k1ngkong Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 (endret) hei! Jeg har akkurat bytter fra windows xp til windows vista operativsystem, men har ett par problemer. Jeg har prøvd å innstallere de nyeste driverene fra nvidia, men rett etter innstallasjonen, kommer det opp en tilfeldig farge som stadig forandrer seg. Jeg er sikker på at driveren er tilpasset skjermkortet. En eldre driver fungerer(den som kom med skjermkortet), men den driveren har ikke oppløsningen som jeg skal bruke. Alt sammen ser altså ganske blurry ut. Jeg hadde ikke noen problemer med dette da jeg brukte windows xp. Et annet problem er spotify, musikken hakker veldig når jeg spiller av musikk. Dette hadde jeg heller ikke da jeg brukte windows xp. Det lagger også da jeg bruker winamp til å spille av musikk! Takker på forhånd for hjelp! Endret 29. august 2009 av k1ngkong Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 Sitter kabelen til skjermen ordentlig i? Hvor god PC har du? Har du lydkort drivere / evnt hovedkort drivere hvis det er integrert lydkort? Lenke til kommentar
Lex123 Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 (endret) hei!Jeg har akkurat bytter fra windows xp til windows vista operativsystem, men har ett par problemer. Jeg har prøvd å innstallere de nyeste driverene fra nvidia, men rett etter innstallasjonen, kommer det opp en tilfeldig farge som stadig forandrer seg. Jeg er sikker på at driveren er tilpasset skjermkortet. En eldre driver fungerer(den som kom med skjermkortet), men den driveren har ikke oppløsningen som jeg skal bruke. Alt sammen ser altså ganske blurry ut. Jeg hadde ikke noen problemer med dette da jeg brukte windows xp. Et annet problem er spotify, musikken hakker veldig når jeg spiller av musikk. Dette hadde jeg heller ikke da jeg brukte windows xp. Det lagger også da jeg bruker winamp til å spille av musikk! Takker på forhånd for hjelp! Det er jo ganske obligatorisk å legge ved informasjon om skjermkortet ditt. Det er mest sannsynlig driverproblemer det dreier seg om. (Er du sikker på at du har NVIDIA skjermkort?) Lydproblemet kan vel løses ved å finne ut hva skjermkortet heter, gå til produsentens hjemmeside og laste ned lyd-drivere derfra. (ikke bruk Windows-driver-søke-greia til noe, den er håpløs) EDIT: Om du har NVIDIA skjermkort, er du sikker på at du installerte riktig driver? (riktig operativsystem, 32/64-bit etc) Endret 29. august 2009 av Lex123 Lenke til kommentar
k1ngkong Skrevet 29. august 2009 Forfatter Del Skrevet 29. august 2009 (endret) Har nvidia 7800 GT skjermkort. Lastet ned nyeste driveren til skjermkortet i riktig operativsystem (32-bit) Har dual core cpu 3800+ og 2gb ram. Skal gå og laste ned nyeste lyd drivere, men det hjelper ingenting for random colour screen greien Har hovedkort drivere, og lydkortet er integrert. Endret 29. august 2009 av k1ngkong Lenke til kommentar
k1ngkong Skrevet 30. august 2009 Forfatter Del Skrevet 30. august 2009 Lydproblemet er fikset, men ikke den tilfeldige fargen som kommer opp på skjermen. Er sikker på at jeg har Nvidia 7800 GT skjermkort, og lastet ned drivere til denne versjonen, i 32bit-vista os. Da jeg lastet ned de nyeste driverne fra nvidia sin hjemme siden, blir skjermen farget med en gang, mens med omegadrivere, kommer fargen helt tilfeldig etter pcen har vært på en stund. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 Husk å være nøye med å plassere innlegg og tråder i korrekt kategori. Spør en moderator om du er i tvil. Denne tråden var plassert i feil kategori og er blitt flyttet til korrekt eller mer passende kategori. Reaksjoner på moderering går som alltid via "Personlig Melding". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå