Gå til innhold

Spørsmål angående gigabyte hovedkort (bios)

Kim1231451

Anbefalte innlegg

Hei.

Kjøpte meg nytt hovedkort for et par dager siden, men har fortsatt ikke fått pcn til å fungere. Jeg får en rask blåskjerm etter loading screen, åsså restarter den seg. Tenkte først jeg skulle prøve å kjøre en repair av windows, men cdn vill heller ikke boote. Uansett spørsmålet mitt er, er det noen som vet hvor alternativet til å ikke reboote automatisk når man får blåskjerm ligger i biosen til gigabyte hovedkortene? Har bare hatt Asus hovedkort så langt, så er ikke kjent med gigabyte sine kort. Har heller ikke funnet noe av å google, så håper noen kan hjelpe meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Blåskjerm er noe som skjer i Windows. Det er dermed en instilling i Windows som heter "Automatically restart":

startup-and-recovery2.png

Hvis du har byttet hovedkort og prøver å boote Windows som du brukte på det gamle hovedkortet, så er det normalt å få blåskjerm.

Da må du kjøre "Repair install", dvs du må boote fra Windows CD. Det første du må tenke på da er innstilling av botrekkefølge i BIOS.

Lenke til kommentar
Hvis du har byttet hovedkort og prøver å boote Windows som du brukte på det gamle hovedkortet, så er det normalt å få blåskjerm.

Da må du kjøre "Repair install", dvs du må boote fra Windows CD. Det første du må tenke på da er innstilling av botrekkefølge i BIOS.

Da er det eneste problemet mitt at jeg kommer ikke lenger enn Boot from cd/dvd : _

Å der låser pcen seg.

Edit: Legger til enda et spørsmål. Sitter her med 2 minnebrikker, men om jeg setter inn den andre så vill ikke pcen starte, og begynner og pipe.4 pip - pause - 4pip. Noen som vet hva dette er? i teorien skal det jo ikke være noe galt med minnebrikken, siden de er helt nye, men er litt blank på sånt, så takk for all hjelp.

Endret av Kim92
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...