arela Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Er litt overrasket over at ingen har nevnt Nikon sitt 24-70 f/2.8. Dette er et glimrende portrettobjektiv med pen bokeh såsant man ikke skal gå for syltynn dybdeskarphet. Jeg har knapt brukt 50mm og 85mm objektivene mine til portretter (eller andre ting - 24-70'en har en helt rå bildekvalitet i forhold til andre zoomer jeg har hatt og står seg godt selv i mot gode fastobjektiv) etter at jeg kjøpte meg 24-70 for et års tid siden. Jeg tror deg på dette, men har forsøk å dytte lysten på dette objektivet ned i søla. Ikke av andre grunner enn at jeg har vel mange objektiver i området. Lenke til kommentar
TGB Skrevet 17. september 2009 Forfatter Del Skrevet 17. september 2009 Er litt overrasket over at ingen har nevnt Nikon sitt 24-70 f/2.8. Dette er et glimrende portrettobjektiv med pen bokeh såsant man ikke skal gå for syltynn dybdeskarphet. Jeg har knapt brukt 50mm og 85mm objektivene mine til portretter (eller andre ting - 24-70'en har en helt rå bildekvalitet i forhold til andre zoomer jeg har hatt og står seg godt selv i mot gode fastobjektiv) etter at jeg kjøpte meg 24-70 for et års tid siden. At AF-S 24-70mm f/2.8 er et mesterstykke av optikk er det ingen tvil om, har prøvd litt portrett men mine personlige preferanser tvinger meg stadig vekk til AF-D 85mm f/1.4, AF-D 105mm f/2 DC og AF-D 135mm f/2 DC. For gruppebilder tør jeg nesten påstå at 24-70 banker alle fastobjektiv i samme område (selv 50mm f/1.4). Lenke til kommentar
andrvas Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 Julaften kom litt tidlig i år Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 Grattis! Håper du poster noen bilder når du har testet det Francis Lenke til kommentar
andrvas Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Har fått testet det litt idag (105mm f/2 DC), tok noen bilder mens jeg gikk gjennom en park i nærheten i morges. Legger ved to eksempler på hvordan defocus control påvirker bokeh, samt et litt mer ekstremt tilfelle hvor det utnyttes til å lage en soft-fokus effekt. Så langt er jeg utrolig fornøyd, noe sier meg at dette kommer til å bli mitt favoritt objektiv fra nå av . DC satt til 0 (altså av): DC satt til R-2: DC satt til F-2.8: DC satt til R-2.8: DC satt til R-5.6 (blender f/2) DC satt til 0 (av): Lenke til kommentar
arela Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Jeg må si jeg bruker DC innstillingene svært sjelden, og det er jo litt synd for effekten er behagelig. I nøytral, som jeg bruker mest, så er det også et glimrende objektiv, så lykke til med ditt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå