DaMole Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 Hei. Jeg går 1. året på vgs Studiespesialisering. Jeg har videre tenkt meg å bli pilot når jeg er ferdig. Skal ta utdanningen i Universitetet i Tromsø. Nå har vi valg om hvilken matematikk vi skal ta. P1 eller T1. Kravene for å ta Bachelorprogrammet i Luftfartsfag ( det jeg skal ta etter fullført vgs) er: Generell studiekompetanse. I tillegg har departementet i Rundskriv F-13-08 fastsatt følgende spesielle opptakskrav: Matematikk R1 eller S1+S2 og Fysikk 1 (2MX/2MY/3MZ og 2FY). (I tilfelle du vil lese litt mer, så følg denne linken: http://www2.uit.no/www/studiesokere/studie...cument_id=92505 ) Så jeg lurte på om hvilken matematikk jeg burde velge nå på vgs for å komme inn på Universitetet, T1 eller P1. Tusen takk for alle svar. Lenke til kommentar
Janhaa Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 Enkelt og greit - velg 1T, så blir overgangen til R1 & R2 smooth . Lenke til kommentar
justinvernon Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 Hei. Jeg går 1. året på vgs Studiespesialisering. Jeg har videre tenkt meg å bli pilot når jeg er ferdig. Skal ta utdanningen i Universitetet i Tromsø. Nå har vi valg om hvilken matematikk vi skal ta. P1 eller T1. Kravene for å ta Bachelorprogrammet i Luftfartsfag ( det jeg skal ta etter fullført vgs) er: Generell studiekompetanse. I tillegg har departementet i Rundskriv F-13-08 fastsatt følgende spesielle opptakskrav: Matematikk R1 eller S1+S2 og Fysikk 1 (2MX/2MY/3MZ og 2FY). (I tilfelle du vil lese litt mer, så følg denne linken: http://www2.uit.no/www/studiesokere/studie...cument_id=92505 ) Så jeg lurte på om hvilken matematikk jeg burde velge nå på vgs for å komme inn på Universitetet, T1 eller P1. Tusen takk for alle svar. t1 Lenke til kommentar
DaMole Skrevet 29. august 2009 Forfatter Del Skrevet 29. august 2009 Tusen takk for svarene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå