Gå til innhold

Sms til utlandet, hvorfor så billig ?

Anbefalte innlegg

Hei!

Driver å sender ein del meldinger til min kjæreste som nå er i Tyskland, det er bare ein ting som overasker meg og det er prisen :S

Netcom tar 0,69 øre for kvar melding eg sender ? Det er jo prisen for å sende til Norge...

Har sjekka det opp på mitt forbruk på nettet også, der står det 0,69 :S

Har netcom ein pågående kampanje ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-376f9

Velkommen til NetComs vidunderlige verden! I følge denne lenken er prisen 1,99. Tror ikke at det dreier seg om noen kampanje, snarere at det ikke alltid er samsvar mellom hva de skriver på hjemmesidene og hva de faktisk tar betalt. Det vet jeg, etter 15 år med NC.

Edit: Vent nå litt... Hvis han/hun/den/det har et norsk mobilabo, så er prisen den samme som om vedkommende var i Norge. Når man snakker om samtaler/SMS/til utlandet mener man et utenlandsk nummer, ikke hvor mottakeren befinner seg.

Endret av Slettet-376f9
Lenke til kommentar

Hvis kjæresten din bruker et norsk abonnement, så betaler du fortsatt det samme som å ringe og sende SMS til henne som om hun var i Norge. Derimot må kjæresten din betale det overskytende.

Grunnen til det, er at du ikke nødvendigvis vet hvor hun er, og det er da urettferdig om du må betale for en tre timer lang samtale til Uzbekistan (eller noe sånt) når du tror du ringer innenfor Norge. Derfor må den som reiser, og som vet de er på reise, betale samtaletrafikken ut av Norge og til landet de befinner seg i.

Endret av Super8
Lenke til kommentar

Det å motta sms i utlandet er gratis, men man må derimot betale ekstra for å sende sms tilbake til norge med norsk sim fra utlandet.

Har opplevd at enkelte sms meldinger ikke kommer frem hvis du sender fra utlandet, hvis ikke tele operatør har avtale mellom seg og det varirerer pris på hver enkelt operatør når du er i utlandet.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig. Det er eg klar over. Tingen var at eg trudde det kom til å koste ca 2 kr som er taksten for å sende til utlandet. Det ser ut som at sms til norske abonenter i utlandet ikkje koster noe mer enn innad i Norge.

Dette vil eg gå så langt som å si er genialt :)

Så teoretisk sett om det er likt i Tyskland så kunne jo det heile blitt ganske billig på denne måten:

Eg har to abonomenter eit tysk og eit norsk. Det samme har personen i tyskland. Då kan eg bruke den norske for å sende sms til Tyskland på hennes norske abonoment. Ho kan svare med å bruke det tyske abonomentet og sende sms til mitt tyske abonoment.

Endret av jon-t
Lenke til kommentar
Selvfølgelig. Det er eg klar over. Tingen var at eg trudde det kom til å koste ca 2 kr som er taksten for å sende til utlandet. Det ser ut som at sms til norske abonenter i utlandet ikkje koster noe mer enn innad i Norge.

Det er samme pris som å sende til Norge, fordi avsender ikke nødvendigvis vet om mottakeren befinner seg i utlandet eller ikke. Ganske logisk egentlig, ettersom avsender ellers ikke aner hvor mye det koster når han/hun sender en SMS :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...