Nessi Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 Hei Mitt første 8800GTX kort sluttet å fungere for noen måneder siden, det starter fortsatt men har striper over skjermen og drivere fungerer ikke. Jeg lånte meg ett nytt ett (XFX 8800GTX) For 1 time siden sluttet dette også å fungere, dette ble helt svart, når jeg starter maskina på nytt så starter vifta på GTX'en, men får ikke noe signal på skjermen. Skjønner ikke hvordan dette er mulig, begge kortene er ikke overklokka eller noe... Har heller ikke garanti på noen av de. Så jeg lurer på om det fins noen tips eller noe i den duren? Er dette vanlige feil på disse? Lenke til kommentar
007CD Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 Etter ca 2 år bruker GPUene på disse å ryke, dette er vell mest sannsynlig grunnet at Nvidia skulle spare inn litt ifølge rykter og hoppet over en viktig runde med coating. Uansett, RMA og garanti er det eneste botemidlet dessverre. Lenke til kommentar
BooBass Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 (endret) wtf Har en to år gammel GTX i pc'en min, kan jeg regne med at den kaster inn håndkleet snart? Det høres bare sykt ut. Endret 29. august 2009 av BooBass Lenke til kommentar
Nessi Skrevet 29. august 2009 Forfatter Del Skrevet 29. august 2009 FANTASTISK, fikset 8800gtx med å strippe den helt for deler, legge den på aluminiums folie i ovnen i 10 min, på 200grader. Lot den kjøle ned i 30min. Skrudde den sammen, satte den inn, og alt fugnerer igjen... Har ikke prøvd på begge enda. men kommer til å gjøre det samme med XFX'en også. Lenke til kommentar
Geforce Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 Bra du fikk fixet det Hvor fikk du den idên om å legge den i ovnen egentlig? Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 Høres nesten litt trollete ut, for kondensatorene (+ andre komponenter) hadde aldri klart temperaturer over 100'C. Lenke til kommentar
Nessi Skrevet 1. september 2009 Forfatter Del Skrevet 1. september 2009 Vet det høres rart ut, jeg følte meg en smule dum når jeg satte igang med reperasjonen, siste jeg tenkte før jeg satte kortet i ovnen var vel at noen skulle teste hvor dum folk kan være Men hadde 0 garanti og kortet har ligget ødelagt i flere måneder så har jo ikke noe å si om det blir verre tenkte jeg. Testet det igjen etter en skikkelig cleanup med qutip, men samme problemet, umulig å se. Varmet så opp ovnen så den var 200grader, satte inn kortet på aluminumsfolie å lot det sto der i 10min, før jeg lot det kjøle ned i 30min. Skrudde det sammen igjen og satte det inn, fungerte som bare det, bruker det nå igjen og fungerer utmerket. Fikk ide'n litt rundt om på diverse forum, var faktisk en del som har lyktes med dette, til og med hovedkort. Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 (endret) Høres utrolig ut... men, har en teori om at eventuelle brutte loddinger/forbindelser "smelter" sammen igjen det er det eneste jeg kan komme på i farten. edit: har forresten et XFX hk som jeg kan teste dette med Endret 2. september 2009 av Kent -amdme- Lenke til kommentar
007CD Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 Teorien bak dette med NV brikkene har vell Inquirer i sin 3 del serie lagt ut her: http://www.theinquirer.net/inquirer/news/1...chips-defective http://www.theinquirer.net/inquirer/news/1...defective-chips http://www.theinquirer.net/inquirer/news/1036374/nv-should Lenke til kommentar
Nessi Skrevet 2. september 2009 Forfatter Del Skrevet 2. september 2009 Har enda ett 8800gtx liggende som er dødt, på en annen måte enn sist, men skal muligens prøve dette idag, er ett XFX 8800GTX. Gir tilbake melding om dette også kommer til live, noe jeg tviler på da dette ikke får bilde i det hele tatt, får bare "no signal på skjermen" Mens mitt EVGA 8800gtx fikk jeg bilde, men bare fult av striper og hvite flekker over alt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå