faumachine Skrevet 16. mai 2003 Del Skrevet 16. mai 2003 Hei, Har et problem med en maskin til en kamerat. Jeg har kun assistert per telefon og ikke hatt maskinen foran meg fysisk. men: WinME ble reinstallert på maskinen, da personen ønsket å få gjenopprettet "Recycle bin"! Etter dette så fungerte WinMe godt i et par uker. Strømmen ble koplet fra i forbindelse med tordnevær og etter at maskinen ble koplet til igjen så vil den ikke starte som den skal. Maskinen starter og leter på cd-driven, så på CDR-driven. Ingenting skjer på skjermen den er helt svart og maskinen står og går. Kan noen hjelpe? :o Hva er problemet? Kan hovedkortet ha tatt kvelden? Er det skjermkortet? Vanskelig å tipse kameraten min når han har begrenset kunnskap om data og ikke reserve kort. :-? Alle svar mottas med takk! PS: Maskinen har: MSI K7Pro2 hovedkort MSI geforce 2mx skjermkort Duron 850 prosessor 256 SDRAM Lenke til kommentar
b-real Skrevet 16. mai 2003 Del Skrevet 16. mai 2003 Ta ut cd-rom'en. Hvis ME ikke finner drivere, så vil den ikke spørre etter drivere hvis det ikke er noe cd-rom enhet tilkobblet. Ellers så kan du ta med deg pc'en din bort hvis det er mulig og låne han noen komponenter så dere kan få kjørt en feilsøking om hva som er problemet. Lenke til kommentar
faumachine Skrevet 22. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2003 Hei! Jeg har nå hatt kameraten min sin datamaskin koplet opp mot min. Jeg fikk til å boote min maskin fra hans hardisk, så da er den ok. Min maskin funket også med hans ram og med hans skjermkort. Fant til slutt ut at det må være hovedkort som har tatt kvelden, kanskje prosessoren. Bestillte nytt hovedkort og har en prosesseor i reserve. Vi får se når kortet kommer. Faumachine Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 22. mai 2003 Del Skrevet 22. mai 2003 Var noe koblet i under uværet? Jeg har vært borti maskiner som nekter og starte pga strømproblemer i kabinettet :-? Lenke til kommentar
arve19 Skrevet 22. mai 2003 Del Skrevet 22. mai 2003 Var noe koblet i under uværet? Jeg har vært borti maskiner som nekter og starte pga strømproblemer i kabinettet :-? Var borti en maskin som nektet å starte. Det var ingen feil og spore, og det endte med at maskinen ble plukket helt fra hverandre. En på verkstedet mente dette kunne ha noe med statiske spenninger å gjøre. Maskinen fungerte helt fint etter montering. Husk at ved torden og lyn nedslag er det ikke nok å ta strømkabelen. Lynet kan gå gjennom telefonlinje og nettverkskabel...!!!! Lenke til kommentar
faumachine Skrevet 22. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2003 LED på hovedkortet viser at strømen er på. Neste LED pleier å vise at maskinen booter. Men det gjør den ikke. Det er grunnen til at jeg tror det er hovedkortet. Skal høre om han tok ut nettverkskabelen i ADSLen Lenke til kommentar
faumachine Skrevet 22. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2003 Maskinen funket i to dager etter uværet... Det kan nok ikke være derfor.... Lenke til kommentar
faumachine Skrevet 24. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2003 Feilen er funnet. Det var et elendig nettverkskort som hadde skyld i alt...... Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 24. juni 2003 Del Skrevet 24. juni 2003 Bruker å være sånn ja. Husk på at ting kan fungere selv om de jar fått statisk elektrisitet i seg, men det vil svikte etterhvert. Det kutter ikke med en gang. Hadde ett lignenede problem selv, Wake on Lan kabelen til nettverkskortet sto i, maskinen klikket internasjonalt. Tok den ut.. .alt var i gjorden. Etter på så listet maskinen opp 15 nettverksenheter. Takk til det kortet. Datamaskiner er noen rare dyr. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå