Gå til innhold

Ny laptop - forvirret

vosterer

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

Jeg har lest en del inne på dette forumet, men føler ikke jeg har funnet svar på akkurat det jeg lurer på. Det er en jungel av laptoper der ute i alle prisklasser og størrelser som jeg ikke helt blir klok på.

Jeg skal, som dere sikkert har skjønt, kjøpe meg en ny laptop.

Det jeg ser etter er en laptop med meget god batterikapasitet som også er ganske liten rent fysisk. Jeg skjønner såpass at jeg nok kunne funnet en glimrende pc på egenhånd, men da hadde det nok blitt "overkill" både med tanke på pris og nødvendig ytelse :-)

Jeg driver ikke noe særlig med dataspill, men kommer til å koble den opp mot min HD-ready TV og se film på den. Ellers er jeg en aktiv bruker av word, excel og matlab - så kjapt minne og rask prosessor må til.

Ellers er jeg ikke så veldig glad i alle småprogram som kommer ferdig installert fra fabrikk.

Er det noen som vet om en grei laptop som passer til meg? :-)

Et siste spørsmål som er litt på siden - Jeg ser det finnes en del bittesmå mini laptoper med 10.1' skjerm, og atom prosessor. Er det mulig å koble dem opp mot en tv i 1024 x 768 oppløsning? Disse laptopene er jo såpass billige, og med en så hendig størrelse at en slik kunne være kjekk å bruke til filmframvisning.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

At programmer er ferdig installert fra fabrikk, gjør ingenting. Tar max 10 min å fjerne.

Atomprosessorene er ikke veldig raske. Jeg har aldri prøvd å koble de opp mot en TV, så vet ikke om det går raskt å se film. Men det funker fint på skjermen som er der fra før i alle fall.

MiniPCene har litt lite tastatur, så jeg synes det er litt slitsomt å skrive mye på.

Men kan du skrive en maxpris?

Lenke til kommentar
At programmer er ferdig installert fra fabrikk, gjør ingenting. Tar max 10 min å fjerne.

Atomprosessorene er ikke veldig raske. Jeg har aldri prøvd å koble de opp mot en TV, så vet ikke om det går raskt å se film. Men det funker fint på skjermen som er der fra før i alle fall.

MiniPCene har litt lite tastatur, så jeg synes det er litt slitsomt å skrive mye på.

Men kan du skrive en maxpris?

Har igrunn ikke tenkt så mye på pris. Så billig som mulig, naturligvis. Men hadde jo vært kjekt om "så billig som mulig" viste seg å være under titusen kr. :-)

Lenke til kommentar

HP Pavilion tx2-1200

Sikler selv på denne, men den er litt dyr. Den er akkurat under 10 000 kr. for deg da. Det ser ikke ut til at den har HDMI-port (noe som gjør det svært lett å koble til TV), men den har andre porter som tillater det.

Jeg synes selv at 10" er litt lite, men 12" burde være passelig. Så da har du kanskje noe mer å gå etter.

Lenke til kommentar
HP Pavilion tx2-1200

Sikler selv på denne, men den er litt dyr. Den er akkurat under 10 000 kr. for deg da. Det ser ikke ut til at den har HDMI-port (noe som gjør det svært lett å koble til TV), men den har andre porter som tillater det.

Jeg synes selv at 10" er litt lite, men 12" burde være passelig. Så da har du kanskje noe mer å gå etter.

Den så igrunn kjekk ut. Men er det noen vesentlig forskjell på den og denne til 6760 kr?

Såvidt jeg forstår er prosessoren bittelitt svakere, men er det den eneste forskjellen?

Vet du hvordan skjermen er i forhold til en som ikke har berøringsfunksjon? Er den like skarp og fin?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...