Gå til innhold

Eset Smart Security - håpløst å få kjøpt


Anbefalte innlegg

Har i mange år brukt Kaspersky, men tenkte å kjøpe og se om Eset smart security 4 kunne være et bedre valg, tross mindre funksjoner og høyere pris.

 

Så på hjemmesiden, at det skulle være en 3-user special, men når man blir redirecta til den norske siden når man handler, er ikke dette noe valg. Kontaktet derfor sale på mail, og det er noen dager siden, og fikk ikke svar.

 

Valgte derfor likevel å kjøpe en lisens og bruke det på en maskin et år. Så ble gjort i går ved disse tider. Fikk bekreftelsesmail på betalingen og info om at brukernavn og passord ville komme snart.

 

Så hittil mangler jeg svar på et spørsmål, og jeg mangler muligheten til å ta i bruk det jeg betalte 492kr for.

 

Har handlet mye programware i min tid, av det jeg synes er bra. Får alltid raske svar og serial osv nærmest konstant. Til tross for at antivirusdelen til eset er bra, har et kjøp vært alt annet hittil. Man kan ikke klage på pirat når man ser hvordan de som ønsker å kjøpe det må vente på å få lisens osv.

 

Så da har jeg delt mine erfaringer med andre som ønsker å kjøpe eset. Dette ble første og siste lisens. Ikke pga produktet, men på manglende respons.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Piratkopiert programvare vil alltid være lettere og billigere å ta i bruk enn å kjøpe lisens og være lovlydig. Dette er jo en selvfølge.

 

Når det gjelder ESET i seg selv som antivirus så har eg kun positive erfaringer. Har brukt det i snart ett år nå og vil uten tvil både fornye eksisterende lisens og samtidig kjøpe flere. Når eg kjøpte min eksisterende lisens for ca ett år siden så opplevde eg ingenting negativt i forhold til handelen. Etter hva eg kan huske gikk denne veldig smertefritt(unødvendig å spørre om du har sjekket spamfiltre osv?).

 

Eneste eg har å sette fingen på var når eg skulle bestille en prøvelisens til ESET Antivirus Mobile. Denne brukte eg litt tid på å finne frem og det tok litt tid før eg fikk den tilsendt på e-post.

Lenke til kommentar
... Valgte derfor likevel å kjøpe en lisens og bruke det på en maskin et år. Så ble gjort i går ved disse tider. Fikk bekreftelsesmail på betalingen og info om at brukernavn og passord ville komme snart.

....Så da har jeg delt mine erfaringer med andre som ønsker å kjøpe eset. Dette ble første og siste lisens. Ikke pga produktet, men på manglende respons.

Du kjøpte igår (fredag) etter lunch. Og allerede idag (lørdag) savner du serienr som sikkert må sendes etter manuell håndtering, noe som grunnet weekend antaglig ikke skjer før på mandag.

 

Du sier også at du fikk bekreftelsemail på betaling. Har du betalt med kort eller via nettbank? Og er pengene egentlig fremme hos selger?

Lenke til kommentar

Betalt via kort.

 

Har aldri opplevd at programvare betalt via kort på nettet ikke blir automatisk generert. Alle andre programvareselskap sender ut dette så fort transaksjonen er bekreftet. Det går maks et par timer før man har lisensen også i postkassa.

 

Om eset er så sære at de venter til penger er på konto og så manuelt behandler, da er de en annen it verden en resten.

 

Hele poenget med å kjøpe programvare på nettet er å få tatt det i bruk med en gang. Men hva er vitsen med å betale når man ikke engang da får brukt det med en gang? Ikke noe problem å skaffe det ulovlig.

 

Vi snakker jo ikke akkurat om et produkt som fysisk må sendes til en.

Lenke til kommentar

Eg er litt enig med deg på et punkt, og det er at i 2009 bør man kunne forvente at lisenskjøp via internett går automatisk. Men, er dette et enkelttilfelle? Har de problemer? Er det systemene som er lagd slik? Har de mye å gjøre? Osv osv. Det kan være flere årsaker til at dette har tatt såpass tid som det har, og det er vanskelig å spekulere i det uten mer informasjon. Kanskje transaksjonen din ikke ble godkjent? Kanskje det skjedde en feil hos leverandøren av betalingsløsninger, kanskje transaksjonen ble flagget som mistenkelig og krever manuell kontroll? Kanskje, kanskje osv.

 

Så lenge dette er et enkelttilfelle så mener eg tvilen bør komme tiltalte til gode. Det er ikke nødvendig å stemple en leverandør som useriøs pga et enkelttilfelle. Så tittelen på tråden synes eg er litt vel anklagende og setter Eset i dårlig lys. Håpløst å få kjøpt? Du har jo kjøpt, du har bare ikke fått levert. Men det er min mening.

 

Og når det gjelder henvendelsen din pr e-post så er så klart dette veldig kjedelig. Når det i tillegg er salgsavdelingen så burde de svare kjapt. Spesielt når svaret er så åpenlyst.

 

og et kjapt tillegg til den siste der: En kollega av meg opplevde det samme, bare med en annen(og eg vil si større) produsent av nettverksdisker. Han sendte en e-post til de og forklarte at han holdt på å kjøpe en ny nettverksdisk og stod i mellom to modeller av denne produsenten. Henvendelsen ble sendt til salg og pr dags dato er den ubesvart. Etter flere uker. Han valgte en annen produsent.

Endret av nomore
Lenke til kommentar

Jeg også tenkte jeg skulle glemme Eset pga det manglende svaret, men tenkte at jeg kunne jo iallefall prøve det et år på en maskin. Kommer også til å prøve å få "returnert" orderen.

 

Bestilte bitdefender sin suite istedet. Fikk 3 pcer i 1 år for nesten 200kr mindre, og av det jeg fikk med meg er denne noe av de beste å få i de testene jeg leste, samtidig som den er ganske rimelig.

 

Her kom forøvrig betalingsbekreftelse med en gang, og lisens nøkkelen 10 sekunder senere. Betalt med samme kortet iallefall.

 

og for å få det understreket, det var ikke mening å stemple eset som useriøs, men mer for å dele mine erfaringer så andre kan vurdere selv. Programmet er bra (kjørt trial), men dårlig respons på sale (og her svarer de rimelig kjapt fleste steder). Samtdig fikk jeg heller ikke det jeg har betalt for slik jeg er vant med. Mulig det er betalingsløsningen som har noe tull, men det er jo ikke noe jeg skal behøve å bry meg med.

Lenke til kommentar

Har brukt Eset (NOD32) i tre år og har ikke opplevt noe negativt med dem, bortsett fra at programmet ikke liker torrent-programmer noe særlig, så jeg gikk over til gratisprogram (Avast!) istedet.

 

Synd du ikke fikk prøvd NOD32/ESET, programmet er faktisk utrolig bra,

du hadde bare trengt en smule mer tålmodighet.

 

"Den som venter på noe godt..."osv..

 

Edit: Du burde endre tittelen på denne tråden til noe mer passende.

De tre gangene jeg har kjøpt brukernøkkel fra ESET har jeg ikke opplevd noen problemer, så kritikken du gir dem er ubegrunnet.

 

-x-

Endret av XanderZ
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...