julepølsa Skrevet 28. august 2009 Del Skrevet 28. august 2009 Jeg har en SB-600 blits som jeg lurte på om funka trådløst med ebay triggere på et Canon kamera? Eller eventuelt andre triggere som fungerer? Og/eller vil den eventuelt fungere med en Canon ST-E2 Speedlite transmitter ? Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 (endret) ST-E2 fungerer kun med Canon sine egne dertil dedikerte blitser. Alle fungerende blitser med en hotshoe fungerer med bruk av et radiostyrt systemer som er kompatibel med ditt kamera.Så det og bruke en blits fra Nikon burde ikke by på problemer. Men ved bruk av denne type løsning må du justere alt manuelt. Endret 29. august 2009 av Nautica Lenke til kommentar
Kaksa Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 Låner denne litt, kan eg låne ein vanleg Nikon-blits å bruke den på et Canon EOS450d? Har mulighet til å låne meg ein blitz fra eit Nikon-kamera, men har ikkje lyst til å øydelegge heile greie Lenke til kommentar
TGB Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 Låner denne litt, kan eg låne ein vanleg Nikon-blits å bruke den på et Canon EOS450d? Har mulighet til å låne meg ein blitz fra eit Nikon-kamera, men har ikkje lyst til å øydelegge heile greie Dette bør fungere, men blitsen er i full manuell modus (du må zoome blits og justere den selv, greit å sette den opp slik at den ikke slår seg av automatisk også). Forøvrig ingen garantier fra min side om alt går bra, men som nevnt - det bør fungere. Lenke til kommentar
Kaksa Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 Er ikkje det nokke styr med "triggerspenninga" også? Har prøvd å googla litt uten å funne noko... Lenke til kommentar
TGB Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 Er ikkje det nokke styr med "triggerspenninga" også?Har prøvd å googla litt uten å funne noko... Aldri prøvd selv, men vet andre som har prøvd med eldre Nikon blits rett på 1Ds Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 Er ikkje det nokke styr med "triggerspenninga" også?Har prøvd å googla litt uten å funne noko... I take this to mean that all Canons DSLRs newer than the 350D, as well as all the professional models, can use flash with trigger voltages up to 250 volts in their hot-shoe. However, 6 volts is the safe limit for the D30, D60, 10D, 300D, and Canon's digital compact cameras. Klippet fra denne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå