Rumlaheim Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 (endret) Nettopp derfor burde det meste av pengene blitt investert i Norge, slik at vi ville hatt et blomstrende næringsliv, og moderne veier og jernbane. Slik det er nå risikerer vi å miste oljefondet, samtidig som veier og jernbane for en stor del er nedslitt, og næringslivet drepes med skatter, avgifter og byråkrati. Men sannsynligvis så er det allerede for sent, etter 4 år med den rødgrønne mafiaen i regjering. Vinner de valget i år også, så er vi ferdige uansett. Da vil det antakelig om kort tid bli vanskelig å skille mellom systemet i Norge og Nord-korea. For det første er verdiene i oljefondet ganske sikre. Hvis de ikke hadde vært det hadde økonomer i hele Norge skreket ut, så jeg ser ingen fare ved det. Norge er et godt land å bo i, og vi har alle bekvemmeligheter, så jeg ser virkelig ikke det store slemme ved dagens regjering. Når du sammenligner det med Nord-Korea regner jeg med at det er sinne og ikke fornuften som snakker. For den sammenligningen er helt søkt, og har ingen rot i virkeligheten. Aksjemarkedene er allerede så smått begynt å falle igjen. Det er vel ikke helt riktig å si at de fleste økonomer er enige i det regjeringen gjør. Men de er politisk korrekt og vil ikke si statsmakta imot, for det kan gjerne bli farlig for dem som har noe å tape. De fleste økonomer gir vel mer eller mindre beng i hva regjeringen synes om dem, så hadde det vært en reell fare ved oljefondet så hadde de skreket ut. Aksjemarkedet har kanskje begynt å falle, men ikke verdiene i oljefondet. Endret 8. september 2009 av Minitrotsky Lenke til kommentar
krutt24 Skrevet 8. september 2009 Forfatter Del Skrevet 8. september 2009 (endret) Mange morsomme innspill her. Tror vel heller det går på at man er hjernevaska ifra øverste hold hva som er bra for Norge og klarer ikke tenke nytt. Tror ikke vi har vondt av nye friske tanker og behovet er definitivt til stede for en ny politisk kurs. Alt Frp sier er ikke gull å manna. Det skal jeg innrømme, men gudhjelpe meg det er definitivt ikke det rødgrønne slottet heller. (Soria Moria). Og til de som har kommentert at jeg måtte bo i Oslo med slike innstillnger. Nei bor faktisk i indre troms (Setermoen) Og har alltid med få unntak stemt AP eller Senterpartiet. Men etter de siste 4 årene med rødgrønn så ble ikke ting bedre så derfor stemmer jeg nå Frp. Ble dritlei måten AP mente Norge skulle styres. Fant ut at det begynte å bli veldig utdatert styringsform. Endret 8. september 2009 av krutt24 Lenke til kommentar
reichspöbel Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 Samtlige stortingspartier, med naturlig unntak av Frp, er helt enige og klinkende klare på at Frps økonomiske politikk er uansvarlig. Jeg velger å tro at dem som må ty til konspirasjonsteorier også er dem som er tilbøyelige til å være hjernevasket. Lenke til kommentar
krutt24 Skrevet 8. september 2009 Forfatter Del Skrevet 8. september 2009 (endret) Forresten så glemte jeg en sak. Kristin Halvorsen har jo skryti brokk på seg over hvor mange arbeidsplasser de har reddet. Ifølge denne artikkelen så må vel det tas med ei klype salt? http://e24.no/naeringsliv/article3245556.ece Endret 8. september 2009 av krutt24 Lenke til kommentar
Rumlaheim Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 Forresten så glemte jeg en sak. Kristin Halvorsen har jo skryti brokk på seg over hvor mange arbeidsplasser de har reddet. Ifølge denne artikkelen så må vel det tas med ei klype salt? http://e24.no/naeringsliv/article3245556.ece Bare en liten påminner. Land hvor FRP-politikk dominerer, som USA, er det mye verre. Så jeg tviler på at FRP ville gjort noen bedre jobb. New York Times kåret også Halvorsen som den finansministeren som har taklet finanskrisen best. Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 Nettopp derfor burde det meste av pengene blitt investert i Norge, slik at vi ville hatt et blomstrende næringsliv, og moderne veier og jernbane. Slik det er nå risikerer vi å miste oljefondet, samtidig som veier og jernbane for en stor del er nedslitt, og næringslivet drepes med skatter, avgifter og byråkrati. Men sannsynligvis så er det allerede for sent, etter 4 år med den rødgrønne mafiaen i regjering. Vinner de valget i år også, så er vi ferdige uansett. Da vil det antakelig om kort tid bli vanskelig å skille mellom systemet i Norge og Nord-korea. For det første er verdiene i oljefondet ganske sikre. Hvis de ikke hadde vært det hadde økonomer i hele Norge skreket ut, så jeg ser ingen fare ved det. Norge er et godt land å bo i, og vi har alle bekvemmeligheter, så jeg ser virkelig ikke det store slemme ved dagens regjering. Når du sammenligner det med Nord-Korea regner jeg med at det er sinne og ikke fornuften som snakker. For den sammenligningen er helt søkt, og har ingen rot i virkeligheten. Aksjemarkedene er allerede så smått begynt å falle igjen. Det er vel ikke helt riktig å si at de fleste økonomer er enige i det regjeringen gjør. Men de er politisk korrekt og vil ikke si statsmakta imot, for det kan gjerne bli farlig for dem som har noe å tape. De fleste økonomer gir vel mer eller mindre beng i hva regjeringen synes om dem, så hadde det vært en reell fare ved oljefondet så hadde de skreket ut. Aksjemarkedet har kanskje begynt å falle, men ikke verdiene i oljefondet. Verdiene i oljefondet er ikke sikre. Aksjemarkedet er aldri sikkert. Risikoen er ganske høy, og det er derfor alle med litt vett i toppetasjen aldri handler aksjer for mer enn de har råd til å tape om det skulle gå galt. Audun Lysbakken har jo uttalt at han vil ha et system med høyest mulig skattenivå, og hvor staten er alt og eier alt. Det systemet som er naturlig å sammenligne med da er Nord-korea. http://onarki.vgb.no/2008/11/sv-og-fascismen/ http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article2728351.ece De fleste økonomer her i landet er nok mer eller mindre kontrolllert av ap som de fleste andre med høye stillinger her i landet, for det straffer seg å si ap-staten imot. Det er ikke for ingenting at ap har brukt tiden etter krigen til å innsette sine folk i alle ledende stillinger i det offentlige, samt å bygge et nettverk av ap folk i de fleste høyere stillinger. Jeg er ganske sikker på at ingen økonomer virkelig mener at det er lurt for Norge å investere i konkurrerende næringsliv i utlandet som konkurrerer ut våre egne bedrifter. Eller at det er lurt å la bygninger,veier og jernbane her i landet forfalle og heller investere pengene i aksjer. Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 Bare en liten påminner. Land hvor FRP-politikk dominerer, som USA, er det mye verre. Så jeg tviler på at FRP ville gjort noen bedre jobb. New York Times kåret også Halvorsen som den finansministeren som har taklet finanskrisen best. Det er ikkke noe "frp politikk"som dominerer i USA. Det som skapte finanskrisen var sosialistisk politikk. USA er også på full fart mot et sosialistisk/facistisk styre. At new york times sier at Krisin Halvorsen har taklet krisen best, er bare fordi de har nytte av oljefondet og vil sikre seg at pengene fra oljefondet ikke trekkes ut av amerikanske bedrifter. Lenke til kommentar
Rumlaheim Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 Verdiene i oljefondet er ikke sikre. Aksjemarkedet er aldri sikkert. Risikoen er ganske høy, og det er derfor alle med litt vett i toppetasjen aldri handler aksjer for mer enn de har råd til å tape om det skulle gå galt. Audun Lysbakken har jo uttalt at han vil ha et system med høyest mulig skattenivå, og hvor staten er alt og eier alt. Det systemet som er naturlig å sammenligne med da er Nord-korea. http://onarki.vgb.no/2008/11/sv-og-fascismen/ http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article2728351.ece De fleste økonomer her i landet er nok mer eller mindre kontrolllert av ap som de fleste andre med høye stillinger her i landet, for det straffer seg å si ap-staten imot. Det er ikke for ingenting at ap har brukt tiden etter krigen til å innsette sine folk i alle ledende stillinger i det offentlige, samt å bygge et nettverk av ap folk i de fleste høyere stillinger. Jeg er ganske sikker på at ingen økonomer virkelig mener at det er lurt for Norge å investere i konkurrerende næringsliv i utlandet som konkurrerer ut våre egne bedrifter. Eller at det er lurt å la bygninger,veier og jernbane her i landet forfalle og heller investere pengene i aksjer. For det første så er ikke Onar Åm en jeg har stor tillit til, og det er jeg heldigvis ikke alene om. At SV er like fascisme har man diskutert her før, og det har ingen rot i virkeligheten: http://no.wikipedia.org/wiki/Fascisme Så å sammenligne dagens regjering med Nord-Korea er bare søkt. I Nord-Korea lever folk i ytterste fattigdom, null ytringsfrihet, man kan ikke forlate landet, og listen er ganske lang og Norge er så langt fra Nord-Korea som man kan komme. Når det kommer til økonomene i Norge ville de selvsagt sagt i fra om noe var galt med oljefondet. Dine konspirasjonsteorier har ingen rot i virkeligheten. At de er i lomma på AP er en påstand du får bevise. Lenke til kommentar
Rumlaheim Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 Det er ikkke noe "frp politikk"som dominerer i USA. Det som skapte finanskrisen var sosialistisk politikk. USA er også på full fart mot et sosialistisk/facistisk styre. At new york times sier at Krisin Halvorsen har taklet krisen best, er bare fordi de har nytte av oljefondet og vil sikre seg at pengene fra oljefondet ikke trekkes ut av amerikanske bedrifter. Staten har knapt nok reguleringer, og det er veldig mye privat, og det er vel akkurat det FRP vil ha. De sier selv at USA har en veldig lik politikk som de selv vil ha. At sosialisme er skyld i finanskrisen er også en rotløs påstand. De flest økonomer verden over er enige i at det frie markedet ble for fritt. Det er en grunn til at stater hele verden over kommer med redningspakker. Lenke til kommentar
Ducktoy Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 Det er ikkke noe "frp politikk"som dominerer i USA. Det som skapte finanskrisen var sosialistisk politikk. Om du setter deg litt inn i det politiske systemet i USA så ser du fort at Demokratene er liberalister og Republikanerne er konservatister. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 Det er ikkke noe "frp politikk"som dominerer i USA. Det som skapte finanskrisen var sosialistisk politikk. Om du setter deg litt inn i det politiske systemet i USA så ser du fort at Demokratene er liberalister og Republikanerne er konservatister. Og FRP er ingen av delene. Lenke til kommentar
Ducktoy Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 «Fremskrittspartiet er et liberalistisk parti som skal arbeide for sterk nedsettelse av skatter, avgifter og offentlige inngrep, og for ivaretagelse av innbyggerenes rettigheter og frihet slik Grunnloven forutsetter.» http://www.frp.no/no/Mot_oss/Historie/ Vel, i følge FrP er de nok liberalister. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 Nå ja, jeg ville ikke sammenlignet politikken deres med den som drives i USA uansett. Lenke til kommentar
Ducktoy Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 Sant nok, politikken i USA ligger en del til høyre for hva FrP står for. Som noen her (husker pokker ikke hvem) sa en stund tilbake, FrP fremstår som sosialister i forhold. Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 For det første så er ikke Onar Åm en jeg har stor tillit til, og det er jeg heldigvis ikke alene om. At SV er like fascisme har man diskutert her før, og det har ingen rot i virkeligheten: Her gjør du en vanlig pk-feil, som de fleste sosialister gjør seg skyldige i. Og det er den alvorlige feilkoblingen mellom person og informasjon. Sosialisters "logikk" er altså at hvis de ikke liker personen, så er også informasjonen feil. Det spiller altså ingen rolle for dem om informasjonen er riktig så lenge de ikke liker personen som legger den frem. Forøvrig så kommenterte Onar Åm her det som sto i aftenposten, og som lysbakken selv hadde sagt. Hvor er forskjellen på facisme og sosialisme når begge er for en totalitær stat, hvor enkeltindividet ikke betyr noe som helst annet enn som en del av kollektivet , og hvor staten er alt og skal eie alt ? Hva sosialister selv definerer facismen som på wikipedia er en sak, hva facisme er, er en annen sak. Så å sammenligne dagens regjering med Nord-Korea er bare søkt. I Nord-Korea lever folk i ytterste fattigdom, null ytringsfrihet, man kan ikke forlate landet, og listen er ganske lang og Norge er så langt fra Nord-Korea som man kan komme. Vel, fattigdommen øker også i Norge. Og om sv får lov til å øke skattene slik lysbakken sier, så blir det vel ikke store forskjellen mellom Norge og Nord-Korea. Når det kommer til økonomene i Norge ville de selvsagt sagt i fra om noe var galt med oljefondet. Dine konspirasjonsteorier har ingen rot i virkeligheten. At de er i lomma på AP er en påstand du får bevise. Dette blir vel bare påstand mot påstand. Men jeg kan ikke tro at de fleste økonomer er så dumme at de virkelig mener at i en tid der landet forfaller på de fleste områder og stadig flere bedrifter går konkurs, så er det lureste Norge kan gjøre å la forfallet fortsette, samt fortsette å skape vanskeligheter for gjenværende bedrifter i Norge og heller investere i konkurerende bedrifter i utlandet. Det er jo ikke noen vits i å "bevise" noe for deg. Du har jo gjort det klart at om du ikke liker personen som legger fram informasjonen, så vil du ikke godta noe uansett. Og det fins ikke noen dokumentasjon fra ap på at de kontrolllerer det meste her i landet, for ap er jo interessert i å skjule det best mulig. Lenke til kommentar
Ducktoy Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 Hva sosialister selv definerer facismen som på wikipedia er en sak, hva facisme er, er en annen sak. Anbefaler Store Norske Leksikon som kilde: http://www.snl.no/fascisme Lenke til kommentar
Erik den Raude Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 Gleder meg til å stemme AP. Gleder meg også til å se FRP uten makt overhodet. Igjen! =) Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 Det er ikkke noe "frp politikk"som dominerer i USA. Det som skapte finanskrisen var sosialistisk politikk. USA er også på full fart mot et sosialistisk/facistisk styre. At new york times sier at Krisin Halvorsen har taklet krisen best, er bare fordi de har nytte av oljefondet og vil sikre seg at pengene fra oljefondet ikke trekkes ut av amerikanske bedrifter. Staten har knapt nok reguleringer, og det er veldig mye privat, og det er vel akkurat det FRP vil ha. De sier selv at USA har en veldig lik politikk som de selv vil ha. At sosialisme er skyld i finanskrisen er også en rotløs påstand. De flest økonomer verden over er enige i at det frie markedet ble for fritt. Det er en grunn til at stater hele verden over kommer med redningspakker. Du følger ikke mye med i hva som skjer i USA, der staten overtar mer og mer av det private næringsliv, og antall reguleringer øker. Det var nettopp den sosialistiske politikken som førte til krisen som også ble brukt som unnskyldning for staten til å overta gjennom sine "redningspakker" Og at det var sosialistisk politikk som førte til krisen er noe de fleste økonomer vet men ikke tør si av en eller annen grunn. Det sosialister tror de vet om systemet i USA er for det meste basert på myter og ikke på kunnskap. http://www.civita.no/tema/finanskrisen/fin...edets-krise-914 Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 «Fremskrittspartiet er et liberalistisk parti som skal arbeidefor sterk nedsettelse av skatter, avgifter og offentlige inngrep, og for ivaretagelse av innbyggerenes rettigheter og frihet slik Grunnloven forutsetter.» http://www.frp.no/no/Mot_oss/Historie/ Vel, i følge FrP er de nok liberalister. Og hvorfor mener du at det er galt at den norske grunnloven skal gjelde i Norge ? Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 Gleder meg til å stemme AP.Gleder meg også til å se FRP uten makt overhodet. Igjen! =) dunno. En "ulempe" dog er at vi må holde ut enda nye fire år med Frp-retorikk og nye oppfinnsomme & urealistiske valgløfter. Eller mulig vi står ved ett veiskille der den aktuelle velgermassen sier "nok er nok" og forlater Frp permanent, til fordel for Høyre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå