Gå til innhold

Rødgrønn falitt i 4 år til? (Stortingsvalg 2009)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jens Stoltenberg og den rødgrønne regjeringen har utsatt offentliggjøringen av en rekke kritiske rapporter fra Riksrevisjonen til etter stortingsvalget.

 

Man trenger jo ikke være revisor for å skjønne at noe er riv ruskende galt. Den rødgrønne regjeringen har i løpet av 4 år økt statens utgifter med 200 milliarder - ÅRLIG. I 2005 var utgiftene 650 milliarder (opp fra 622 milliarder i 2004 og 593 milliarder i 2003 under Bondevik-regjeringen). Stoltenberg har altså greid å øke utgiftene med over 30% !! Hvor i allverden er pengene ?? Helsekøene vokser, veiene forfaller og bassengene er like tomme..

 

http://www.dn.no/forsiden/politikkSamfunn/article1736209.ece

Lenke til kommentar
Jens Stoltenberg og den rødgrønne regjeringen har utsatt offentliggjøringen av en rekke kritiske rapporter fra Riksrevisjonen til etter stortingsvalget.

 

Man trenger jo ikke være revisor for å skjønne at noe er riv ruskende galt. Den rødgrønne regjeringen har i løpet av 4 år økt statens utgifter med 200 milliarder - ÅRLIG. I 2005 var utgiftene 650 milliarder (opp fra 622 milliarder i 2004 og 593 milliarder i 2003 under Bondevik-regjeringen). Stoltenberg har altså greid å øke utgiftene med over 30% !! Hvor i allverden er pengene ?? Helsekøene vokser, veiene forfaller og bassengene er like tomme..

 

http://www.dn.no/forsiden/politikkSamfunn/article1736209.ece

 

 

Egentlig er det vel ap som har sløst bort det meste av disse pengene, også det meste av de 650 milliardene som var utgangspunktet. For bortsett fra to sentrumsrejeringer så er det jo ap som har hatt regjeringer siden 80-årene.

 

Og om sosialistene vinner valget, noe som jeg er redd for at de vil gjøre, så kan vi være sikker på at denne vannvittige sløsingen med våre penger vil fortsette, samtidig som at landet vil fortsette å forfalle.

 

At noen kan mene at dette er som det skal være og at disse politikerne ikke er kriminelle, kan jeg ikke forstå.

Lenke til kommentar

finanskrisen gikk deg hus forbi?

 

Som du selv sier "bortsett fra to sentrumsrejeringer så er det jo ap som har hatt regjeringer siden 80-årene", da er spørsmålet mitt som følgende: har Norge forfalt siden 80-årene?

 

 

Edit: I følge UN HDI 2007/2008 ligger vi på andreplass over verdens beste land å bo i, etter Island (som gikk fyken for litt siden).

Endret av Ducktoy
Lenke til kommentar
finanskrisen gikk deg hus forbi?

 

Som du selv sier, "bortsett fra to sentrumsrejeringer så er det jo ap som har hatt regjeringer siden 80-årene", da er spørsmålet mitt som følgende: har Norge forfalt siden 80-årene?

 

Jeg har fått med meg finanskrisen ja, som kom veldig beleilig for regjeringen, for da ble det lettere for dem å skjule den krisen de selv har skapt.

 

Norge har ikke forfalt de siste 80 årene. Men etter en viss økonomisk fremgang etter krigen, og ikke minst marshallhjelpen fra USA. Så har forfallet fortsatt nesten uavbrutt de siste 40 årene.

Lenke til kommentar
da stiller jeg meg undrendes til hvordan du måler forfall.

 

 

Veier som er i ferd med å bryte sammen av mangel på vedlikehold. Samt en E 6 som i mange tilfeller ikke har hatt stort annet vedlikehold enn asfaltering siden tyskerne bygde den under krigen,og som mange plasser er så smal at det er ikke plass til midtstripe.

Et jernbanenett som i hovedsak er mer enn 100 år gammelt.

Offentlige bygg og skoler som forfaller av mangel på vedlikehold osv.

Lenke til kommentar

Kjenner meg i hvertfall ikke igjen i enkeltes beskrivelser av at norge er "rassert" og så videre. Slik noen beskriver Norge skulle men tro at Norge står på randen av totalt sammenbrudd på alle områder, nesten som Irak eller Sudan som i 2007 lå øverst på listen over verdens mest misslykkede stater.

Lenke til kommentar

Ja, fader, noen får det jo til å høres ut som vi burde bli asylsøkere i sverige hele gjenget..

 

Jeg må si jeg stusser litt når det fremstilles som om det overhodet ikke bygges veier her i landet. Jeg var nå selv just ute og kjørte Oslo - Svinesund på nydelig, 4-felts motorvei med 100-sone mesteparten av strekningen. Hvis det er forfall, så..

 

Jernbanenett som i hovedsak er over 100 år gammelt, javel, men det betyr ikke at selve skinnene er så gamle vel?

Seff finnes det også, men de drives stort sett som museer.

Og, har ikke Lysaker eller hva det er vært stengt i perioder i det siste pga utbygging og forbedring?

 

Offentlige bygg og skoler som forfaller, jo takk, men så er det da sannelig også noen som har fått flyttet inn i splitter nye skolelokaler til og med i år..

 

Nei, flere nyanser, takk! Det er ikke enten, eller...

Lenke til kommentar
Offentlige bygg og skoler som forfaller, jo takk, men så er det da sannelig også noen som har fått flyttet inn i splitter nye skolelokaler til og med i år..

 

For det er jo selvfølgelig rimeligere å bygge nytt enn å vedlikeholde....

 

Vi har såpas mye penger i Oljefondet at vi kan kjøpe et lite land, så hvorfor skulle i det hele tatt "forfalle" eller være "dårlig"? Istedenfor å bruke pengene på infrastruktur og videreutviklning, noe som igjen vil føre til fremtidig værdiskapning, så leker de rødgrønne Las Vegas med oljefondet og gambler vilt med pengene.

 

De har jo "bare" tapt mellom 600 og 900 milliarder til nå av, så det er mye igjen! Tross alt kunne man bygget 100 nye sykehus for den samme prisen, men det er jo ikke noe vi trenger....

 

Og til dere som mener de rødgrønne gjør en god jobb: Hvordan er det MULIG å ikke gjøre en relativt grei jobb når man har et statsbudsjett med gigantoverskudd, samt 2000 milliarder på konto? Hadde Stoltenberg gjort det dårligere enn han gjør nå ville jeg rett og slett verdt nødt til å karaktisere han som evneveik.

 

Man kan ikke bli sur når en superidiot ikke veit hva 2+2 er, men hvis Einstein hadde brynet seg på det samma, ja da hadde jeg nok starta å tvile.

 

*Edit: Millioner til milliarder

Endret av Powerpie
Lenke til kommentar
8 Fremskrittspartiet vil endre Arbeidsmiljøloven, slik at det åpnes for inntil 13 timers arbeidsdag og 60

timers arbeidsuke uten overtidsbetaling.

 

Skal innrømme at denne ikke virket spesielt god...

 

Alikevel _må_ jeg stemme FRP, selvom det betyr at jeg vil være nødt til å ofre noe på privat arena. FRP er de eneste som vil bruke penger på å videreutvikle landet vårt, samt at de også er de eneste som har skjønt hvor kjedelig det er å gå i Oslo's gater om kveldene. Skjønner ikke hva alle andre partier er så redde for, det er jo _opplagt_ at innvandringspolitikken er elendig, og at integreringen har gått rett i dass.

 

Vi har jo idoter som Abid Raja, som klarer å preste fram argumenter som: "Hvem skal i så fall styre t-banene hvis det ikke er overskudd av kriminelle innvandrere her?". Vi greide å kjøre togene våres selv lenge før godeste Raja fikk oppholdstillatelse, så hvorfor skulle vi ikke greid det nå?

Endret av Powerpie
Lenke til kommentar

Det eneste alterntivet vi har i dag, er en ren frp regjering.En høyre -sentrumsregjering vil ikke forandre så mye, og ikke være stort bedre enn den regjeringen vi har.

Og slike det ser ut nå, så virker heller ikke høyre villig til å samarbeide med frp.

 

Ap kontrollerer uansett de fleste partiene på stortinget, muligens med unntak av frp.

 

http://www.nyhetsspeilet.no/2009/08/konger...lkestyrt-eller/

Lenke til kommentar

Endelig en parti leder som forteller hvor skapet skal stå. Siv er veldig klar i sin tale til velgerne, Norges nest største parti skal ikke være støttehjul for en ny bondevikregjering. Parti leder utspørringen på Tv2 i kveld viser at Siv har bein i nesa. Som vanlig prøvde programlederen å slå sprekker i programmet til Frp men Siv var godt forberedt og ga svar på tiltale. Siste nå er at Høyre velgerne rømmer til Frp grunnen er at de er livredd en høyre/bondevikregjering med Krf og Venstre grunnet politikken som da ikke blir mye høyrestyrt men basert på kompromisser. Og la oss håpe venstre havner under sperregrensa dette valget. En del ting i meningsmålingene tyder på det. Latterlig at en av Norges minste partier skal kunne komme med trusler om boikott og mistilitsforslag. Sponheim må ut av politikken snarest.

 

Så alt i alt så tjener Frp på bråket. Vi har nå bare et alternativ på borgelig og det er et sterkt Fremskrittsparti med Høyre som medspiller. Er litt tidlig å spå noe som helst, men tror Frp kommer til å gjøre et brakvalg grunnet spagaten til Erna. Og det liker vi :-)

Hadde bare alle partilederne vært like klare i sin tale som Siv så hadde velgerne vist hva de stemmer på og får. Men slik er det desverre ikke. Vært noe voldsomt med vinglinger og ullen prat fra de andre partiene ved valget så langt.

Ønsker alle et godt valg og husk nå har vi muligheten til å få ny politisk kurs.

Endret av krutt24
Lenke til kommentar
Endelig en parti leder som forteller hvor skapet skal stå. Siv er veldig klar i sin tale til velgerne, Norges nest største parti skal ikke være støttehjul for en ny bondevikregjering. Parti leder utspørringen på Tv2 i kveld viser at Siv har bein i nesa. Som vanlig prøvde programlederen å slå sprekker i programmet til Frp men Siv var godt forberedt og ga svar på tiltale. Siste nå er at Høyre velgerne rømmer til Frp grunnen er at de er livredd en høyre/bondevikregjering med Krf og Venstre grunnet politikken som da ikke blir mye høyrestyrt men basert på kompromisser. Og la oss håpe venstre havner under sperregrensa dette valget. En del ting i meningsmålingene tyder på det. Latterlig at en av Norges minste partier skal kunne komme med trusler om boikott og mistilitsforslag. Sponheim må ut av politikken snarest.

 

Så alt i alt så tjener Frp på bråket. Vi har nå bare et alternativ på borgelig og det er et sterkt Fremskrittsparti med Høyre som medspiller. Er litt tidlig å spå noe som helst, men tror Frp kommer til å gjøre et brakvalg grunnet spagaten til Erna. Og det liker vi :-)

Hadde bare alle partilederne vært like klare i sin tale som Siv så hadde velgerne vist hva de stemmer på og får. Men slik er det desverre ikke. Vært noe voldsomt med vinglinger og ullen prat fra de andre partiene ved valget så langt.

Ønsker alle et godt valg og husk nå har vi muligheten til å få ny politisk kurs.

Hva tyder på at Venstre faller under sperregrensen, kan du fortelle meg det? Det er sjeldent de har ligget så godt ann på meningsmålinger før et valg. Så vidt jeg husker så det mye dystrere ut i 2005, og da endte de godt over sperregrensen med ca. 6 prosent!

 

Hvorfor er FrP det eneste alternativet på borgerlig side? FrP er vel det borgerlige partiet det er minst sjanse for at kommer i regjering etter valget! Er Høyre, KrF og Venstre med Erna som statsminister det ligger ann til nå! Dessuten er det motsatt, velgerne rømmer fra FrP til Høyre på nye målinger. Leste akkurat at en regjering med Høyre, KrF og Venstre er det Høyre folk foretrekker etter valget.

 

Du kan gjerne forklare hvordan du mener FrP skal klare å få regjeringsmakt.

 

:)

Endret av LucarioX
Lenke til kommentar

Kan ikke skjønne at velgerne rømmer fra Frp til Høyre? Ifølge valgforskerne blir det politikk mot midten der er Arbeiderpartiet. Problemet er jo også at venstre vil ha en voldsom økning av innvandrere og det har Jern Erna, sagt ikke blir aktuelt. Så der er det en kræsj allerede. Så er det Krf som vil avskaffe homofiles/lesbiskes rett til å ha barn det stemmer jo heller ikke med Høyre å Venstre. Skattepolitikken skal jo videreføres som den er i dag ifølge Krf. Så blir desverre dårlig med høyre politikk med disse 3 partiene.Så blir vel Høyre som blir støttehjulet til en mindretallsregjering . Ifølge en artikkel så er Venstre er problemet på borgerlig side som bare er maktale og har en oppslutning som er langt unna både høyre og Frp. Men som det er sagt tidligere: liten tue velter stort lass. Hensvisningen var til partiet venstre. Her er en reaksjon fra en valgforsker etter siste Erna stuntet:

 

- En firedel av dem som stemte Høyre i 2005 sier de nå vil stemme Fremskrittspartiet. Det er overraskende mye, sier valgforsker Bernt Aardal som mener det kan ha mye, med flørtingen til Krf og Venstre å gjøre. Avisenes Nyhetsbyrå

Endret av krutt24
Lenke til kommentar

Hans Olav Lalum sa følgende hos Nytt på Nytt om Sponheims 'tja' til EU;

 

"Han har to kritikker mot EU. At det er for lite, og at det har for stort selvbilde. Det var da også noe å høre fra Sponheim.."

 

Det er nok liten tvil om at Lars Sponheim har et stort selvbilde. Men kan ikke si at det plager meg. Siv Jensen har også et stort selvbilde, for ikke å snakke om Kristin Halvorsen og Jens Stoltenberg.

 

Men det grunnleggende poenget er at dersom FRP ikke kan samle nok parlamentarisk støtte til å dønne regjering, da danner ikke FRP regjering.

 

En regjering med FRP er (dessverre, det hadde vært fint å få det unnagjort, og Per Sandberg som minister kan bli virkelig morsomt) i år det minst sannsynlige. Med mindre Høyre og FRP får majoritet med et kraftig valgskred (og det er lite som tyder på det) vil det ikke skje.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...