Gå til innhold

Hjelp! Lurer på om macbook pro har bra nok skjermkort


Anbefalte innlegg

Ok, i dag var jeg innom humac og fikk mye hjelp, samboeren hans gikk på samma linje som meg så han visste masse om det programmet :p Han sa at 15" skulle funke, og jeg hadde egentlig bestemt meg for at ok daaa - det var verdt pengene, MEEN... Nå ser jeg at 15" heller ikke har stor nok oppløsning?? :S Så da ble jeg litt oppgitt. Blir dette et problem? Altså, macen har 1440x900, mens kravet er 1,280x1024. Det er jo nesten nok? :p

 

Jeg gidder ikke kjøpe macbook pro "15 istedetfor "13, og så funker ikke programmet på den likevel? Så jeg må være sikker på at den funker med programmet.

Endret av Mushroom89
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Programmet virker på så lav oppløsning, men grunnen til at de anbefaler stor skjerm med høy oppløsning er for at du skal kunne jobbe uten å måtte zoome så mye fram og tilbake på skjermen. Man mister fort oversikten over det du holder på med på en liten skjerm. De fleste som jobber mye med CAD, bruker store skjermer, noe som vil si godt over 20 tommer.

Lenke til kommentar

Jeg synes ikke du skal fokusere så mye på om du skal ha Mac eller PC, 15 eller 17 tommer osv. Dette er et verktøy på samme måte som kalkulatoren din, du skal bruke den til å jobbe med for å få gode karakterer på skolen. Det viktigste er at den er optimal til det den skal brukes til, i dette tilfellet CAD. Og siden studiene nå er godt i gang kan du høre med dine studievenner om deres erfaringer med sine maskiner.

Endret av fargoth
Lenke til kommentar

Nooo, ingen pc er penere enn mac! Tingen er den at jeg også kan bruke dataene på skolen til det her, men de at det er praktisk å ha en så man kan drive med det ellers også. Derfor tenker jeg at det kanskje ikke er så utrolig viktig at pcen fungerer 100% optimalt, det vil jo ikke være langt ifra? Ellers må jeg jo ha en stor og stygg maskin jeg ikke liker. Jeg er jo jente, og dere gutter har sikkert litt andre ting de går etter når det gjelder data :p Jeg kommer seriøst aldri til å kjøpe 17 tommer.

 

fargoth: tro meg, jeg har spurt, lærerne mine veit ingenting.

Lenke til kommentar
Jeg ville kjøpt en maskin med så stor skjerm og så høy oppløsning som mulig. Du skal jobbe med Cad, og jeg regner med det er studiene som er det viktigst her? Et "leketøy" på 13 tommer vil gjøre det knotete å jobbe ordentlig med Cad. Jeg ville kjøpt en 15/17-tommer med fullHD oppløsning og et svært godt batteri. Til prisen du er villig til å betale for en liten snerten Mac kan du få en fullverdig Autocad-sertifisert arbeidsmaskin med Quadro FX Mobile og firekjerne prosessor. En slik laptop vil være et kvalitetsverktøy som du har glede av i mange år fremover og som vil gjøre arbeidet ditt med Cad effektivt og pålitelig.

 

Slenger meg på og kommenterer med utgangspunkt i posten over!

Har ikke lest hele tråden, men har forsynt arkitektkontorer med arbeidsstasjoner. Hadde vel holdt meg til en maskin med Quadro FX kort. Skeptisk til å kjøre gamerkort på slike løsninger. Lykke til!

Endret av TomTom01
Lenke til kommentar
Nooo, ingen pc er penere enn mac! Tingen er den at jeg også kan bruke dataene på skolen til det her, men de at det er praktisk å ha en så man kan drive med det ellers også. Derfor tenker jeg at det kanskje ikke er så utrolig viktig at pcen fungerer 100% optimalt, det vil jo ikke være langt ifra? Ellers må jeg jo ha en stor og stygg maskin jeg ikke liker. Jeg er jo jente, og dere gutter har sikkert litt andre ting de går etter når det gjelder data :p Jeg kommer seriøst aldri til å kjøpe 17 tommer.

 

fargoth: tro meg, jeg har spurt, lærerne mine veit ingenting.

 

 

En xps får du i 13'' den er like kraftig som en 13 mac, og den er er veldig pen : ) billigere også, resten av tusenlappene du sparer kan du bruke på klær :p... litt utrolig hvordan apple mac klarer å stappe noe så kraftig oppi en sånn liten maskin, og da mener jeg at jeg er overasket over at apple kan klare noe sånt, ikke at det er umulig :p

Lenke til kommentar
Nooo, ingen pc er penere enn mac! Tingen er den at jeg også kan bruke dataene på skolen til det her, men de at det er praktisk å ha en så man kan drive med det ellers også. Derfor tenker jeg at det kanskje ikke er så utrolig viktig at pcen fungerer 100% optimalt, det vil jo ikke være langt ifra? Ellers må jeg jo ha en stor og stygg maskin jeg ikke liker. Jeg er jo jente, og dere gutter har sikkert litt andre ting de går etter når det gjelder data :p Jeg kommer seriøst aldri til å kjøpe 17 tommer.

 

fargoth: tro meg, jeg har spurt, lærerne mine veit ingenting.

 

 

En xps får du i 13'' den er like kraftig som en 13 mac, og den er er veldig pen : ) billigere også, resten av tusenlappene du sparer kan du bruke på klær :p... litt utrolig hvordan apple mac klarer å stappe noe så kraftig oppi en sånn liten maskin, og da mener jeg at jeg er overasket over at apple kan klare noe sånt, ikke at det er umulig :p

 

Dårlig med Quadro FX kort i en XPS.... eller har jeg falt helt av lasset når det gjelder specs på Dell:)? Det du trenger er noe i denne stilen: http://www1.euro.dell.com/no/no/bedrifter/...bsdt1&s=bsd . Her får du skjermkortet du trenger til CAD-jobbinga. Kjøp heller den Mac-en i tillegg om du på død og liv må ha en:).

Endret av TomTom01
Lenke til kommentar
Nooo, ingen pc er penere enn mac! Tingen er den at jeg også kan bruke dataene på skolen til det her, men de at det er praktisk å ha en så man kan drive med det ellers også. Derfor tenker jeg at det kanskje ikke er så utrolig viktig at pcen fungerer 100% optimalt, det vil jo ikke være langt ifra? Ellers må jeg jo ha en stor og stygg maskin jeg ikke liker. Jeg er jo jente, og dere gutter har sikkert litt andre ting de går etter når det gjelder data :p Jeg kommer seriøst aldri til å kjøpe 17 tommer.

 

fargoth: tro meg, jeg har spurt, lærerne mine veit ingenting.

 

 

En xps får du i 13'' den er like kraftig som en 13 mac, og den er er veldig pen : ) billigere også, resten av tusenlappene du sparer kan du bruke på klær :p... litt utrolig hvordan apple mac klarer å stappe noe så kraftig oppi en sånn liten maskin, og da mener jeg at jeg er overasket over at apple kan klare noe sånt, ikke at det er umulig :p

 

Dårlig med Quadro FX kort i en XPS.... eller har jeg falt helt av lasset når det gjelder specs på Dell:)? Det du trenger er noe i denne stilen: http://www1.euro.dell.com/no/no/bedrifter/...bsdt1&s=bsd . Her får du skjermkortet du trenger til CAD-jobbinga. Kjøp heller den Mac-en i tillegg om du på død og liv må ha en:).

 

studio xps tar ikke i bruk quadro fx tror jeg : / 13'' tar i bruk GT9400-9600, 256dedikert minne, alt er like bra som macen untatt prossesoren som ligger på 2,4 men prossesoren er jo P8600 som sies å være ganske bra, selv har jeg P8400 og jeg er mer en fornøyd med den :p

Endret av flexy
Lenke til kommentar
Nooo, ingen pc er penere enn mac! Tingen er den at jeg også kan bruke dataene på skolen til det her, men de at det er praktisk å ha en så man kan drive med det ellers også. Derfor tenker jeg at det kanskje ikke er så utrolig viktig at pcen fungerer 100% optimalt, det vil jo ikke være langt ifra? Ellers må jeg jo ha en stor og stygg maskin jeg ikke liker. Jeg er jo jente, og dere gutter har sikkert litt andre ting de går etter når det gjelder data :p Jeg kommer seriøst aldri til å kjøpe 17 tommer.

 

fargoth: tro meg, jeg har spurt, lærerne mine veit ingenting.

 

 

En xps får du i 13'' den er like kraftig som en 13 mac, og den er er veldig pen : ) billigere også, resten av tusenlappene du sparer kan du bruke på klær :p... litt utrolig hvordan apple mac klarer å stappe noe så kraftig oppi en sånn liten maskin, og da mener jeg at jeg er overasket over at apple kan klare noe sånt, ikke at det er umulig :p

 

Dårlig med Quadro FX kort i en XPS.... eller har jeg falt helt av lasset når det gjelder specs på Dell:)? Det du trenger er noe i denne stilen: http://www1.euro.dell.com/no/no/bedrifter/...bsdt1&s=bsd . Her får du skjermkortet du trenger til CAD-jobbinga. Kjøp heller den Mac-en i tillegg om du på død og liv må ha en:).

 

studio xps tar ikke i bruk quadro fx tror jeg : / 13'' tar i bruk GT9400-9600, 256dedikert minne, alt er like bra som macen untatt prossesoren som ligger på 2,4 men prossesoren er jo P8600 som sies å være ganske bra, selv har jeg P8400 og jeg er mer en fornøyd med den :p

 

 

Uansett hva som blir sagt om geforce kort her.... mener det er kriminelt! ! ! ikke å sjekke mot leverandøren av softwaren om et Quadro kort er ønskelig her. Kom ikke og klag om et halvt år!

Lenke til kommentar

Quadro FX grafikkort har stort sett nøyaktig samme hardware som GeForce-serien, og er basert på nøyaktig de samme GPU-chipene. Forskjellen ligger hovedsaklig i firmware og drivere. Mens GeForce er optimalisert for Direct X og høyest mulig framerate i spill, er Quadro FX optimalisert for Open GL og presisjon i DAK-applikasjoner. Dette gjelder først og fremst for Windows, da Mac-plattformen har egen firmware og er sentrert rundt OpenGL i utgangspunktet.

Autodesk både supporter og anbefaler mange Geforce-kort for AutoCAD. I praksis vil man ikke merke forskjell på et anbefalt/supportert GeForce-kort og et sertifisert Quadro FX kort i AutoCAD - i alle fall ikke på det nivået det er snakk om her. Eksempelvis er Geforce 9600M GT supportert og anbefalt fra Autodesk, for samtlige nyere versjoner av AutoCAD, for både XP og Vista.

http://usa.autodesk.com/adsk/servlet/index...;linkID=9240618

Endret av Newton
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...