hjelpvolvo440 Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 hei jeg har en volvo 440 jeg ikke får start på målt bateriet og den er på 12,50 v dynamoen går ikke rundt når jeg vrir om tenninga. det er fult lys på hele bilen og jeg har prøvd og starte med start kabler for tenkte at hvis dynamoen er gåen så vil jeg jo få start på bilen uansett. så jeg lukter at det er starteren min som har tatt kvelden.det som jeg syns er litt merkelig er at når jeg vrir om tenninga så hører du at det er noe som går rundt om det er starteren eller hva det er vet jeg ikke har ikke så mye bil peil. er det starteren jeg hører man tro? noen forslag på hva jeg kan gjøre? har hørt at man kan dunke på starteren med en hammer at det kan hjelpe hvis den har skilt seg men frustrerende og ikke vite hvor man skal lete. noe annet jeg lurer på er hvordan ser et starter ut og hvor sitter den? og er det noen som vet om det går ann og få tak i bilde av startmotoren? jeg har prøvd og finne og søke etter bruksanvisningen til bilen min da dette ikke følgte med når jeg kjøpte bilen. takker for råd og tips hviss noen har noe Lenke til kommentar
joka Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 følg den tykke ledningen fra +polen på batteriet, den går til starteren.. en Haynes-bok bør du kjøpe.. koster 2-300 kr.. selges bl.a på biltema.. eller f.eks her: http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.d...oduktId=2972515 Lenke til kommentar
hjelpvolvo440 Skrevet 29. august 2009 Forfatter Del Skrevet 29. august 2009 følg den tykke ledningen fra +polen på batteriet, den går til starteren.. en Haynes-bok bør du kjøpe.. koster 2-300 kr.. selges bl.a på biltema.. eller f.eks her: http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.d...oduktId=2972515 takk. blir litt av en jobb da bateriet mitt sitter bak i bagasjen har automat så det er trangt forann hehe. men får bare prøve og lete meg fram hvis det er mulig? takk for råd og tips Lenke til kommentar
Opelmekk Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 Du hører en summing men motoren går ikke rundt? i tilfelle er det nesten helt sikkert starteren som ikkje slår inn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå