Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvor godt fungerer USB på Pioneer-spillere?

gxi

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å kjøpe en Pioneer-spiller (har ikke bestemt hvilken, men det er snakk om <=2000kr sansynligvis) siden Pioneer leverer adaptre for både rattkontroll og display som står originalmontert i bilen min. Spesielt er det USB-funksjonen jeg er ute etter.

Jeg hadde en Sony-spiller i forrige bil (CDX-410U tror jeg) som hadde USB. Den var ganske elendig. Over rundt 500MB med musikk gikk hele lastingen suppetregt. Kunne snakke om minutter hver gang den startet før den kunne spille. Er det også slik på Pioneer-spillere?

Er det mulig å få de til å sortere/spille basert på informasjonen i filene og ikke bare kataloger?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Varierer fra merke til merke og modell til modell. Fellestrekket er at det er mindre av de dårlige usb-spillerne nå enn da det var nytt.

Har selv en Sony-spiller til 1500,- som lett takler en usbdisk på 8GB. Her blar jeg meg gjennom albumer etter metadata lagret i filene.

Skal du kjøpe på nett eller hos forhandler? Enkelte forhandlere gir ofte gode tilbud på utgående modeller - og en utgående god modell nedsatt i pris har ofte bedre forsterkerdel enn en ny modell til samme pris.

Ta uansett en tur innom en forhandler og test usbinterfacet på forskjellige spillere.

Husk at enkelte spillere er juletrær uten like når det kommer til lysbruk, og muligheten til å dempe dette er en sjeldenhet. Sony er spesielt ille på dette. Det er ikke gøy med spiller som lyser så mye at den ødelegger nattesynet.

Lenke til kommentar

Det er kun Pioneer jeg ser på nå siden det er bare Pioneer og Kenwood som jeg ser leverer adapter som jeg kan bruke for å få displayet og rattkontrolleren som står i bilen til å fungere. Jeg tar vel ikke feil når jeg velger Pioneer over Kenwood regner jeg med..

Jeg bestiller på nettet, og da mest sansynlig fra bilradiopes.no. Denne ser jeg litt på nå:

http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt...;id=&vn=736 evt. denne: http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt...;id=&vn=736 (jeg har ikke noe i mot SD-kort-støtte siden jeg uansett vil bruke et adapter fra micro-SD til USB på USB-porten ellers)

Jeg må kjøpe adaptre for bilen til 1500-2000kr, og har ikke så ekstremt mye igjen etter det.

Kombinasjonen jeg trenger er USB+Aux i front, utgang for display, inngang for rattkontroller samt støtte for MP3 og WMA (ser ikke ut som at Pioneer støtter AAC veldig mye, noe som hadde vært ønskelig).

Endret av gxi
Lenke til kommentar

Pixmania har et lurvete rykte, de er basert i frankrike og varelageret dems er også der. Kjenner flere som har handlet der som har fått bruksanvisninger kun på fransk/tysk ect.., forferdelig kundeservice, meget treg kundebehandling, tilsendt feil varer osv... En annen ting er at varene er tatt inn på parallelimport og går derfor ikke under garantiene til de offisielle importørene her til lands.

Prisbevist skal en være, men god kundeservice og garantier er like viktig som pris.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...