PgUp Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 Vurderer å kjøpe en ny billig pc, med kurante komponenter. Vil høre hva dere syntes. Har satt det opp med tanke på mest mulig for pengene, er ikke viktig for meg å spille i full oppløsning med 8xAA osv. Skal bruke en helt normal 19" med 1024x1024 oppløsning. Skal brukes til en del spilling av spill som call of duty 4 og 6, company of heroes og trackmania. Link: https://prisguiden.no/vis_handlevogn.php?waggon_id=103157 Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 Jeg ville satset noen kroner til, å skiftet ut hovedkort, ram og cpu. X2 550 BE og Gigabyte MA770T-UD3P. Sjansen for å låse opp 2 kjerner til på 550 BE er stor. Da har du en fullverdig firekjerne på 3.1GHz knallbillig Har selv gjort det med de foreslåtte komponenter med suksess. Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 29. august 2009 Forfatter Del Skrevet 29. august 2009 Jeg ville satset noen kroner til, å skiftet ut hovedkort, ram og cpu. X2 550 BE og Gigabyte MA770T-UD3P. Sjansen for å låse opp 2 kjerner til på 550 BE er stor. Da har du en fullverdig firekjerne på 3.1GHz knallbillig Har selv gjort det med de foreslåtte komponenter med suksess. Hva mener du med å låse opp 2 kjerner til? Prosessoren du linker til har jo bare 2 kjerner? Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 Du kan unlocke to kjerner til via bios. Det er to klikk og restart. Det forutsetter at du har hovedkort med southbridge 710 og opp. Lenke til kommentar
Supreme P. Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 ser bra ut det der, det er vel ikke 100% sikkert at du får unlocka to kjerner til, men den er veldig grei å oc med. Yter vel litt under Intel E8400, men med din oppløsning så skal det oppsettet dra det meste på stock . Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 30. august 2009 Forfatter Del Skrevet 30. august 2009 ser bra ut det der, det er vel ikke 100% sikkert at du får unlocka to kjerner til, men den er veldig grei å oc med.Yter vel litt under Intel E8400, men med din oppløsning så skal det oppsettet dra det meste på stock . Har ingen stor ønske med å overclocke, dette vil vel kreve at jeg kjøper en del dyre vifter itillegg? Uansett, hvor stor sjanse er det for å unlocke 4 kjerner? Finnes det en guide til dette? Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 30. august 2009 Del Skrevet 30. august 2009 (endret) I bios setter du "ACC" til auto og "hybrid" til enable. Du bør også sette minnespenninga manuelt til brikkenes default spenning. Timings kan du også sette manuelt. Ser ut som en stor andel har unlocket sine x2 550. http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=227004 Skal du ikke overklokke, er det ingen nødvendighet med fler vifter. Den er kald stock. Endret 30. august 2009 av lucky666 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå