Gå til innhold

Ericsson T65 - et uvær av ulyder

Anbefalte innlegg

Har en sådan mobil. For det første får jeg ikke GPRS til å funke, det var hele grunnen til at jeg kjøpte den. Den vil bare koble seg til WAP, ikke sjekke epost.

Ellers begynner den å spille noe forferdelig hver gang den mister kontakt med nettet. Utrolig slitsomt. Hvordan i alle dager blir jeg kvitt dette? Har forsøkt å lete på alt uten hell.

Den begynner også å ringe for full musikk når jeg får melding, klarer ikke få det bort heller.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å få GPRS til å funke avhenger dette av hvilken operatør du bruker.

Siden jeg har netcom, går jeg kun inn på netcom.no sidene og "bestiller" et GPRS opsett derifra. Hvis du har Netcom eller Telenor går sikkert dette fint. Hvis du har Sense eller Chess vet jeg ikke.

Innstillingene kan enten gjøres automatisk, dvs. at innstillingene blir sendt til telefonen og de lagres der. Eller du må ta den kjipe omveien for å skrive inn innstillingene selv.

Men tingen er at du trenger 2 kontoer. De heter for mitt tilfelle:

Netcom GPRS WAP

Netcom GPRS Webmail

For meg som har både Netcom abonnement og Netcom email blir dette enkelt.

Innstillingene kan som sagt enten fås hos din mobile operatør, eller du kan gå til sonyericsson.com hjemmesidene og hente dem der. Eller hvis du vil gjøre det manuelt kan du gå til: dintelefon.net.

Det at du får en ringelyd når du mottar en melding synes nå jeg var kult når jeg hadde T65, men smaken er som baken. Det som er tingen her er at den ringetonen du har lagt til de ulike personene, den ringelyden vil høres når du mottar en melding fra en av de personene. For å løse dette, skrur du ned volumet fra maks til +8 eller noe sånt. Ved ikke å ha maks volum, blir dette problemet borte.

Siste problemet vet jeg ikke svaret på.

Lenke til kommentar
Det at du får en ringelyd når du mottar en melding synes nå jeg var kult når jeg hadde T65, men smaken er som baken. Det som er tingen her er at den ringetonen du har lagt til de ulike personene, den ringelyden vil høres når du mottar en melding fra en av de personene. For å løse dette, skrur du ned volumet fra maks til +8 eller noe sånt. Ved ikke å ha maks volum, blir dette problemet borte.

Siste problemet vet jeg ikke svaret på.

Les det en gang til du :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...