spetwols Skrevet 28. august 2009 Del Skrevet 28. august 2009 (endret) Hei. Dette er krise! Jeg har epox 9heai hoved kort. Og sA har en 2 hardisken. En ide disk og en sata. Ide disken har aldti vert c disken som jeg har windows og programene pA og sata disken har vert ekstra som D disken. Jeg har reformatert pcen min mange ganger. For en stund siden nar jeg reformaterte den sa matte jeg laste ned en driver for da fant den ikke disken da heller. SA fikk jeg det til. Sa etter det har jeg vel reformatert pcen kanske 5-6 ganger og sata disken har den altid funnet. Men idag sA mAtte jeg reformatere pcen igjen. Men nAr jeg var ferdig med det sA finner den ikke sata disken lengre. Jeg har lett etter drivere til hoved korte men finner ingen ting. Og jeg har masse viktige ting pa hardisken min! Er det noen som kan vere sa snill og hjelpe meg ??? Endret 29. august 2009 av spetwols Lenke til kommentar
think2ce Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 (endret) Hei. Dette er krise! Jeg har epox 9heai hoved kort. Og sA har en 2 hardisken. En ide disk og en sata. Ide disken har aldti vert c disken som jeg har windows og programene pA og sata disken har vert ekstra som D disken. Jeg har reformatert pcen min mange ganger. For en stund siden nar jeg reformaterte den sa matte jeg laste ned en driver for da fant den ikke disken da heller. SA fikk jeg det til. Sa etter det har jeg vel reformatert pcen kanske 5-6 ganger og sata disken har den altid funnet. Men idag sA mAtte jeg reformatere pcen igjen. Men nAr jeg var ferdig med det sA finner den ikke sata disken lengre. Jeg har lett etter drivere til hoved korte men finner ingen ting. Og jeg har masse viktige ting pa hardisken min! Er det noen som kan vere sa snill og hjelpe meg ??? Hvis du har SATA disken som ekstern disk så kobler du den vil til enten med usb eller eSATA Sjansen er stor for at du må finne driverne til enten usb hub'ene (kontrollerne på kortet) eller driveren til eSATA kontrolleren. du finner ut hvilken drivere du mangler ved å åpne enhetsbehandleren, er det gule trekanter der så mangler det drivere... men jeg regner med du også vet hvordan den SATA disken er tilkoblet? Endret 29. august 2009 av think2ce Lenke til kommentar
spetwols Skrevet 29. august 2009 Forfatter Del Skrevet 29. august 2009 Hei. Dette er krise! Jeg har epox 9heai hoved kort. Og sA har en 2 hardisken. En ide disk og en sata. Ide disken har aldti vert c disken som jeg har windows og programene pA og sata disken har vert ekstra som D disken. Jeg har reformatert pcen min mange ganger. For en stund siden nar jeg reformaterte den sa matte jeg laste ned en driver for da fant den ikke disken da heller. SA fikk jeg det til. Sa etter det har jeg vel reformatert pcen kanske 5-6 ganger og sata disken har den altid funnet. Men idag sA mAtte jeg reformatere pcen igjen. Men nAr jeg var ferdig med det sA finner den ikke sata disken lengre. Jeg har lett etter drivere til hoved korte men finner ingen ting. Og jeg har masse viktige ting pa hardisken min! Er det noen som kan vere sa snill og hjelpe meg ??? Hvis du har SATA disken som ekstern disk så kobler du den vil til enten med usb eller eSATA Sjansen er stor for at du må finne driverne til enten usb hub'ene (kontrollerne på kortet) eller driveren til eSATA kontrolleren. du finner ut hvilken drivere du mangler ved å åpne enhetsbehandleren, er det gule trekanter der så mangler det drivere... men jeg regner med du også vet hvordan den SATA disken er tilkoblet? Takk for svar. Pcen finner den ikke i det hele tatt. Den ligger ikke pA enhetsbehandleren. Det er ikke ekstern hardisk men intern. Har ikke noe med usb og gjore men sata kabel. Lenke til kommentar
Grimmy Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 Sjekk om BIOSen er feilkonfigurert til å bruke SATA-kontrolleren som RAID kontroller. Sjekk om strøm og datakabelen sitter skikkelig i disken. Forsøk et annet SATA punkt og en annen strømkabel til disken. Hvis ingenting går, kan du sikkert bare kjøpe deg noe tilsvarende: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=442105 Lenke til kommentar
atlef Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 Har du sjekket hjemmesiden til Epox? Hvis ikke, se her. atlef. Lenke til kommentar
butare Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 Installert SATA drivere? Fulgte ikke disse med hovedkortet/maskinen? Lenke til kommentar
butare Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 (endret) Installert SATA drivere? Fulgte ikke disse med hovedkortet/maskinen? Hos meg fulgte disse med på diskett. Beklager dobbel posting Endret 29. august 2009 av butare Lenke til kommentar
Qman321 Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 Hei. Har opplevd det samme. Forutsetter at det er SATA discen du ønsker å installere OS på. Koble fra IDE disken og boot opp med installasjons cd'en, da tror jeg det vil gå bra. IDE disken kan du koble til igjen etterpå. Q Lenke til kommentar
Zink Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 Har du sjekket hjemmesiden til Epox? Hvis ikke, se her. Alternativt en russisk link http://www.itclinic.ru/download/brands/epox/ep-9heai/ Nå er EP-9HEAI blitt et gammelt kort. Epox og andre produsenter hadde serier med hovedkort på den tiden, som kom med dårlige kondensatorer. Anbefaler å se etter bad caps. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 (endret) Ta også en titt i diskbehandling/disk management. Det er der du kan finne de enhetene som ikke er synlige under min datamaskin. Edit: Skriveleif Endret 29. august 2009 av PerB Lenke til kommentar
spetwols Skrevet 29. august 2009 Forfatter Del Skrevet 29. august 2009 Hei. Takk for mange svar! Som jeg skrev dette skjedde etter reformatering sA det har ikke noe med lQse kabler og gjQre. Jeg finner den ikke i diskbehandling/disk management. Forrige gang det samme skjedde sa fant jeg driveren pa hjemme siden til epox men na ligger det ingen ting der lengre. http://www.epox.com/downloads.asp?class=DR...p;item=EP-9HEAI Lenke til kommentar
spetwols Skrevet 29. august 2009 Forfatter Del Skrevet 29. august 2009 Forresten han som linket denne : http://www.itclinic.ru/download/brands/epox/ep-9heai/ Der ligger det masse drivere. Hvem av dem er det ? er det i hele tatt noen av dem. Lenke til kommentar
Zink Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 Forresten han som linket denne : http://www.itclinic.ru/download/brands/epox/ep-9heai/Der ligger det masse drivere. Hvem av dem er det ? er det i hele tatt noen av dem. Nei, bortsett fra CnQ-driveren. Det ser ut som du må laste ned drivere fra Via, og det kan jo være like greit, siden de trolig er nyere /oppdaterte. Velg OS, ide raid og sata, og last ned til brikkesettet VT8237: http://www.via.com.tw/en/support/drivers.jsp Lenke til kommentar
spetwols Skrevet 29. august 2009 Forfatter Del Skrevet 29. august 2009 Forresten han som linket denne : http://www.itclinic.ru/download/brands/epox/ep-9heai/Der ligger det masse drivere. Hvem av dem er det ? er det i hele tatt noen av dem. Nei, bortsett fra CnQ-driveren. Det ser ut som du må laste ned drivere fra Via, og det kan jo være like greit, siden de trolig er nyere /oppdaterte. Velg OS, ide raid og sata, og last ned til brikkesettet VT8237: http://www.via.com.tw/en/support/drivers.jsp Tusen tusen evig takk!!! det virket !!! :D :D Men lurer pa en ting til. Hver gang jeg skal ga pa en ny side i internet explore sa opner den et nytt vindue for hver link jeg trykker pa. er sykt irriterenes. hvorfor faar jeg vekk det ? Lenke til kommentar
Zink Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 Mange takk for hyggelig tilbakemelding Jeg bruker fanebasert visning i IExplorer 8 /Vista. Tipper du skal sjekke Verktøy -> alternativer for internett -> Avansert. Scroll et godt stykke ned til du finner "Bruk vinduer på nytt for å starte snarveier (når fanebasert weblesing er av)", og sett en hake der. Forøvrig er det fint hvis du åpner ditt første innlegg i tråden, og skriver [LØST] i emnefeltet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå