Gå til innhold

Gang/sykkelvei langs ring3 og E6 mot Oppegård, kor?

zeltex

Anbefalte innlegg

Hei

Skal ut til Oppegård fra Oslo-Kringsjå/Songsvann, på søndag, og tenkte jeg skulle ta rulleskiene fatt. Vet at det går gang og sykkelvei langs ringveien som passerer her på Ullevål og videre forbi Sinsen. Her deler det seg ut Rv4 mot Gjøvik og jeg tror den andre går mot Økern. Men fortsetter denne videre langs ringen og til Kolbotn og Oppegård?

Noen av dere som har viten om deler av strekket?

edit: Økern/Hasle

Endret av zeltex
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har gått der mye på rulleskøyter, spesielt mellom Nydalen og Ski. Da gikk jeg Sinsenkrysset - Lørenveien - Gang-/sykkelvei langs E6 - Innspurten (ved Valle Hovin) - Grenseveien - Østensjøveien - (krysse Ring 3) - fortsette på Østensjøveien langs Østensjøvannet - Enebakkveien - Gang/sykkelvei langs E6 til Skulleruddumpa og over til Gamle Bygdevei (her er det litt grus så her tok jeg av skøytene) - Mortensrudveien - 155 - Nedre Prinsdalsvei - Skiveien.

Det finnes flere gangveier langs Ring 3, det er (var) skiltet med vinrøde skilt med sykkelsymbol og "Ryen" helt fra Sinsenkrysset. Derfra kan du jo ta Enebakkveien. som går over i gang-/sykkelvei. Grunnen til at jeg tok Valle/Grenseveien var å slippe alle fotgjengerne som samlet seg rundt bussholdeplassene langs Ring 3 i rushtiden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...