neXon Skrevet 16. mai 2003 Del Skrevet 16. mai 2003 Noen som har peiling på hva som kan vere galt når det tar så lang tid (ca 3min) å logge seg oppmot citrix metaframe serveren? Lenke til kommentar
Rob3rt Skrevet 16. mai 2003 Del Skrevet 16. mai 2003 Oi oi, det kan være så mangt, du må spesifisere litt mer enn det der skal vi ha noen sjangs til å vite hva som er feil. Altså, kunne kommet med en del ting, men det blir jo bare gjetning.. Lenke til kommentar
neXon Skrevet 16. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2003 hva info trenger du? :smile: Det har fungert helt fint i noen år, men nå går det sinke tregt. Har siste oppdateringer både til windows 2000 server og citrix programmvare, Har funnet ut at det går litt raskere med å opprette en ny bruker og logge inn da Lenke til kommentar
Rob3rt Skrevet 16. mai 2003 Del Skrevet 16. mai 2003 Så med nye brukere tar det like kort tid som det tok før? (med de brukerne som bruker lang tid nå) Lenke til kommentar
neXon Skrevet 16. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2003 det tar lengre tid med nye brukere og (ca 30-1min) men dette og ganske lang tid forholt til hva det var før Lenke til kommentar
Rob3rt Skrevet 16. mai 2003 Del Skrevet 16. mai 2003 Dette skjer uansett lokasjon? I bedriften som jeg jobber i har vi citrix på mange forskjellige lokasjoner rundtom. Og her kommer jo allt an på linje etc. Lenke til kommentar
neXon Skrevet 16. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2003 jepp, uansett hvor på nettverket du er hen. Det er 100mbit nettverkt med fiberoptisk kabel mellom byggningene Lenke til kommentar
Rob3rt Skrevet 16. mai 2003 Del Skrevet 16. mai 2003 Det er jo et ganske merkelig problem.. Har du prøvd rs av serveren? Lenke til kommentar
neXon Skrevet 16. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2003 har ikke prøvd rs. Vi fant vist ut at beckup systemet var noe feil med igår. så det er lenge siden det sist ble gjort men det fungerer nå :wink: Lenke til kommentar
neXon Skrevet 16. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2003 beckup'en fungerer nå...hehe men påloggings tiden er den samma Lenke til kommentar
Rob3rt Skrevet 16. mai 2003 Del Skrevet 16. mai 2003 Å, sånn å forstå.... Etter man til slutt har fått logget inn, fungerer det fint da? Lenke til kommentar
neXon Skrevet 16. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2003 jepp, går helt fint ette innlogging Lenke til kommentar
Rob3rt Skrevet 16. mai 2003 Del Skrevet 16. mai 2003 Har dere det så travelt at dere ikke har tid å vente et par minutter? Lenke til kommentar
neXon Skrevet 19. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2003 Har sett på defragmentering nå. Jeg har tid til å vente i noen minutter, men brukerne som bruker det mest tror at det ikke fungerer når det går så tregt at di trykker bare endamer. Da oppstår det bare flere problemer Lenke til kommentar
Rob3rt Skrevet 19. mai 2003 Del Skrevet 19. mai 2003 Joda, du har rett i det.. Si ifra om det hjelper med defrag da. Lenke til kommentar
*Tronaldo* Skrevet 19. mai 2003 Del Skrevet 19. mai 2003 Hei. Nå kan jeg ikke noe om Citrix, men jeg vet at 2000 kan være tregt ved inn- og utlogging pga størelsen på profilene. Det finnes en key i registeret som gjør at cachen til roaming-profiler slettes - denne gir etter det jeg har opplevd mye hurtigere ut og innlogging. Dette gjelder da seffen for Roaming profilies. Tror den heter DeleteRoamingCache eller noe slikt. Kan dette være til hjelp, mon tro? Tronaldo Lenke til kommentar
Rob3rt Skrevet 19. mai 2003 Del Skrevet 19. mai 2003 Nah tviler på det i og med at man logger på citrix serveren Lenke til kommentar
neXon Skrevet 19. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2003 har kjørt ferdi "disk defragmentering" og synst at det går raskere nå, under 30sekunder søkte i rededit etter denne "DeleteRoamingCache" men fant ingenting. Alt må prøvest 8) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå