Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Anlegg i russebil, koblings spørsmål =)

Lomeus

Anbefalte innlegg

Hei. Har akkurat kjøpt russebil og med den så fulgte det med 2 cerwin vega høytalerer og en 2000 W forsterker. Vi ønsker litt bedre lyd, som f.eks 1 bass til og 2-4 6*9 høytalere. Er det mulig å koble alt dette til en eller flere forsterker å så seriekoble forsterkerene eller noe? Veit ikke hvordan jeg skal få koblet til så mye lyd og ledninger til hverandre --> cd-spilleren. Trur dere det er mulig? I så fall hvordan gjør vi det? ^^

Tenkte på disse: http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt...;id=&vn=736

Og denne forsterkeren: http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt...;id=&vn=736

Har i tilegg 1 bass som jeg bruker i bilen min og forsterker til den.

Tusen takk på forhånd.

MvH Bjarte

Endret av Lomeus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hey..

har laget en liten og enkel ilustrasjon av hvordan det kan kobbles..

Du må/bør ha 2 forsterkere,, en mono forsterker (gjerne klasse D), får noen billige og relativt bra på Torsov bilrekvisita.. hmm det hadde vært enklere for meg og laget en plan om jeg hadde vist hvor mye penger dere har til annlegg.. :)

anyway.. du bør også handle inn en 4 kanals forsterker til å drive feks 4 stk 6*9"..

om ikke denne eller monoforsterkeren har "line out" så må du kjøpe inn en "rca splitt" dvs hvor du kan kopple inn rca Left og Right inn på en kabel, også er det 2 sett ut på andre enden av kablen.. hmm kronglete skrevet, men jeg er småtrøtt (kl er jo tross alt 0340) :)

Tror du skal komme godt i land med (billig men bra løsning)..

Men kom gjerne med en pengesum dere har tenkt å bruke på dette, så skal jeg hjelpe dere med å sette sammen noe som vil fungere..

2500,- til sub forsterker

2500,- til 4 kanal forsterker

1500,- til 4 stk 6*9"

1500,- til et greit bass element evt 2 stk 12"

1500,- til en billig cd spiller med 4 linje utganger,,,

Personlig så kjøpte jeg denne på ebay her for et par uker siden:

http://cgi.ebay.com/7-LCD-DVD-TV-CD-MP3-IN...id=p3286.c0.m14

og den har alt!!! og den kom på 1660,- fritt levert på døra med DHL :)

Å handle fra ebay (ting fra Hong Kong) er gull :) det er som regel fraktfritt derfra, og de leverer RASKT.. spilleren min, tok 3 dager..

Nei, nå legger jeg meg.. bare å sende meg en PM så skal jeg svare så godt jeg kan...

Se min hjemmeside for mer info om bygging av høyttalere :)

www.okasin.de

amp_russ.bmp

Lenke til kommentar

2500,- for en monoforsterker fra torshov?? du er jo gal man!

Siden dette er en russebil, så er det rimelig bortkastet å bruke masse penger på anlegg. Dere kommer helt sikkert til å plage dette anlegget såpass mye at det låter jævelig uansett.

Nå er det også sånn at flere høyttalere som regel gir dårligere lyd, men dette kommer litt ann på hvilken bil det er snakk om...

Jeg kan til nød gå med på billig hong kong søppel, siden dette er en russebil, men er du bittelitt glad i god lyd, så dropp dette.

De CV høyttalerene, er det sub eller fulltone?? og hvilken forsterker har du?

Jeg har et par monoforsterkere liggendes, hvor i landet holder du til??

Lenke til kommentar
2500,- for en monoforsterker fra torshov?? du er jo gal man!

Siden dette er en russebil, så er det rimelig bortkastet å bruke masse penger på anlegg. Dere kommer helt sikkert til å plage dette anlegget såpass mye at det låter jævelig uansett.

Nå er det også sånn at flere høyttalere som regel gir dårligere lyd, men dette kommer litt ann på hvilken bil det er snakk om...

Jeg kan til nød gå med på billig hong kong søppel, siden dette er en russebil, men er du bittelitt glad i god lyd, så dropp dette.

De CV høyttalerene, er det sub eller fulltone?? og hvilken forsterker har du?

Jeg har et par monoforsterkere liggendes, hvor i landet holder du til??

Hei, unnskyld for seint svar. Er to CV høytalere med 2 stk 10" element på hver. Er ikke sikker på forsterker, men begge er kopblet opp mot en på 2000W. Er ikke sikker på om det er fulltone eller hva, men det er bra lyd i de :) Har en bass og forsterker til den, så eneste vi trenger er forsterker til 2 eller 4 6*9 høytalere som vi skal kjøpe engang i løpet av året. Er en stor peugeot Boxer, vi er fra Holmestrand i Vestfold hele gjengen. Skal bare ha høy lyd, med mye bass =)

Er noe veldig likt denne: http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=18785275

og denne: http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=18322480

Endret av Lomeus
Lenke til kommentar

Holmestrand ja, er bare 15min unna meg da :)

De cv høyttalerene krever nok litt effekt, og jeg vil tro dere ikke trenger noe sub utenom dem. Finn ut hva forsterkeren heter, så kan jeg fortelle deg om den duger.

Regner også med at det står noe på de cv høyttalerene en plass også, nr eller navn ;)

Lenke til kommentar
Holmestrand ja, er bare 15min unna meg da :)

De cv høyttalerene krever nok litt effekt, og jeg vil tro dere ikke trenger noe sub utenom dem. Finn ut hva forsterkeren heter, så kan jeg fortelle deg om den duger.

Regner også med at det står noe på de cv høyttalerene en plass også, nr eller navn ;)

Det er mye mulig bilen står fremdeles hos den gamle eieren, siden batteriet er flatt =P høytalerne er festet til bakdørene, så er litt vansklig å se hva som er bak :p

Vi har lyst på nok bass sånn at de 500 M utafor bilen hører det da, skal være maks harry og lyd kvaliteten skal ikke være så utrolig:P Men vi må nesten høre om det er noe futt i dem engang vi får bilen på veien ^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...