Gå til innhold

Xbox, Popcorn eller PS3 som "HTPC"?

Anbefalte innlegg

Skal ha meg en sak å ha på stua, for å se filmer/bilder fra NAS'n på loftet. Har en HTPC på loftet, og er fornøyd med det.

Spørsmålet er hva som er best for bruk til omtrent samme nytten på stua. Prismessig er vel den nye Popcorn og PS3 i samme gate, mens en får XBOX på billigsalg om dagen. Hvilke fordeler og ulemper finnes ved de tre valgene? Og hva taper jeg på å velge den rimeligste utveien, xbox? Jeg er ikke (spesielt) interessert i å spille på maskinen...

(Mulig at det ikke hører til under HTPC, men fant ikke noe mer passende kategori)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har selv X360 og PS3 og må si jeg liker PS3 best, syntes den er raskere i bruk og har mer oversiktlig "Media Center" enn X360.

Bruker PS3 media server for å streame til PS3, funker kjempefint.

Men kjøpte meg en dedikert HTPC for et par dager siden, prisen ble rundt 4500,- (eks. tv kort)

Da jeg benytter den for tv opptak, og for å vise HDTV kanaler (mye bedre enn den ustablie Canal Digital dekoderen...)

Venter nå bare på et par vifte kontrollere, så jeg kan senke farta på power vifta enda mer ned (går på minimum), da blir den ganske uhørlig.

Lenke til kommentar
Hva med heller en billig HTPC maskin? Som eksempelvis en nVidia ION basert HTPC?

http://www.multicom.no/PartDetail.aspx?q=p:10570996

Ser meget søt ut den saken der. Nå trenger jeg forsåvidt ikke en pc, ettersom jeg har en kraftig sak på loftet, samt 1tb lagringe på NASn. Men om denne kan gjøre alt det samme som en ps3, popcorn osv, så er det jo ikke noe i veien med dette... Hva med å spille av hd-filmer via nettverket, funker det også?

Lenke til kommentar

Har 360, ps3, popcorn og HTPC... vil absolutt anbefale deg å investere i en HTPC da disse byr på flere muligheter. Jeg liker fordelen at du bare laster ned en film direkte til maskinen og spiller av uten å bruke flere enheter. Popcorn kan nesten gjør det samme, men er noenlunde mer tungvindt å bruke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...