eKreativ Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 Hei, jeg har nylig flyttet inn i en leilighet som jeg leier på samme addresse hvor det også bor 2 andre familier. Vi deler det samme trådløse nettverket som disse familiene, og til det virker som om noen laster ned hver gang de er ute av huset eller ikke bruker pc'n. Til tider er nettet raskt, og fikk 4156 på speedometeret til IT avisen, nå får jeg kun 400. Dette forekommer omtrent hver natt og visse tider om dagen. Er det noen måte jeg kan sjekke om det er noen som laster ned, og har jeg i det hele tatt noe å gjøre med det om noen laster ned ting? Jeg klarer nesten ikke åpne web sider til tider, og da må det jo ha noe med meg å gjøre evt. ta kontakt med de som leier ut leiligheten? Men jeg skulle jo helst være sikker, er det noen måte jeg kan finne ut hvor mye båndbredde som går hvor? Eller bryter jeg da noe lover eller noe slikt? Hører kanskje mer hjemme i juss kategorien, men jeg vet liksom ikke om det har noe med nettleverandøren å gjøre eller nedlastinger så jeg kan ikke anklage noen for noe. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 Du kan sette opp en server, og skifte i instillingene til routeren at alle forespørsler må gå gjennom din server. Da får du statistikk over alt som skjer på nettet. Men om det er lov uten at de andre vet om det, tror jeg ikke. Du kan jo eventuelt spørre dem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå