Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[LØST]

Anbefalte innlegg

Hei. Dette er krise! Jeg har epox 9heai hoved kort. Og sA har en 2 hardisken.

En ide disk og en sata. Ide disken har aldti vert c disken som jeg har windows og programene pA og sata disken har vert ekstra som D disken. Jeg har reformatert pcen min mange ganger.

For en stund siden nar jeg reformaterte den sa matte jeg laste ned en driver for da fant den ikke disken da heller. SA fikk jeg det til. Sa etter det har jeg vel reformatert pcen kanske 5-6 ganger og sata disken har den altid funnet.

Men idag sA mAtte jeg reformatere pcen igjen. Men nAr jeg var ferdig med det sA finner den ikke sata disken lengre. Jeg har lett etter drivere til hoved korte men finner ingen ting.

Og jeg har masse viktige ting pa hardisken min! Er det noen som kan vere sa snill og hjelpe meg ???

Endret av spetwols
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En ide disk og en sata. Ide disken har aldti vert c disken som jeg har windows og programene pA og sata disken har vert ekstra som D disken. Jeg har reformatert pcen min mange ganger.

For en stund siden nar jeg reformaterte den sa matte jeg laste ned en driver for da fant den ikke disken da heller. SA fikk jeg det til. Sa etter det har jeg vel reformatert pcen kanske 5-6 ganger og sata disken har den altid funnet.

Men idag sA mAtte jeg reformatere pcen igjen. Men nAr jeg var ferdig med det sA finner den ikke sata disken lengre. Jeg har lett etter drivere til hoved korte men finner ingen ting.

Og jeg har masse viktige ting pa hardisken min! Er det noen som kan vere sa snill og hjelpe meg ???

Hvis du har SATA disken som ekstern disk så kobler du den vil til enten med usb eller eSATA

Sjansen er stor for at du må finne driverne til enten usb hub'ene (kontrollerne på kortet) eller driveren til eSATA kontrolleren.

du finner ut hvilken drivere du mangler ved å åpne enhetsbehandleren, er det gule trekanter der så mangler det drivere... men jeg regner med du også vet hvordan den SATA disken er tilkoblet?

Endret av think2ce
Lenke til kommentar

Hvis du har SATA disken som ekstern disk så kobler du den vil til enten med usb eller eSATA

Sjansen er stor for at du må finne driverne til enten usb hub'ene (kontrollerne på kortet) eller driveren til eSATA kontrolleren.

du finner ut hvilken drivere du mangler ved å åpne enhetsbehandleren, er det gule trekanter der så mangler det drivere... men jeg regner med du også vet hvordan den SATA disken er tilkoblet?

Takk for svar. Pcen finner den ikke i det hele tatt. Den ligger ikke pA enhetsbehandleren.

Det er ikke ekstern hardisk men intern. Har ikke noe med usb og gjore men sata kabel.

Lenke til kommentar
Forresten han som linket denne : http://www.itclinic.ru/download/brands/epox/ep-9heai/

Der ligger det masse drivere. Hvem av dem er det ? er det i hele tatt noen av dem.

Nei, bortsett fra CnQ-driveren. Det ser ut som du må laste ned drivere fra Via, og det kan jo være like greit, siden de trolig er nyere /oppdaterte.

Velg OS, ide raid og sata, og last ned til brikkesettet VT8237: http://www.via.com.tw/en/support/drivers.jsp

Lenke til kommentar
Forresten han som linket denne : http://www.itclinic.ru/download/brands/epox/ep-9heai/

Der ligger det masse drivere. Hvem av dem er det ? er det i hele tatt noen av dem.

Nei, bortsett fra CnQ-driveren. Det ser ut som du må laste ned drivere fra Via, og det kan jo være like greit, siden de trolig er nyere /oppdaterte.

Velg OS, ide raid og sata, og last ned til brikkesettet VT8237: http://www.via.com.tw/en/support/drivers.jsp

Tusen tusen evig takk!!! det virket !!! :D :D :D :D

Men lurer pa en ting til. Hver gang jeg skal ga pa en ny side i internet explore sa opner den et nytt vindue for hver link jeg trykker pa. er sykt irriterenes. hvorfor faar jeg vekk det ?

Lenke til kommentar

Mange takk for hyggelig tilbakemelding :)

Jeg bruker fanebasert visning i IExplorer 8 /Vista. Tipper du skal sjekke Verktøy -> alternativer for internett -> Avansert. Scroll et godt stykke ned til du finner "Bruk vinduer på nytt for å starte snarveier (når fanebasert weblesing er av)", og sett en hake der.

Forøvrig er det fint hvis du åpner ditt første innlegg i tråden, og skriver [LØST] i emnefeltet :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...