Gå til innhold

Kjøp av MacBook Air? Eller?

Anbefalte innlegg

(PS. Det er ikke alltid 5 års reklamasjonrett gjelder, det kan også være 2 år - og sannsynligvis _burde_ det være 2 år for telefoner og mp3-spillere, selv om vi i nisselandet vårt har rettsavgjørelser som sier 5 år på mobiltelefoner. Det blir nesten absurd, om man tenker på hvor håpløst utdatert og mishandlet en vanlig mobiltelefon vil være etter 5 års aktiv bruk.)

Hvorfor skal det være kortere reklamasjonsrett fordi at folk bytter ut en mobiltelefon ofte? Mener du virkelig at man ikke skal forvente at en mobiltelefon skal vare lenger enn to år?

Forventer du at en bil skal vare i kun 5 år, fordi det er 5 års reklamasjonstid også på biler? Selvsagt ikke!

Vil du betale mer for telefoner som er laget for å vare i 5 år eller mer, når du likevel skifter telefon med 2 års mellomrom eller mindre?

Saker om Apple-feil blir altid fremhevet i media. Men saken er at det skjer feil også hos HP, Acer, microsoft og Toshiba. Slik er det bare.

Hvorfor skulle de det? Journalister har tradisjonelt hatt et nært forhold til Apple, så hvorfor skulle de plutselig begynne å "hetse" dem?

For en meningsløs påstand. Journalister har vel ikke noe annet forhold til Apple enn til andre produsenter. At det skrives om Apple har nok mer med at det skjer mer interessante ting rundt selskapet i forhold til forbrukermarkedet, enn de fleste andre IT-selskap, og at de skiller seg ut fra den store grå massen av kjedelige PC-produsenter.

Jeg har ikke hørt om andre produsenter som har stått åpent fram og sagt at de driter i norske lover.

Jeg har aldri hørt om at Apple "har stått åpent fram og sagt at de driter i norske lover". Hvorfor i alle dager skulle de være så dumme? Jeg har derimot hørt om at Apple har vært uenige med Forbrukerombudet i tolkningen av norske lover, men det er de jo ikke alene om. Men det er ikke Forbrukerombudet som lager lovene eller dømmer noen for brudd på loven, så du kan kanskje legge fram en rettskraftig dom mot Apple som viser at de driter i norske lover?

Forresten så var det en dom mot Nokia i Høyesterett som resulterte i at det nå er fastslått at 5 års reklamasjonsrett gjelder for mobiltelefoner. Så nå du kan stikke over i nærmeste Nokia-tråd og skrive om hvordan Nokia "driter i norske lover"...

http://www.amobil.no/artikler/endelig_dom_...telefoner/43547

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Media har nok mye interesse for Apple fordi de fremstår som "perfekt."

Vel, jeg har aldri oppfattet Apple som i nærheten av perfekt engang. Men alle selskap ønsker jo å framstille seg selv som "perfekte" i sin markedsføring,, og alle opplyste mennesker tar all markedsføring med en stor klype salt. Dersom media er så blåøyde at de sluker markedsføringen til diverse selskap rått og uten forbehold, så kan vi nok begrave den kritiske og undersøkende journalistikken en gang for alle...

Jeg tror nok at interessen for Apple ligger mer i at de skiller seg ut og på enkelte områder ikke er som alle andre selskap, at de noen ganger tar ganske dristige beslutninger, og har en lang historie med innovasjoner som har påvirket en hel verden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...