Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problemer med Acer 4810TG "Fail to get image`s DAT file", trenger hjelp?

Anbefalte innlegg

Kjøpte en Acer 4810TG idag. Trenger den umiddelbart i forbindelse med skulen.

Gjennomførte innstallasjonen som beskrevet, men kommer opp: "Fail to get image`s DAT file".

Har ingen windows cd og får ikkje startet noe recovery program med alt+F10. Noen som har tips eller ideer? Trenger sårt pc`en nå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Husk at emnetittelen skal beskrive trådens innhold og det skal komme klart frem av førsteinnlegget hva temaet for tråden er. Unngå overdreven bruk av store bokstaver og tegn. Emnetittel skal være på minimum tre ord. I henhold til retningslinjene er emnetittel endret til noe som lettere kan gi bedre tilbakemeldinger og/eller assistanse.

Reaksjoner på moderering går som alltid via "Personlig Melding".

:)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hei.

Har nettopp kjøpt Acer 4810TG og jeg får den samme meldingen som deg. Denne har jeg kjøpt på nett, da jeg for øyeblikket er litt for langt unna butikk.

Fikk du løst problemet med den feilmeldingen?

Det følger som kjent ikke med noen recoverydisc da det er noe vi må brenne selv etter at pc er oppe og går...men når man ikke en gang kommer dit.....da er det ikke lett.

Andre med samme feilmelding tro?

Lenke til kommentar

Min 4810TG kom med Windows ferdig installert den. MEN recovery partisjonen min klarte å bugge seg slik at jeg ikke kunne ta alt + F10 for å starte det lenger. Fikk heller ikke brent ut en recovery DVD så endte opp med å fjerne alt som var og installere Vista med en annen lisens enn den som fulgte med, takk til MSDNAA.

Min 4810TG hadde Vista Home Premium 64-bit. Det du kan gjøre er å laste ned samme versjon som egentelig du skulle hatt (riktig versjon, servicepack og språk), og deretter bruke keyen som står under datamaskinen din. Dette skal hvertfall i teorien virke.

Tror du også kan få tilsendt en recovery DVD fra Acer, men slik jeg sa det gjør jo at du slipper å vente i noen uker.

Har lest flere som har hatt problemer med denne dumme recovery funksjonen. Hva er så vansklig med en vanlig DVD plate?

Sånn helt til slutt, for guds skyld ikke formater så mye at du faktisk fjerner recoverypartisjonen. Da får du nemmelig ikke levert maskinen tilbake igjen siden den da ikke lenger er betraktet som orginal stand. Jeg klarte å slette denne, men skal heldigvis beholde maskinen. Den må uheldigvis på reparasjon da på grunn av unaturlig støy/vibrasjon fra vifta. Men annet enn dette tror jeg du vil bli svært fornøyed, det er hvertfall jeg. :)

Edit:

Glemte å nevne at "Fail to get image`s DAT file" faktisk var feilmeldingen jeg fikk da jeg skulle prøve å brenne en recovery DVD, selv om recovery funskjonen var på i Bios.

Endret av fUsiOn
Lenke til kommentar

Jeg har vært i kontakt med Acer, som sier at den meldingen betyr at det er en feil fra produsent og at pc må sendes inn!!!

Jeg har søkt opp den feilmeldingen på nett og ser at det er flere som har samme problemet. Jeg sa til de på Acer at dem må legge ut beskjed på siden sin om denne feilen, så slipper vi bruke en masse tid på å finne såkalte egne løsninger, når det da er feil fra fabrikantens side.

Dumt å kjøpe pc på nett når det haster litt med pc.

Lenke til kommentar

Siste nytt i forbindelse med Acer Aspire 4810TG:

Ble bedt om å levere inn pc, da dette var en feil som var kjent. Jeg ble bedt om å finne meg en annen pc i stedet, så da er det tydelig at det er en feil de ikke gjør så mye med, annet enn å returnere pc tilbake til produsent.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...