Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Anlegg i russebil

Anbefalte innlegg

Heisann,

Fikk kjøpt inn vår russebil her om dagen. Vi har strippet bilen og skal nå planlegge anlegg, derfor forhører jeg meg litt her hvordan vi burde legge planene.

Bilen er en 91' Caravelle 8 seter hvor de 2 bakerste seteradene danner en L formet sofa.

Det vi har fra før:

8 Stk Seas Lotus 6,5"

2 Stk 12" Seas Lotus

En litt nyere Pioneer spiller, skal finne utgang på denne.

Det satt også en liten Biltema forsterker i bilen som vi neppe for bruk for? Det var helt forferdelig ubalansert lyd i bilen med den forsterkeren hvertfall.

Spørsmålet mitt blir:

- Vi ønsker å ha 2 høytalere foran hos fører og høyre forsete ( 1 i hver dør?)

- Samme som foran( evt ha kasser som står under setene her?)

- Bak planlegger vi enten å bruke kun 1 av de 2 12", da de allerede har kasser fra SEAS, eller Bygge begge 12" inn i en dobbel kasse. Også vil vi ha hverfall 2 stk , helst 3-4 i bakluka.

Dette har vi sett for oss:

2 Stk ADS P700.1 1x 420RMS (1 til hver sub)

2 stk ADS P700.4 4x80 RMS

Det jeg trenger hjelp til er å finne riktige høytalere og forsterkere, evt noen andre planer dere kan hjelpe oss med?

BUDSJETT: 7000-10000.

Takk for Hjelpen

Mvh Russ 2010

Endret av mossing91
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ADS er vel ikke stort bedre enn biltema, så det ville jeg droppet var jeg dere...

Så gode elementer fortjener gode forsterkere ;)

Noen forslag? Har en på bussen som jobber på Torshov, var litt derfor, men vet de ikke er det beste.

Siden jeg er helt grønn på dette, hva burde jeg se etter i forsterkerene? Hvor mye RMS burde Subbene, og 6,5" ha hver? Varierer veldig, men de fleste 4 kanals forsterkerne ligger på mellom 50-100W RMS, og Lotus høytalerne Støtter 150W rms, burde jeg ikke komme nærmest mulig det?

Forslag: dynaBel BF0756( 3495,-)+ dynaBel BF0804( 1998,-)

Endret av mossing91
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...