vesleengen Skrevet 28. august 2009 Del Skrevet 28. august 2009 hei! tenkte å oppdatere ramen i laptopen min da jeg har lagt inn windows 7 64bit. har en acer 5930g som har 3GB (en 2GB og 1 1GB brikke) og som kjører med 677MHz.. lurte da på om jeg bare skulle kjøpe en 2GB 677MHz brikke eller om det kunne være greit å kjøpe et 4GB 800MHz med tanke på hastighet? tjener noe på å ha 800MHz kontra 677MHz? Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 28. august 2009 Del Skrevet 28. august 2009 Nei/marginalt. Kjører uansett 800 med divider så ytelsesforskjellen er bare teoretisk. Ville bare byttet 1 GB brikken i en 2 GB brikke, billigste du finner... Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 28. august 2009 Forfatter Del Skrevet 28. august 2009 ok. hvordan er det med timing da? må brikkene ha samme timing? Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 Nei, brikkene vil automatisk operere på samme frekvens og timings som den tregeste brikken. På minnesiden til f.eks komplett finner du en minnevelger som viser deg akkurat hvilke brikker du bør bruke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå