Labrie Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 (endret) Hei! Jeg vil understreke at jeg aldri har bygget en PC selv før, så ikke bry deg om det hvis jeg stiller for dumme spørsmål. Her er saken: Jeg har kjøpt 2 stk Corsair DDR3(3x2GB) og et ASUS Rampage Extreme II GENE som er beskrevet følgende (specs): Memory 6 x DIMM, Max. 24 GB, DDR3 2000(O.C.)/1800(O.C.)/1600(O.C.)/1333/1066 Non-ECC,Un-buffered MemoryTriple channel memory architecture 6xDIMM.. betyr det at den støtter 6 stk RAM-brikker? Jeg ble bare litt forvirret når jeg så på bildet utenpå, hvor de hvite radene (bilde) stod tomme og utenpå pakken står det at den kun støtter "triple-channel DDR3". Helt enkelt, passer disse sammen? Endret 29. august 2009 av Labrie Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 Hovedkortet støtter 6 minnebrikker ja. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 Det er 6 plasser til minnebrikker. Trippelchannel er teknologi for hvordan det skrives til brikkene. For best effekt (i praksis veldig liten forskjell) så er det derfor best å bruke minnebrikker i 3 og 3 sett. Sjekk manualen nøye, da det er viktig å følge hvordan rammen skal stå basert på antallet minnebrikker i slottene på X58. Lenke til kommentar
Labrie Skrevet 29. august 2009 Forfatter Del Skrevet 29. august 2009 Okei.. Nydelig! Takk. Er en venn som skal montere for meg, men tenkte å sjekke litt på forhånd først. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå