Elanee Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 (endret) Hei da var jeg tilbake med mitt neste prosjekt denne gangen blir det Lian LI li A60C som skal under kniven. vert litt frem om tilbake om hardware valg. mellom nye 1156 hovedkorta og cpu eller 1366. kom frem til at jeg går for 1366 ettersom det ser ut til at 1156 korta ikke er like gode til sli/crossfire oppsett. så da blir hw lista seende noelunne slik ut *hovedkort-Foxconn QF BLOODRAGE *cpu-Intel Core i7 920/940/950 noe usikkert *ram-Corsair Dominator GT DDR3 6gb *skjermkort bli enten et gtx280/8800gtx før jeg kjøper noe nytt.skal i allefall bli sli oppsett av 2 heftige kort ettervert *Hdd-5x Western Digital Caviar GP 1TB S-ATA II + 2 stk mtron 16gb ssd inntil videre blir oppgradert med noen bedre ettervert. *lydkort-Asus Xonar HDAV 1.3 Slim liten teaser om hva som kommer i tiden fremover. vannkjøling har kommet for å bli i mine pcer og derfor blir det denne gangen osså. cpu blir den gamle ek supreme blokka mi med dette nye toppdekselet. skjermkorta skal osså vere vannkjølt. denne vanntanken her fra aquacomputer skal osså benyttes kostet en del men vert pengene å få noe solide greier med "fresh" look:)den veier en del så kan ikke bare montere den hvor som helst heller uten å forsterke kabinettet i såfall radiatorer skal jeg bruke kvalitets radiatorer fra thermochill 2stk dobble radiatorer, som jeg mest sansynlig ikke får plass til inni kabinettet. har osså kjøpt inn aquacomputer filter til vannloopen tror jeg skal gå for 3/8 id nippler denne gangen for å spare litt på plassen så tenker jeg bestiller inn bitspower true golden nipper her, evt Compressions fittings. kommer med en liten update i mårra, da jeg allerede har fått kabinettet og begynt med sleeving av power/reset kabler etc Link Til Kommentartråd Endret 29. august 2009 av Elanee Lenke til kommentar
Elanee Skrevet 29. august 2009 Forfatter Del Skrevet 29. august 2009 Hei igjenn, har da fått sleevet alle på/reset/leds fra frontdeksel samnt laget ny grill for 80mm vifta bak i kabinettet. har bare standarvifter montert enda men dem skal byttest ut så klart:) har rydda arbeidsplassen så jeg har plass til å holde på med kabinettet. blir fort rotete men er mer motiverende å jobbe når det er litt ryddigere vertøy jeg bruker til lodding/sleeving etc her har vi en del deler etc som hører til eller skal monteres inn i kabinettet, og ja det er et 8800gtx kort som ligger der orden i skruer/nippler etc er greit å ha her har vi da 5 stk wester digital green 1 tb disker montert i kobber harddiskholderen bestilte en masse ting i går så det kommer en ny update når jeg har fått pakke i posten, sleng inn en kommentar HER i mellomtiden og si hva du synest. Lenke til kommentar
Elanee Skrevet 3. september 2009 Forfatter Del Skrevet 3. september 2009 (endret) hei da var det en liten update i dag. akrylplata som jeg skjærte ut og freste ut for hånd.... jeg har så lyst på cnc fres performance-pc pakken blikksakser,høyre venstre og rett. dem jeg hadde fra før var blitt ganske slitt nå. 2stk kobberplate0.5mm,baufilblader gjengetapp og maskinskruer. Ek supreme Cu toppdekkselet montert med maskinskuer orginalskuene som følger med blokka og plexi toppen ble for tank for Cu toppen så var heldig med at jeg hadde bestilt inn maskinskuer cpu blokka + vannfilteret med akrylfestet. skjærte hull i topp til vannfilteret og tada slik ser det ut, tror jeg kommer til å lage ny akryl deksel da jeg ikke trenger dobbelt opp med fester. så jeg kommer til å bruke 4 av hullene til å plassere leds eller noe i som lyser opp den røde akrylen Link til Kommentartråd Endret 3. september 2009 av Elanee Lenke til kommentar
Elanee Skrevet 13. september 2009 Forfatter Del Skrevet 13. september 2009 (endret) Hei kommer da med en liten update da jeg enda ikke har fått hovedkort cpu netshop hadde dem ikke inne for tia så det er bestilt inn men tar sin tid. uansett har fått gjort noe i mellomtia, har laget ny plexi i toppen av kabinettet hår fått dominator minnebrikkene mine Med vifte lekt meg litt med nye verktøyet jeg har kjøpt:P prøvde gjengetappen min på kobberrøret ble ganske bra. holder på å lage festene for kobbertanken nå, på mandag eller tirsdag får jeg pakke fra performance-pcs med sata kabler etc så da blir det mye arbeid heldigvis solgte dem "venstre til rett" sata kabler slik at dem peker riktig vei. får en del annet snacks som jeg ikke vil røpe enda Link til kommentartråd Endret 15. september 2009 av Elanee Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå