Wrasko Skrevet 28. august 2009 Del Skrevet 28. august 2009 (endret) Hei. Jeg har i løpet av de siste 10 årene bygget opp en del pcer, samt forelsket meg i kabinetter som er plain samt små. (derfor jeg fortsatt har ett 15 år gammelt Evercom kabinett som jeg hadde 166mhz MMX i :o) Uansett.. Dette prosjektet blir ett prosjekt som jeg hovedsaklig skal bygge av gamle deler som jeg har liggende, samt no annet skrot. Dette er altså min kommende mediespiller i stua Brink kassegitar (ikke den på bilde, riktig bilde kommer straks jeg starter) VIA EPIA-SP13000G, C3/Nehemiah 1300Mhz, Kingston ValueR. PC3200 DDR-DIMM 1024MB Fortron/Source Micro-ATX 270W Bulk, 20pin Harddisk, usikker, enten CF 2/4gb, eller en eller annen disk jeg har liggende.. Lyst på noe uten støy, så blir trolig CF til OS, men har og tanker om en ekstra harddisk til å ha musikk på.. Bare usikker på om det går å sette den i dvalemodus når den ikke er i bruk. Media Center fjernkontroll Trådløs internett dongle (usb) Dette er de andre planene hittil: Vifte i åpningen. (skal og ha en stor vifte bak (evnt 2 på bunnen), må kanskje kjøpe vifter og viftekontroller faktisk) USB i toppen av gitarhalsen, ved der man stemmer den. (til minnepenn) Gitaren skal ha strenger på, og skal ha minst mulig synlige tegn på at den er modifisert. Andre tanker:? Usb lydkort? Bytte cpu-vifte? Skal tegne litt i sketch etter at jeg har sett nærmere på elementene, og hvordan det er mulig å sette dem. Poster denne FØR jeg starter for å få innspill, samt tanker og ideer før jeg låser meg for mye fast, og ikke ser andre løsninger. KOMMENTARTRÅDEN Endret 28. august 2009 av Wrasko Lenke til kommentar
Wrasko Skrevet 29. august 2009 Forfatter Del Skrevet 29. august 2009 Gitaren som blir ofret Siden Bakfra Hovedkortet som skal drive sulamitten Psu Tenkte jeg skulle bruke Pioneer DVR-109BK som drev, med lav hastighet på lesing selvfølgelig Som dere ser så er gitaren alt for tynn til å få Dvd-brenneren på plass. Hadde også vært for tynn hvis jeg hadde fått tak i en til laptop Tenker sterkt på å bruke denne skjermen ett sted (5,6 lcd 12v 0,5A) La hovedkortet og psu'en på gitaren for å se størrelseforholdet. Siden i går har jeg funnet ut dette: -Media Center fjernkontrollen min ble stjålet i vår sammen med mye annet. -Blir en ekstra boks ett sted. Enten under gitaren (skal ha "gitarbein"), eller sammen med forsterker, parabolboks etc i stereohylla. - Denne boksen vil da inneholde Dvd-rommen og kanskje skjermen -Blir Compact flash til OS -2.5 S-ata 250GB WD til annet media -Funderer på å ha noen knapper fra tastatur stikkende ut på gitaren, sånn at det GÅR å manøvrere seg uten fjernkontroll også Noen som har forslag? Post dem i: KOMMENTARTRÅDEN Lenke til kommentar
Wrasko Skrevet 29. august 2009 Forfatter Del Skrevet 29. august 2009 (endret) Har nå åpnet selve gitaren, samt tenkt litt til.. Er ikke såå lett å vite hvordan ting er festet, når det innenfra så ut til å¨være mye mer komplisert At det er litt stygt har ikke stort å si, skal ha connections der Er mørkt i kjelleren der jeg driver.. Så måtte ta bakenden nærme taklampa, så ta bilde uten blitz for å vise ca finishen på gitaren Her har jeg slengt inn hd, psu samt ekstradisken som skal inni.. Prøver å tenke meg hvordan ting burde legges.. Gjerne kom med forslag Åpnet psu'en for å sjekke om det var mulig å få den til å ta mindre plass, samt for å sjekke hvordan hovedstrømknappen var.. (lyst til å flytte den..) Egentlig vil jeg ikke bruke noen av kontaktene som er direkte på hk/psu etc.. Vil ha samlepanel bak.. Tenker på å ha usb porter her oppe på skulderen.. Har lett for å bruke minnepenn til å ha filmer på (selvom jeg skal ha trådløs internett på maskinen) Tenkte litt angående dvd-drev og den skjermen.. (mrk: blir jo i tilfelle noe rundt den, er bare for å titte..) Kom gjerne med forslag og tips i KOMMENTARTRÅDEN Endret 29. august 2009 av Wrasko Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå