petterpann Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 Har nylig kjøpt meg en brukt 318i. Bilen funker godt, men sliten litt med å holde stabil tomgang. Turtallet er ikke særlig høyt, men turtallet varierer fra opp og ned hele tiden. Hvordan kan jeg fikse dette? Er det problemer med tomluft? Lenke til kommentar
storken Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 Det kan være falskluft som du sier. Det kan også være en sliten lambdasonde som rapporterer feil "surhetsgrad" på eksosen til hjernen i bilen. En ny lambdasonde tror jeg koster rundt 200 kroner ny på biltema, ville ha prøvd dette først Lykke til Lenke til kommentar
Brian Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 (endret) Fjusker den mye når du kjører eller drar dårlig om du trør på litt? Kan også være tomgangsmotoren. Hender at det kan komme noe drit som legger seg inni der, da kan den stå å jage litt. Endret 1. september 2009 av Brian Lenke til kommentar
espka2 Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 Sjekk luftmengde måleren. Det er nok den som fusker. Lenke til kommentar
tNy Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 årsmodell er det? Er vanlig feil på e36. Som regel er det falskluft. Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 Sjekk luftmengde måleren. Det er nok den som fusker. Husker jeg hadde en slik for mange år siden, og da var det luftmengde måleren. Du kan eventuelt ta den ut og rense den med startgass(vist de er full av dritt, noe de blir vil det bli ugjevn gange.). Vist ikke det hjelper er nok neste som må feilsøkes lambdasonden. Lenke til kommentar
themaceman Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Som de andre sier har jeg trua på lambdasonde/LMM. Hatt akkurat samme problemet på min gamle e36 318'en min. Hadde det forsåvidt også på E34 525'en. Forresten, du har selvfølgelig passet på at den står i nødmodus? Altså koblet ut LMM.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå