Gå til innhold

Erfaring med NetOnNet? Positivt, negativt.


abery

Anbefalte innlegg

Kjøpte en Packard Bell Easynote dj75 der i slutten av april 2010 som jeg reklamerte på da den sluttet å virke i august 2011. Får da til svar at det kun er 1 års garanti på den. Det er dårlig , virker ikke som om de er klar over norsk reklamasjonrett på produkter som vitterligen er 5 år. Så mitt råd er styr unna, dem er nok billig, men da bør du ikke få feil på produktet...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 år senere...

jeg skulle bestille en tv også skrivde jeg inn kort nummeret og bestilte så sto det takk for din bestilling men jeg har ikke fåt bekreftelse eller noe om at pakken er blitt sendt på email. får jeg bare lapp i posten og henter den da?

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Hei. Kan ikke anbefale netonnet. Forbanna dritt folk. Leverte mobilen min inn til dem 2mai og etter noen uker vente tid og mange telefoner og Mail senere bleknet lovt en ny mobil men det trakk dem tilbake fordi min mobil ble ferdig etter nesten to mnd seinere

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 4 uker senere...
  • 11 måneder senere...

Har sett NetOnNet selger noe importvarer fra f. eks Samsung. Direkte urettferdig mot andre norske aktører som ikke driver med dette.

 

Vær i tillegg obs at f. eks Samsung Norge ikke dekker reklamasjon om NetOnNet skulle gått konkurs.

Har ikke noe å si når det er 2 år garanti på pcer i følge norsk lov.

Lenke til kommentar

 

Har sett NetOnNet selger noe importvarer fra f. eks Samsung. Direkte urettferdig mot andre norske aktører som ikke driver med dette.

 

Vær i tillegg obs at f. eks Samsung Norge ikke dekker reklamasjon om NetOnNet skulle gått konkurs.

Har ikke noe å si når det er 2 år garanti på pcer i følge norsk lov.

 

 

1. Grattis for å dra opp en gammel tråd.

 

2. om NetOnNet går konk, hvem skal du henvende deg til? Jeg antar du tar høyde for dette, i og med du tok deg tid til å svare meg. Må ikke dro f.eks Samsung gidder å røre den maskinen, om det er gråimport..

Lenke til kommentar

 

Har sett NetOnNet selger noe importvarer fra f. eks Samsung. Direkte urettferdig mot andre norske aktører som ikke driver med dette.

 

Vær i tillegg obs at f. eks Samsung Norge ikke dekker reklamasjon om NetOnNet skulle gått konkurs.

Har ikke noe å si når det er 2 år garanti på pcer i følge norsk lov.

 

 

Wow! Jeg tror faktisk du klarte å klemme inn 3-4 feil i den korte setningen. For ikke snakke om oppgravingen av gammel tråd. :p

For det første så sier norsk lov (Forbrukerkjøpsloven) at reklamasjonsretten i utgangspunktet er 2 år. For det andre så gjelder reklamasjonsretten for datamaskiner i 5 år. Og om produktet har garanti i for eksempel 10 år, så vil reklamasjonsretten også være 10 år. For det tredje har det noe å si om butikken du handler hos driver med parallellimport, da om de går konkurs, hele reklamasjonsretten eventuelt garantien blir skjøvet tilbake til der butikken/importøren handlet fra. I mange tilfeller vil det si et eller annet land i Europa. Mens om du handler for eksempel en Samsung TV hos en butikk som har kjøpt sine TV'er fra Samsung Norge, så vil du ha full reklamasjonsrett hos Samsung Norge om butikken du handlet fra går konkurs.

Ellers er det litt artig å se alle de positive postene om Netonnet når de var nye i Norge, mot de mye mer negative som dukker opp nå som ting begynner å gå i stykker og folk oppdager hvor dårlig stilt det er med servicen demmes. Egen erfaring er at de ikke har satt seg inn i norsk forbrukerkjøpslov. Det er nok mye av grunnen til de lave prisene. De har rett og slett ikke tatt høyde for 5 års reklamasjonsrett i Norge. I Sverige er det svært annerledes...

Endret av Joey1313
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har tidligere jobbet noen år hos en større EL kjede i Norge. Fikk en kunde som hadde kjøpt en Samsung TV via en eller annen butikk som i dag er konkurs, som var bitter for manglende hjelp hos oss og Samsung(om jeg husker riktig, hadde panelet tatt kvelden). Jeg ga han dog et godt tilbud på nytt apparat, men jeg kunne ikke annet enn å fnise når han fortalte det.. Ikke særlig profesjonelt, men det føltes godt - at slike erfaringer dukker opp når man prøver å konkurrere med noen som spiller med "urene kort".

Endret av Woods
Lenke til kommentar

Har ikke noe å si når det er 2 år garanti på pcer i følge norsk lov.

Jeg ser andre har svart deg, men synes ikke de får dette klart nok frem:

 

Det finnes ingen lov som sier at man har to års garanti på PC'er. Garanti er fullstendig frivillig fra produsentens eller forhandlerens side.

 

For å presisere det andre har sagt: Du har fem års reklamasjonsrett på PC'er, men er PC'en gråimportert må du ta saken mot det firmaet i utlandet som NetOnNet handlet fra, og du kan ha problemer med nå frem i din sak der.

Lenke til kommentar

Og om produktet har garanti i for eksempel 10 år, så vil reklamasjonsretten også være 10 år.

En vare har enten to eller fem års reklamasjonsrett. Selv om produktet skulle ha en lengre garanti, så utvides ikke reklamasjonsretten.

 

En garanti skal dekke mer enn reklamasjonsretten, men kan også ha visse begrensninger. Hvis du åpner PC'en kan garantien ryke, men likevel ha reklamasjonsretten i behold. Men er det gått over 5 år, vil du ikke ha en reklamasjonsrett å falle tilbake på om du bryter garantivilkårene.

 

Ellers har norske forbrukere bare seg selv å takke. Om man kjøper der det er billigst, uten å tenke på renommé, så må man forvente at servicen ikke nødvendigvis er på topp. Det er i mange tilfeller en grunn til at et firma er rimeligere enn andre. Og alle disse firmaene vet at forbrukerne først og fremst ser på pris, og de må senke prisene for å selge. Et sted må man spare inn disse pengene. De som satser på service, må ha litt høyere priser, men da er det ingen som kjøper hos de.

Lenke til kommentar

 

Og om produktet har garanti i for eksempel 10 år, så vil reklamasjonsretten også være 10 år.

En vare har enten to eller fem års reklamasjonsrett. Selv om produktet skulle ha en lengre garanti, så utvides ikke reklamasjonsretten.

 

En garanti skal dekke mer enn reklamasjonsretten, men kan også ha visse begrensninger. Hvis du åpner PC'en kan garantien ryke, men likevel ha reklamasjonsretten i behold. Men er det gått over 5 år, vil du ikke ha en reklamasjonsrett å falle tilbake på om du bryter garantivilkårene.

 

Ser det var klønete formulert av meg, det er viktig å skille mellom garanti og reklamasjonsrett. I mitt hode tenkte jeg på for eksempel RAM brikker og PSU'er med 10 års garanti. I praksis blir det det samme som reklamasjonsrett da man ikke kan åpne slike ting uten å miste både reklamasjonsrett og garanti. Men på sett og vis blir jo da forbrukerkjøpsloven også litt klumsete i språket når den sier at reklamasjonsretten bortfaller fullstendig, dersom garantien dekker mangler ved tingen lenger enn reklamasjonsretten: §27 "...Dersom tingen eller deler av den ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lengre, er fristen for å reklamere fem år. Dette gjelder ikke så langt selgeren ved garanti eller annen avtale har påtatt seg ansvar for mangler i lengre tid." Altså stikk motsatt av hva jeg sa. Men også nesten nøyaktig det samme, da, som du sier; en garanti er kun en garanti dersom den gir ekstra dekning utover reklamasjonsretten.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Net on Net billig men ikke bra!

Masse problemer med kundeservice, lang leveringstid til nord (Harstad). Bestilte et kabinett, det var litt bøyd ned på toppen. Jeg kan også ta med en PC skjerm, den hadde se følgelig piksel feil. Det fikk jeg ikke fikset, så jeg brukte angre garantien. Å masse andre problemer

 

Bestill heller på Dustin, MPX, Komplett.

Lenke til kommentar

Jeg har bare gode erfaringer med netonnet. De er ikke verdens raskeste på leveranse, men er enkelt og billig å handle der. Kjøpte en bærbar harddisk som vell tok 3-4 dager, mens en 55" Samsung tok rundt 8-9 dager. De sender vell fra Sverige? Min Samsung var iallefall innom våre naboer.

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Jeg har hatt en elendig opplevelse av net on net!!!!
Kjøpte nettbrett til sønnen min på 8 år til jul,
Det virket ikke. Nå er det tredje gangen jeg sender det inn uten at de har fikset det, de vil ikke oppheve kjøpet!! de vil se på samme feilen igjen, nå er sommeren her å jeg har en gutt som lurer på hvorfor julegaven ikke er her enda.
De lovet meg en kompensasjon men det har de bare dritt i selv om jeg har spurt flere ganger.
dette kjøpet har bare vært stress og iriterende, å jeg går ut i fra at jeg bare må gå å kjøpe ett nytt en annen plass!!
Hilsen oppgitt kristiansander:(

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...