Gå til innhold

[Løst]Oppgradering av "gaming rig" - 3-4000,-

Anbefalte innlegg

Hei!

Får snart stipend og vurderer å muligens oppdradere den stasjonære pcen min.

Så det jeg lurer på da er hva som er mest hensiktsmessig å oppgradere. Jeg heller selv på hovedkort + skjermkort, men hva synes dere der ute?

Tenkte isåfall på denne og denne.

Om jeg kjøper et mye bedre skjermkort så må jeg jo bruke litt penger på bedre PSU, eller hur?

Men nå har jo I7 kommet i annmarsj og da vet jeg ikke om det er helt verdt det.

Spesifikasjoner:

MSI P35 NEO3 P35, Socket-775

Intel Core 2 Duo E8400 3.0GHz

OCZ DDR2 4096MB Gold GX XTC Dual Channel

Sapphire Radeon HD 4830 512mb

bZerk 500w /m 2 vifter

Spiller for det meste WoW nå men ønsker å kunne spille Modern Warfare 2 + en del andre spill når de etterhvert kommer ut.

Takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor kjøpe nytt HK?

Jeg har selv skjermkortet og det er trolig et av de beste kjøpene jeg noen sinne har gjort. Ellers synes jeg egentlig ikke du trenger å kjøpe noe nytt. Maskinen din er god, og med det skjermkortet kan du dra alle spill uten problem. Hvis du ikke har planer om å kjøre syk AA så ville jeg ikke brukt mer penger på maskinen.

Lenke til kommentar

Hei!

Er egentlig litt usikker her..når jeg logger inn og står f.eks I en by på WoW så har jeg 10-15fps. Kan det ha noe med HDD å gjøre? Det er en Seagate Barracuda S-ATA hardisk fra 2002-2003 eller noe i den duren. Tror det er en av de første generasjons S-ATA disker. Så kanskje det er på tide med en utskiftning? En annen ting er at windows kun "ser" 2046mb minne enda jeg egentlig skal ha 4096mb, men selvfølgelig så får jeg ikke brukt alt minne da jeg har 32bit XP. Men hvis man legger til skjermkortet så burde jeg ha ca 2-300mb minne å gå på.

BIOS viser at jeg har 4096mb minne :p

Uff, mye tekst her. Dere får unnskylde meg :p

Edit: Tenkte på å bytte hovedkort da det kun har PCI-E X16 og ikke den nyest 2.0. Er ellers ganske fornøyd med hovedkortet så om dere mener jeg ikke burde bytte det så får jeg vel ikke gjøre det :)

Endret av Wow 0_x
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei

World of warcraft, bruker faktisk en god del av HDDen når de loader, så en ny harddisk er nok ikke dumt, prøv å finn en med mye cache minne, som denne.

Men resten av systemet ditt er langt fra utdatert, ville nok anbefalt deg å oppgradere skjermkortet til et ATI HD 4890, men ville heller anbefalt deg HIS sitt HD 4890 pga kjøler, og kanskje selge ditt gammle 4830, som tidligere nevnt

Endret av super_1990
Lenke til kommentar

Jeg vil tippe du har en flaskehals på driversiden, og ikke hardware siden.

Sjekk ut radeon 48xx tråder på forum ang wow. Det meldes fra om latterlige fps i spillet wow.

Jeg har "samme" pc som det du har, MEN jeg har et geforce 9600 512mb kort. Og jeg har 60-80 fps der du har 10-15.

Spiller ingen rolle at disken din er første gen sata. Den skal helt klart gi ut nok juice for wow. Du kan evnt ta en hastighetstest på den, men tror ikke du finner noe spesielt avvik.

Jeg skal også oppgradere, men tror jeg venter litt, har nok power i spill nå, hvis jeg ikke kjører spill veldig høyt på settings.

kjøp en ssd disk til 1200-1700kr, og overklokk skjermkortet ditt,

Skjermkortet skulle være mer enn nok til WoW

Dette kommer ikke til å løse problemet med 10-15 fps i wow ?

Ikke kommer det til å fremtidsrette pcen mot nye spill heller.

kjøp en ssd disk til 1200-1700kr, og overklokk skjermkortet ditt,

Skjermkortet skulle være mer enn nok til WoW

+1.

Ville lagt to tusenlapper i en Intel-SSD, og muligens 15oo i et 4890 :)

Forsåvidt enig i 4890, men spiller kisen wow, kan det være bedre med en geforce løsning, fks gtx 275 til ca 1800 spenn. Men nye generasjoner av skjermkort blir vel lansert om ikke så lenge.. vente litt..

Lenke til kommentar

COD4 vil ikke kjøre bra på den oppløsningen med HD4830. Det kan du se her (HD430 er ikke nevnt men den er nederst på den stigen).

Jeg ville kjøpt HD4870 som etter min mening gir mest for pengene nå. 512 MB koster vel ca 1000,- og 1 GB versjon (som du bør ta) finnes til ca 1200,-.

Endret av jornboss
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...