lhlucky Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 Hei. Er relativt fersk når det kommer til c++, har nettopp startet med det på skolen. Uansett, vi har fått vår første oppgave, og oppgaven i seg selv er veldig grei, og det er ikke den jeg trenger hjelp til. Det har seg nemlig sånn at vi skal kunne bruke ledetekst til å skrive inn navnet på programmet, samt ekstra parametere. Problemet ligger ikke i programmet, da det kjører helt fint ved IDE'en, men når jeg skal prøve å kjøre det i ledeteksten får jeg hele tiden beskjed om at "Oppgave gjenkjennes ikke som en ekstern eller intern kommando, kjørbart program eller satsvis fil." Jeg har lest meg fram til at det er noe som må legges til i PATH, og fant ut i en tidligere post her at man må bruke cl.exe for å kompilere programmet. Det jeg enda har tilgode å finne ut er derimot hva jeg skal legge til i PATH. Hjelp vil mottas med stor takk! Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 (endret) Steps: 1. Install a compiler. Remember where it is installed to. 2. Open your control panel. 3. Go to "System". 4. Click on the "Advanced" Tab. 5. Click on the "Environment Variables" button at the bottom. 6. Find the variable "PATH" and click "Edit". 7. Go to the end of the line and add a semicolon ( ; ) and then the path to your gcc.exe. (ex. On Dev-C++ when installed in the default location the path would be "C:\Dev-cpp\bin") Make sure that you dclass not delete any of the other paths in the "PATH" variable. Endret 29. august 2009 av Algific Lenke til kommentar
lhlucky Skrevet 31. august 2009 Forfatter Del Skrevet 31. august 2009 Akkurat hva jeg trengte! Takk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå