Gå til innhold

Rødgrønn falitt i 4 år til? (Stortingsvalg 2009)

Anbefalte innlegg

Skatter og avgifter rammer kun de fattige? Unnskyld meg, men de rike betaler mye mer skatter og avgifter enn de fattige. Folk som påstår noe annet har misforstått veldig veldig mye.

Ja jeg synes så inn i helvette synd på de rike. Hvordan skal de klare seg?!

Endret av WarpX
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjekk tv2 innslaget. Hvor ble det av den skinnende eldreomsorgen. Nok en rødgrønn falitt. Men rødgrønne velgere er vel så hjernevaska og blinde at de snart må bruke sveisebriller :-)

Og det råflotte miljøprosjektet ser fint og lekkert ut på papiret, helt til nå. Flere økonomer og statskraft har gått ut i media siste dagene og sagt at strømprisene kan komme opp i hele 2 kr Kw for strømmen vist dette blir gjennomført. Kristin innrømmer nå at regninga må skatte betalerne ta. Ooops hun glemte vist det i de fine talene sine. Stem rødgrønn å bli flådd. Også lekkasjer nå om at skattetrykket skal økes med flere milliarder de neste 4 årene vist de rødgrønne vinner valget igjen.

Hva med å sette ned foten og si atnå er begeret fult.

Sjekk denne reportasjen:

http://www.tv2nyhetene.no/innenriks/politi...rg-2719247.html

!

Endret av krutt24
Lenke til kommentar

Og du tror virkelig det blir veldig mye bedre med en borgelig regjering? Kanskje med H, V og KrF bak spakene... Men selv da må du nok være realistisk og innse at ingen klarer å fikse eldreomsorgen i den grad du tror FrP vil gjøre, beklager å knuse utopien din.

Lenke til kommentar

Utopien er å tro på 4 nye år med brutte valgløfter. Utopien er å tro at Jensemann skal klare å oppfylle alle sine brutte valgløfter de neste 4 årene. Men kansje du har ræva full av penger og ikke merker de økte utgiftene under de Rødgrønne? Ja ikke vet jeg men virker sånn av innlegget ditt. Husk at høyre nå er villige til å sammarbeide med Frp. Eldreomsorgen, så du i innslaget Jens ikke har klart å gjøre noe med, årsaken er at nesten alle private ble steng ute i disse 4 årene, helsekøene og egenandeler hos lege og behandlere fløy i været. Kansje på tide for noen å innrømme at ikke alt som er privat, er pest og kolera.

Jeg er ikke sosialist og syns alle er likemennesker.

Så kan de andre sitte på sin høye hest å se ned på vanlige folk.

Endret av krutt24
Lenke til kommentar

Jeg er enig i at dagens regjering har lovet for mye når det kommer til eldreomsorgen, men for å ta dem i forsvar skal de sies at de har gjort det bedre for flere, og Siv Jensen var for litt siden på et eldrehjem og sa at det var i veldig dårlig stand. Det eneste problemet hennes var at det var privateid. Det er vel hva man på godt norsk kaller en flause.

Endret av Minitrotsky
Lenke til kommentar

Ok tar den. Har en del på lager når det gjelder sykehjem drevet av det offentlige. Noen som husker reportarsjen for noen år siden ang tillstanden på norske sykehjem/aldershjem? Vist jeg nevner en gammel dame som måtte sove på toalettet? Var så dårlig plass at det var alternativet hun fikk.Så var det de som ikke hadde vært ute på verandaen eller på tur på flere Mnd. De som fikk dusje hver 14 dag de som ikke fikk bytta bleiene sine og fikk store infeksjons og liggesår. Var mye mere som kom opp. Så staten ligger vel litt etter de å? Men som nevnt tidligere, dette er fordi at det er opp til hver kommune når det gjelder penger til eldre. Har kommunen dårlig råd så stakkar deg, har den god råd så får du alle tjenestene og litt til. Hva er da galt med at Frp vil la staten overta med de private som drivere sammen med det offentlige så slipper det være opp til kommunen du bor i om du får god eller dårlig omsorg?

Endret av krutt24
Lenke til kommentar

Du har selvsagt et godt poeng, og jeg sier på ingen måte at dagens situasjon er bra. Grunnen til at jeg vil ha Rød-grønn i fire nye år er blant annet redselen min for resten av FRP sin politikk og egentlig helhetlig ideologi. Når ssb ikke går god for deres budsjett så er det noe som ikke stemmer, og deres skattelette på 50 mrd. er jeg også skeptisk til. Det er først og fremst de rike og velstående som tjener på den.

Lenke til kommentar

Det her er så enkelt som det kan gå an å bli: Er man ikke fornøyd med det som har skjedd hittil de siste 4 årene, så stikk fingeren i jorda, og si at "Dette har dessverre vært for dårlig - nå vil vi ha noe nytt"!! Værre er det neigg'u meg ikke.

Jeg kan ikke fatte at nordmenn er så evneveike pyser at de godtar at så lite gjøres. Og attpåtil så ser jeg at flere sier at de ikke tør stemme FrP fordi de ikke vet hva det vil føre til!! Makalaust!

Så hver gang vi er ute og kjører, og ser en ny tunell vi aldri har kjørt, så bør vi heller snu og forholde oss til det trygge og kjente??

Nei - la oss for all del aldri spise noe annet enn den gode gamle gulosten på brødskiva - det er nok det tryggeste!!

Er det noe rart at det aldri blir bedre her på berget når det er bare tannlause mehe som går til valgurnene......!

Endret av Rayline TWB
Lenke til kommentar

Rayline TWB:

Det er stor forskjell på å velge å kjøre gjennom en tunnel man aldri har kjørt før, og å velge et parti man ikke vet hva vil føre til. Ssb har nettopp sagt at de ikke går god for FRP sitt statsbudsjett, og flere eksperter innenfor økonomi sier at FRP sin økonomiske politikk er for uansvarlig. Da er det god grunn til å, om ikke bli redd, så ihvertall bli mistenkelig.

Lenke til kommentar
Utopien er å tro på 4 nye år med brutte valgløfter. Utopien er å tro at Jensemann skal klare å oppfylle alle sine brutte valgløfter de neste 4 årene. Men kansje du har ræva full av penger og ikke merker de økte utgiftene under de Rødgrønne? Ja ikke vet jeg men virker sånn av innlegget ditt. Husk at høyre nå er villige til å sammarbeide med Frp. Eldreomsorgen, så du i innslaget Jens ikke har klart å gjøre noe med, årsaken er at nesten alle private ble steng ute i disse 4 årene, helsekøene og egenandeler hos lege og behandlere fløy i været. Kansje på tide for noen å innrømme at ikke alt som er privat, er pest og kolera.

Jeg er ikke sosialist og syns alle er likemennesker.

Så kan de andre sitte på sin høye hest å se ned på vanlige folk.

Du legger ord i munnen min. Jeg stemmer ikke rød-grønt. Så den utopien du lager er ikke den jeg i tilfelle tror på.

Og nei, jeg merker ikke en markant forskjell på min økonomi. Jeg driter heller ikke penger, men har så jeg klarer meg.

Lenke til kommentar
Og hvem kan si at den økonomiske politikken som er ført hittil i 4 år er mer ansvarlig enn det f.eks. en borgerlig regjering vil føre de påtroppende 4 år?

Jeg ser ikke på dagens økonomiske politikk som uansvarlig. Kristin Halvorsen har blant annet taklet denne krisen bra. Det derimot som er problemet på den borgerlige siden er at man enten får en FRP-Høyre regjering, eller en Høyre-KRF-Venstre regjering. Det er en veldig stor forskjell på disse partienes økonomiske politikk. Ssb har forøvrig også godkjent alle andres sine budsjetter bortsett fra FRP, og det er, som sagt, mange økonomer som kritiserer FRP for deres økonomiske politikk.

Lenke til kommentar
Og hvem kan si at den økonomiske politikken som er ført hittil i 4 år er mer ansvarlig enn det f.eks. en borgerlig regjering vil føre de påtroppende 4 år?

Jeg ser ikke på dagens økonomiske politikk som uansvarlig. Kristin Halvorsen har blant annet taklet denne krisen bra. Det derimot som er problemet på den borgerlige siden er at man enten får en FRP-Høyre regjering, eller en Høyre-KRF-Venstre regjering. Det er en veldig stor forskjell på disse partienes økonomiske politikk. Ssb har forøvrig også godkjent alle andres sine budsjetter bortsett fra FRP, og det er, som sagt, mange økonomer som kritiserer FRP for deres økonomiske politikk.

Hva har Halvorsen gjort bortsett fra å øke skattene?

Lenke til kommentar

@ Minitrotsky

Nei, jeg trodde heller ikke det at du syntes dagens økonmiske politikk var uansvarlig, men jeg synes den har vært det. Så lenge det føres en økonomisk politikk som fører til at eldre ikke får dusjet mer enn hver 14 dag, unge ikke får et fullgodt skoletilbud, spesialundervisning er mangelfull eller for dårlig, veiene smuldrer opp mens vi betaler mer og mer bompenger, funksjonshemmede diskrimineres på flere felt, politi/brannvesen/ambulansetjenestene opplever så manglende ressurser at det går på bekostning av helse, oppklaring av forbrytelser osv - da mener jeg at den økonomiske politikken som føres er uansvarlig.

Endret av Rayline TWB
Lenke til kommentar
Nei, jeg trodde heller ikke det at du syntes dagens økonmiske politikk var uansvarlig, men jeg synes den har vært det. Så lenge det føres en økonomisk politikk som fører til at eldre ikke får dusjet mer enn hver 14 dag, unge ikke får et fullgodt skoletilbud, spesialundervisning er mangelfull eller for dårlig, veiene smuldrer opp mens vi betaler mer og mer bompenger, funksjonshemmede diskrimineres på flere felt, politi/brannvesen/ambulansetjenestene opplever så manglende ressurser at det går på bekostning av helse, oppklaring av forbrytelser osv - da mener jeg at den økonomiske politikken som føres er uansvarlig.

Jeg sier selvsagt ikke at disse tingene er bra heller, men nå skal det sies to ting.

1. Dagens regjering har gjort det bedre for flere eldre, men målet er fortsatt langt unna, skoletilbudet er blitt bedre, og det er ingen regjering som har gitt så mye penger til skole som dagens + at de har gitt gratis skolebøker til videregående elever. De har også kommet med et nytt veiforslag. Når det kommer til kriminalitet så har faktisk eksperter gått ut og sagt at FRP sin politikk kommer til å føre til økt kriminalitet. Og dagens regjering har gitt 20 mrd. mer til sykehusene enn det forrige regjering gjorde.

2. Hvorfor er det så mange som tror at en mørkeblå politikk kommer til å hjelpe?

Når det kommer til Halvorsen så fikk hun faktisk skryt av en av verdens mest seriøse aviser.

Endret av Minitrotsky
Lenke til kommentar

Det er ikke nødvendigvis slik at man tror at en borgerlig regjering kommer til å hjelpe mer enn dagens regjering, men heller det at man er lei av å se at dagens regjering ikke yter nok på svært viktige områder.

De er så ufattelig engstelig for å bruke penger så de blir helt handlingslammet enkelte ganger. Derfor er det på tide å slippe til noen andre. Jeg sier ikke at det beviselig kommer til å bli noe bedre, men jeg er villig til å slippe til andre fordi jeg er møkklei av denne regjeringens utilstrekkelighet.

EDIT: Derfor mener jeg det beste hadde vært det som jeg skriver i denne trådens post nr. 13.

Endret av Rayline TWB
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...