Gjest Slettet-1nDPpQXNWW Skrevet 28. august 2009 Del Skrevet 28. august 2009 Jeg lurer på hva man kan jobbe med som sivilingeniør ? Og hvilken utdanning må man ta for og være med og utvikle nye ting ? Lenke til kommentar
voident Skrevet 30. august 2009 Del Skrevet 30. august 2009 Jeg lurer på hva man kan jobbe med som sivilingeniør ? Og hvilken utdanning må man ta for og være med og utvikle nye ting ? Innen hvilket felt tenker du? NTNU, f.eks, tilbyr utdanning inne et ganske bredt område, så det er utrolig mye forskjellig du kan ende opp med å gjøre. Så du får kanskje finne ut av hva du kunne tenke deg å være med å utvikle, og deretter lese litt på nettsidene til f.eks NTNU om hvilke linjer som passer best for nettopp det. Lenke til kommentar
Luftbor Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 Jeg lurer på hva man kan jobbe med som sivilingeniør ? Alt, og innen alle fagfelt. Alt fra vedlikehold til konstruksjon av ymse bygg og duppeditter. Eller drift og operasjon. I kjemilabben eller som papirpusher. Og hvilken utdanning må man ta for og være med og utvikle nye ting ? Det er all slags utdanning, men det er jobben som bestemmer dette. De fleste som arbeider er jo med å utarbeider nye ting. Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 Gamle sivilingeniør-tittelen er ein beskytta tittel som seier at du har gjennomført 5åring (4,5år) teknisk studie på ein av utdanningsinstitusjonene som kunne tildele denne graden. Den var ein mellomting mellom den typiske ingeniør-utdanninga og den meir teortiske univeristetsutdanninga. Tittelen er sterkt knytta til tekniske/ naturvitenskaplege fag og dermed er også jobbkarrieren litt retta mot dette (det finnes også meir kombistudier som går inn på økonomi, kreative fag o.l) Om ein har lyst til å vere med utvikle nye produkt vil nok gamle siv.ing-utdanninga vere ein god vei gå. Kva felt ein interesserer seg for vil meir avgjere kva fagfelt ein bør gå for. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå