Kenneth Solfjeld Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 Satte på modus: Lock mirror up for cleaning, trykte ned utløser. Speil og lukker åpnet seg, alt så normalt ut. Mens jeg holdt på med blåsebelgen gikk plutselig lukkeren og speilet ned, og lcd displayet viste at jeg hadde tatt et bilde i 15 sekunder. Til alt hell var jeg ikke inne i kameraet med blåsebelgen, men er redd for at jeg har sugd kameraet fullt med støv. Andre konsekvenser vet jeg ikke. Jeg synes dette var irriterende. Hvorfor avslutter modusen sånn helt uten videre? Batteriet var fulladet også.. Lenke til kommentar
fcuk_IT Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 Satte på modus: Lock mirror up for cleaning, trykte ned utløser. Speil og lukker åpnet seg, alt så normalt ut. Mens jeg holdt på med blåsebelgen gikk plutselig lukkeren og speilet ned, og lcd displayet viste at jeg hadde tatt et bilde i 15 sekunder.Til alt hell var jeg ikke inne i kameraet med blåsebelgen, men er redd for at jeg har sugd kameraet fullt med støv. Andre konsekvenser vet jeg ikke. Jeg synes dette var irriterende. Hvorfor avslutter modusen sånn helt uten videre? Batteriet var fulladet også.. Du glemte med andre ord å trykke på "Ok" før du trykket ned utløseren. Vær bare glad du, for at du ikke hadde en rensepinne inni der. Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 29. august 2009 Forfatter Del Skrevet 29. august 2009 Nei. Jeg trykket ok og de vanlige strekene på displayen var der. Alt så greit ut, helt til.. Lenke til kommentar
TGB Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 (endret) Aldri opplevd, høres nesten ut som du benyttet lang eksponering. Har i lettere dement tilstand glemt å slå av kamera etter sensorrens (D80), og det stod åpent i 1+ time før jeg oppdaget (objektiv var skrudd på igjen). Edit: Dette kan skje om ikke batteriet er ladet før du begynner. Tror den klapper igjen når batteriet kommer til et visst nivå (men det var ikke årsaken her) Endret 30. august 2009 av TGB Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 30. august 2009 Forfatter Del Skrevet 30. august 2009 Batteriet var nyladet. Men da jeg satte i batteriet, viste batteri indikatoren bare 1 strek. Jeg tok ut batteriet, satte det inn igjen, og da viste indikatoren at batteriet var fulladet. Lurer på om det kan være noe muffins med batteriet, eller at det er dårlig kontakt mellom batteriet og kamera. Lenke til kommentar
TGB Skrevet 30. august 2009 Del Skrevet 30. august 2009 (endret) Batteriet var nyladet. Men da jeg satte i batteriet, viste batteri indikatoren bare 1 strek. Jeg tok ut batteriet, satte det inn igjen, og da viste indikatoren at batteriet var fulladet. Lurer på om det kan være noe muffins med batteriet, eller at det er dårlig kontakt mellom batteriet og kamera. Den burde under ingen omstendighet ta en 15 sek. eksponering. Kan være en fordel å sjekke top-display før du begynner. Skal stå blinkende streker der, ellers er ikke kamera i "rengjøringsmodus". Edit: At speilet flipper medfører ikke at du trekker inn spesielt med støv, så tror ikke det skal være noe problem. Ref din kommentar kan det være lurt å følge med på batteriindikatoren også, har du oppgradert firmware på D300? Kan være sammenheng mellom batteriindikator og at speilet flippet ned. Endret 30. august 2009 av TGB Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 30. august 2009 Forfatter Del Skrevet 30. august 2009 (endret) Har nyeste firmware ja.. Som jeg sa tidligere i tråden, så sjekket jeg at strekene var der . Endret 30. august 2009 av KSolfjeld Lenke til kommentar
TGB Skrevet 30. august 2009 Del Skrevet 30. august 2009 (endret) Har nyeste firmware ja.. Som jeg sa tidligere i tråden, så sjekket jeg at strekene var der . Anbefaler deg å rense kontaktpunktene på kamera + batteri. Det der høres jo ekstremt skummelt ut under en potensiell våt/brush-rens av sensor! Endret 30. august 2009 av TGB Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 30. august 2009 Del Skrevet 30. august 2009 Prøv å låse speilet for rensing igjen, uten å gjøre noe, og se om det hopper ned igjen uten videre enda en gang.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå