swirix Skrevet 28. august 2009 Del Skrevet 28. august 2009 Hei. Som emnetittelen sier, så sliter jeg veldig med å få et stabilt nettverk. Det hele startet, på torsdag: Jeg prøvde meg på litt OC, dette var forsovidt greit. (økte bare fsb og multiplieren). Systemet ble ustabilt, og jeg satte det tilbake til default. Men, Det ble ikke mye bedre. Jeg mister plutselig nettverket. Dette er ekstremt plagsomt da jeg blant annet bruker pcen som media server for ps3. På playstation 3 får jeg disse errorene: 80710102 80710541 Dlna 2104 (Det som skjer er at, lyd og bilde henger seg opp, error kode kommer opp. etter alt fra 5-60sek kommer først lyd tilbake også bilde.) Jeg sjekka event vieweren: jeg hadde 15 dns feil og 1 dhcp feil på de 2 siste dagene. Dhcp error:0x79 dns error: "timed out after none of the configured DNS servers responded." hw: Amd Phenom II x3 8650 Gigabyte GA-MA770-UD3 Corsair TWIN2X PC6400 DDR2 4GB KIT CL5 Ati hd4870. OS: windows 7 rc + tversity/ps3 media server. Noen som vet hva som kan være galt? Det jeg har prøvd så langt: boota svitsj/router. avinstallert drivere til nettverkskortet Lenke til kommentar
Grimmy Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 Jeg ville forsøkt følgende: * Oppdater firmwaren på routeren * Byttet ut nettverkskablene med andre CAT 5e eller 6 kabler * Sjekket konfigurasjonen på routeren, tilbakestill den og sett konfigurasjonen opp på nytt. * Prøv med en annen router * Forsøk med et annet nettverkskort i Media Serveren * Hvis du har konfigurert DNS og / eller DHCP servertjenester på Media Serveren, slå de av og sett opp routeren til å gjøre den jobben. Lykke til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå