading-skjermen til windows uten at den kom seg av flekken. Fant aldri ut hva det var, men prøvde med forskjellig XP versjoner og forskjellig disker. Nå har jeg oppgradert Hovedkort, cpu og ram, og formaterte derfor for å få en fresh start. Innstallerte XP og det virket greit. Så skulle jeg bytte grafikkort,tok ut det gamle satt i det nye, fant så ut at jeg manglet en kontakt på psuen, tok derfor av det nye grafikkortet og erstattet det igjen med det gamle. Prøvde å starte opp, men idet windows kommer til lasteskjermen tar grafen seg et par runder over linjen og så restarter hele maskinen. Kommer heller ikke inn i safemode. Da alt er skiftet ut bortsett fra hardisk, psu, dvd og grafikkort skjønner jeg ikke bæra. Noen som har noen tips? Er det windowsversjonen som er ødelagt eller er det hardisken. Fikk ingen feilmelding under formatering eller lignende. Med frustrert hilsen Børge Specs: DFI Lanparty 790GX-M2RS AMD x4 2,6 ghz Black edition 8GB RAM ATI 1650X Hiper 530W Endret 29. august 2009 av Børge_ Lenke til kommentar
Mechablast Skrevet 30. august 2009 Del Skrevet 30. august 2009 Jeg ser av spesifikasjonene at du har mye ram. Prøv med 1 eller 2 brikker. (2-4Gb tilsammen) Og se om det hjelper. Om du ikke alt har prøvd det. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 Husk å være nøye med å plassere innlegg og tråder i korrekt kategori. Spør en moderator om du er i tvil. Denne tråden var plassert i feil kategori og er blitt flyttet til korrekt eller mer passende kategori. Reaksjoner på moderering går som alltid via "Personlig Melding". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå