Gå til innhold

Hvilke krav stilles til kjøp av student programvare?

Abnorm

Anbefalte innlegg

1. Hvilke krav stilles for å kunne kjøpe en student version av et programvare?

Selvfølgelig må man være student, men er det noen rettningslinjer om hvilke linjer man må gå osv.

Tenkte jeg skulle kjøpe en av disse:

Adobe CS4 Design Premium WIN Eng Student Kr.3185,-

Adobe CS4 Master Collection Student Win Kr.5695,-

Photoshop CS4 Extended, Illustrator CS4, Dreamweaver CS4 og Flash CS4 Pro er programmer jeg bruker ofte på privaten, men da disse programmene er svindyre må jeg som mange andre kun benytte piratkopier.

Tenkte kanskje jeg nå kunne benytte meg av å kjøpe disse, om jeg fikk dem til student pris og om jeg har rettigheter til å kjøpe dem?

Disse programmene har riktig nok ingenting med min studie rettning å gjøre, men jeg kan heller ikke finne noen steder det står noe om studie krav.

2. Har disse student programmene noen begrensinger? F.eks kun gylding en vis periode? Ikke full versioner?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Tror nok ikke du trenger å gå en spesiell retning.

2. Ja, du skal avinstallere de med en gang du er ferdig med å være student. Men.. det er jo bedre å ha en litt lovlig enn helt ulovlig versjon? Har du sett, hvor i huleste har jeg fått det fra?

3. Det kan være at det ikke er fullversjon. Men på den ene står det ihvertfall: Lisenstype Full pakke

Endret av Ståle
Lenke til kommentar

1. Ingen krav om retning, du må berre ha gyldig semesterkort.

2. Du må ikkje avinstallere når du er ferdig å studere:

http://studentlisens.no/Sitemap[/url] ']Du beholder rett til å benytte studentlisensene videre (Microsoft & Adobe) selv etter at du har avsluttet studiet. (Ikke-kommersielt bruk)

3. Det er so vidt eg veit ingen forskjellar i funksjonalitet, det er kun lisensen som er ulik. Program med studentlisens er ikkje lov å nytte til kommersielle formål. Med andre ord kan du ikkje bruke det til å tene pengar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...