Gå til innhold

Rødgrønn falitt i 4 år til? (Stortingsvalg 2009)

Anbefalte innlegg

Synest du virkelig at nrk er den kanalen med best innhold? Dem sender bare dritt programmer som ingen ser på. Har ALDRI hatt behov for å se på nrk. De få programmene jeg har sett på nrk er fullt brukbare å sende på andre kanaler fordi dem har seertall.

Blir kvalm bare ved tanken på at jeg må betale i dyre dommer for noe jeg ikke bruker!

NRK er den kanalen med best innhold, kvalitetsmessig. Hva er det de sender på nesten alle andre kanaler? Jo, de sender lett amerikansk underholdning, hjernedød reality, og fint lite annet. NRK dekker det meste både innenfor kultur, dokumentarer, nyhetsdekning og underholdning. Det er bra at man i et land har i det minste en kanal som sender kvalitet fremfor kvantitet. Det er også bra å få impulser fra andre land enn bare Amerika, og dette veier NRK heldigvis opp for, ved å sende filmer og serier fra andre land.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Synest du virkelig at nrk er den kanalen med best innhold? Dem sender bare dritt programmer som ingen ser på. Har ALDRI hatt behov for å se på nrk. De få programmene jeg har sett på nrk er fullt brukbare å sende på andre kanaler fordi dem har seertall.

Blir kvalm bare ved tanken på at jeg må betale i dyre dommer for noe jeg ikke bruker!

Ser ingen på NRK? Rart at de har blandt annet fredags og lørdagsunderholdning med høyest seertall for det meste. Rart det der.

Lenke til kommentar
Mafia er kriminell virksomhet. De gjør kun det som gavner dem selv, og gir ikke noe tilbake. Du må gjerne kalle skatt kriminelt, men det er det ikke ifølge norske lover. Staten gir også tilbake, via skoler, veier, sykehus, sosiale goder og trygghet i hverdagen. Så jeg vil nå si at sammenligningen din er relativt søkt.

Du kan nå si hva du vil, men faktum er at regjeringen driver også kriminell virksomhet. De lager "lover" som sier at det de gjør er "lovlig"

Politikerne gjør også stort sett kun det som gavner dem selv. Det ser vi jo tydelig nå i valgkampen. Jens og gjengen hans ga en masse løfter før forrige valg, når de ble valgt så gjorde de ingenting i 4 år, men nå før valget gjentar de mange av de samme løftene igjen, bare for å komme i regjering på nytt.

Mafiaen lager også sine egne lover. Og de gir også noe igjen i form av trygghet osv, til de som betaler beskyttelsespenger.

Så jeg kan ennå ikke se noen særlig forskjell på regjeringen og en mafia.

Endret av Baltazar94
Lenke til kommentar
2. NRK-lisensen:

NRK-lisensen er faktisk viktg. NRK er den kanalen som har best innhold. Alle andre kanaler sender for det meste amerikanske serier. NRK veier opp med serier og programmer fra andre land, gode dokumentarer og god nyhetsdekning. NRK er viktig for et nyansert nyhetsdekning og mangfold innenfor kultur og underholdning. Jeg sier ikke at det er noe galt med amerikanske serier, bare at man bør ha andre alternativer.

Jeg har mange år som TV-seer bak meg, og må for min egen del si at NRK definitivt er den beste kanalen vi har i Norge. Men meg om det.

Men jeg tok en titt på baksiden av Dagbladet her om dagen, og på deres liste over mest sette programmer var 10 av 10 mest sette programmer på NRK.

Det tyder kanskje på at det ikke er hold i utsagn som "sender bare dritt programmer som ingen ser på".

:)

Lenke til kommentar
Du kan nå si hva du vil, men faktum er at regjeringen driver også kriminell virksomhet. De lager "lover" som sier at det de gjør er "lovlig"

Politikerne gjør også stort sett kun det som gavner dem selv. Det ser vi jo tydelig nå i valgkampen. Jens og gjengen hans ga en masse løfter før forrige valg, når de ble valgt så gjorde de ingenting i 4 år, men nå før valget gjentar de mange av de samme løftene igjen, bare for å komme i regjering på nytt.

Mafiaen lager også sine egne lover. Og de gir også noe igjen i form av trygghet osv, til de som betaler beskyttelsespenger.

Så jeg kan ennå ikke se noen særlig forskjell på regjeringen og en mafia.

Dagens regjering har gjort mye, blant annet bygget mange barnehager, gitt gratis skolebøker til videregående, bygd og oppusset mange skoler, gjort forandringer i formuskatte, og listen er ganske lang.

Når det kommer til mafiapåstanden er den fortsatt ganske søkt. Mafia bedriver organisert kriminell virksomhet som kun gavner dem selv. Dagens regjering har ikke brutt norske lover, og er dermed ikke kriminelle, og imotsetning til mafia så har regjeringen gitt mye til folket, blant annet hva jeg nevnte ovenfor.

Lenke til kommentar
Jeg har mange år som TV-seer bak meg, og må for min egen del si at NRK definitivt er den beste kanalen vi har i Norge. Men meg om det.

Men jeg tok en titt på baksiden av Dagbladet her om dagen, og på deres liste over mest sette programmer var 10 av 10 mest sette programmer på NRK.

Det tyder kanskje på at det ikke er hold i utsagn som "sender bare dritt programmer som ingen ser på".

Selvfølgelig finnes det sikkert noen der ute som ikke har annet å gjøre på enn å sitte inne en lørdagskveld å se på nrk.

Poenget er at JEG ser ikke på nrk og er dermed heller ikke interessert i å betale for kanalen. Det koster jo mer for EN kanal enn det koster med 50 kanaler fra viasat, nesten.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig finnes det sikkert noen der ute som ikke har annet å gjøre på enn å sitte inne en lørdagskveld å se på nrk.

Poenget er at JEG ser ikke på nrk og er dermed heller ikke interessert i å betale for kanalen. Det koster jo mer for EN kanal enn det koster med 50 kanaler fra viasat, nesten.

Audiguy: Det er ikke bare "noen" som "sikkert" ikke har annet å gjøre på en lørdagskveld. De fleste ser faktisk på nrk på lørdagskveldene, noe som listen til Simon Aldra ovenfor viser.

Lenke til kommentar
Audiguy: Det er ikke bare "noen" som "sikkert" ikke har annet å gjøre på en lørdagskveld. De fleste ser faktisk på nrk på lørdagskveldene, noe som listen til Simon Aldra ovenfor viser.

Tydeligvis gjør du!

Som jeg sa tidligere så finnes det programmer på nrk som er gode nok til at dem vil vises uansett. tv2 sender like mye god underholding som nrk, bedre etter min mening. Men poenget mitt er at jeg og flere andre ikke er interessert i å betale for noe vi ikke bruker.

Spør du meg er det helt sykt å "tvinge" folk til å betale for en kanal uten deres samtykke.

Snikskatt kalles det!

Lenke til kommentar
Tydeligvis gjør du!

Som jeg sa tidligere så finnes det programmer på nrk som er gode nok til at dem vil vises uansett. tv2 sender like mye god underholding som nrk, bedre etter min mening. Men poenget mitt er at jeg og flere andre ikke er interessert i å betale for noe vi ikke bruker.

Spør du meg er det helt sykt å "tvinge" folk til å betale for en kanal uten deres samtykke.

Snikskatt kalles det!

Kvalitet koster, og man kommer ikke bort fra det faktum at NRK er den kanalen med best kvalitet. Det er også viktig at man har en slik kanal, så man bare ikke blir sittende å se på amerikanske serier. Jeg sier ikke at amerikanske serier er dårlige, men at vi også trenger andre impulser. NRK er den eneste kanalen med gode dokumentarer, et annet innhold enn resten av kanalene, en av de beste nyhetsdekningene og det viser seg at det er den kanalen folk flest tyr til på fredager og lørdager. Man har ikke vondt av å betale for å få litt kvalitets tv.

Lenke til kommentar

2 Asylpolitikken

Er lei av at narkokriminalitet,voldtekt og grove ran øker dramatisk etter liberalisering av asylpolitikken.

5

Skatter og avgifter

Rødgrønn har i disse 4 årene øket skattetrykket med x antall milliarder. Noe som igjen rammer de med dårlig råd.

6 Enkeltindivideds rett til selvbestemmelse.

At staten skal bestemme at jeg ikke får kjøpt melk og brød på Søndag er totalt uforståelig. Ok vi har noen få kiwi åpne butikker, men ellers så er man henvist til dyre bensinstasjoner

Så er det dette med sprit og ølsalg. Hvorfor skal staten bestemme at jeg ikke kan kjøpe alkohol i butikken etter kl 2000? Vi er da oppegående mennesker med frie tanker og kan bestemme dette selv.

Her er det tre punkter jeg synes er noe smusk med.

Asylpolitikken: i en hver debatt der Frp drar fram dette temaet drar de fra, som deg, nærmest ett likhetstegn mellom innvandrere og kriminalitet. Frp bidrar til å forsterke dette ved at de driver en redselspropaganda om at alle skal være så jævla redde for alt og da i særs mennesker med annen hudfarge.

Å legge alle over en kam som DU og FRP gjør er forkastelig! Jeg setter spørsmålstegn ved Frps inteligens ved å dra alle under en kam.

skatter og avgifter: kjære alle sammen: Skatter er til for en grunn. Nei, det er ikke bare for å suge ut penger fra dere. alt som betales i skatt går til felles matriale som veier, biblotek, felles offentlige instanser som sykehus og mer og en masse annet.

og da kommer vi over til:

Individetsrett til å bestemme: og dette har faktisk noe med skatter og avgifter. Alt det som vi i dag tar for gitt som offentlige sykehus etc. blir finansiert av skatter og avgifter. For å sette det på spissen: hvis Frp skulle styrt landet her selv så må vi se til USA, der folk betaler alt mulig av forsikringer for alt det vi i dag tar for gitt. De med mindre penger blir da tvunget til å velge vekk viktige ting som helse fordi de rett og slett ikke har penger. i ytterste konsekvens er det slik Frp vil styre dette landet.

Og hvis spanjoler kan dra på butikken å kjøpe seg vin og alkohol så er det faktisk en grunn til det. i Spania blir man uglesett på hvis man er full. slik er det ikke i Norge. det er helt andre normer som gjelder der og derfor mener jeg at hvis du skal ha øl eller vin bør du dra å kjøpe det i butikken eller vinmonopolets åpningstider.

Og til slutt: til alle dere som tror at alt løser seg med å betale mindre skatt. vær så snill å tenk litt lengre enn at jeg får noen ekstra kroner i lommeboken og tenk på hva faktisk staten gjør for deg! Tenkt litt lengre enn deg selv!

Lenke til kommentar

En stor forskjell er det mellom Usa sin helsepolitikk og vår. I Usa er det forsikringen som avgjør om du får et godt helsetilbud. I Norge skal staten stå for finansieringen. Så til de som ikke har skjønt det enda: Staten skal ta over finansiering av helseomsorgen og alle skal få like tilbud om de bor i fattig eller rik kommune. Så det er en vesentlig forskjell ifra Usa.

Ang innvandring, mener IKKE at alle innvandrere er krmininelle så der har du misforstått både mitt poeng og Frp sitt program. Er faktisk mange innvandrere her i landet som er godt integrerte. Jobber og betaler skatt og oppfører seg. Noe annet er det med de som rakker ned på Norge og norge sin kultur og levemåte. Disse viser en utrolig forakt for landet som tok imot de med åpne armer. Er passe respektløst å gå ut i media og si at jenter som går i skjørt fortjener å bli knulla. Husk en ting, mange av de kommer ifra land med terror og nød og har søkt asyl, å oppføre seg slik er å vise null respekt for landet de har kommet til. Dette medfører mere rasisme og så ødelegger de veldig for de som er integrerte innvandrere. Er du ikke interesert i å følge norske lover og normer så har du ikke noe her å gjøre. Så enkelt er det.

Forresten morsomt å se at Krf og venstre har utropt Erna til sin statsminister, problemet til Høyre og Erna er at med disse så blir det en politikk mere mot midten og AP. Erna var forresten ikke så enig i det selv. Ser du hva valgekspertene sier så kommer Erna til å tjene mye mere på et sammarbeid med Frp da de går mot høyre og har flere felles hjertesaker. Asylpolitikken kommer til å bli en hodepine med venstre som vil øke dagens innvandring med opptil 5000 flere i året. Dvs vi risikerer opptil 20 000 innvandrere i året med Venstre som støttespiller og Krf. Med Frp hadde Erna strammet inn til cirka 5 000 i året. Så snakk om hodepine. Høyre har et lite dilemma :-)

Endret av krutt24
Lenke til kommentar
En stor forskjell er det mellom Usa sin helsepolitikk og vår. I Usa er det forsikringen som avgjør om du får et godt helsetilbud. I Norge skal staten stå for finansieringen. Så til de som ikke har skjønt det enda: Staten skal ta over finansiering av helseomsorgen og alle skal få like tilbud om de bor i fattig eller rik kommune. Så det er en vesentlig forskjell ifra Usa.

Ang innvandring, mener IKKE at alle innvandrere er krmininelle så der har du misforstått både mitt poeng og Frp sitt program. Er faktisk mange innvandrere her i landet som er godt integrerte. Jobber og betaler skatt og oppfører seg. Noe annet er det med de som rakker ned på Norge og norge sin kultur og levemåte. Disse viser en utrolig forakt for landet som tok imot de med åpne armer. Er passe respektløst å gå ut i media og si at jenter som går i skjørt fortjener å bli knulla. Husk en ting, mange av de kommer ifra land med terror og nød og har søkt asyl, å oppføre seg slik er å vise null respekt for landet de har kommet til. Dette medfører mere rasisme og så ødelegger de veldig for de som er integrerte innvandrere. Er du ikke interesert i å følge norske lover og normer så har du ikke noe her å gjøre. Så enkelt er det.

Forresten morsomt å se at Krf og venstre har utropt Erna til sin statsminister, problemet til Høyre og Erna er at med disse så blir det en politikk mere mot midten og AP. Erna var forresten ikke så enig i det selv. Ser du hva valgekspertene sier så kommer Erna til å tjene mye mere på et sammarbeid med Frp da de går mot høyre og har flere felles hjertesaker. Asylpolitikken kommer til å bli en hodepine med venstre som vil øke dagens innvandring med opptil 5000 flere i året. Dvs vi risikerer opptil 20 000 innvandrere i året med Venstre som støttespiller og Krf. Med Frp hadde Erna strammet inn til cirka 5 000 i året. Så snakk om hodepine. Høyre har et lite dilemma :-)

Jeg kan godt være enig i den delen av helseproblematikken som du her argumenterer for. Men alikevel ser jeg med skepsis på en slik løsning. Med de skattenivåene som Frp står for kan det umulig gå mye til det offentlige helsevesen og dermed blir dette tilbudet betydelig dårligere enn det er i dag og dermed et dårligere tilbud. man kan ikke få i pose og sekk her. Med mindre skatter og større valgfrihet til den enkelte her vil det ofentlige tilbudet bli dårligere og dermed ett slags klasseskille i tilbudet til folket.

Og når det kommer til asylpolitikken så har jeg IKKE missforstått. Jeg er helt enig i det du sier: de som gjør landet mindre godt skal sendes vekk. Det er rimelig logisk og sunn fornuft.

Det jeg reagerer på er at hver gang Frp snakker om asylpolitikk så setter de ett slags likhetstegn mellom asylpolitikk og kriminalitet. Dette er å skape frykt for innvandrere og en fremmedfrykt som dere selv tjener på.

Lenke til kommentar

Men hvorfor ser du ikke på NRK? Jeg skal ikke argumentere for tvangen, det kan vi ta et annet sted, men hva er årsaken til at du ikke ser på NRK?

Lenke til kommentar

Men hvorfor ser du ikke på NRK? Jeg skal ikke argumentere for tvangen, det kan vi ta et annet sted, men hva er årsaken til at du ikke ser på NRK?

Kanskje han bare liker reality-tv og annet søppel? FrPvelgere har dårlig smak i mine øyne og det er en del av det.

Lenke til kommentar

Kanskje han bare liker reality-tv og annet søppel? FrPvelgere har dårlig smak i mine øyne og det er en del av det.

Jeg liker hvordan du generaliserer FRP-velgere. Du tror ikke at FRP-velgere også liker fredagsunderholdningen på NRK da?

Lenke til kommentar

Generaliseringer er risikable greier.. :)

Jeg kjenner en FRPer som hater NRK og aldri ser på NRK, og jeg kjenner en FRPer som nesten aldri ser på annet enn NRK.

Verden er ikke sorthvit. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...