xico Skrevet 16. mai 2003 Del Skrevet 16. mai 2003 Dette er den feilen jeg får når jeg prøver og boote... vet ikke hva som eg galt. Har nettopp fått ny HD , har formatert den og den er NTSF. Jeg har Installert WinXP . Og etter jeg prøver og boote får jeg : Ugyldig Partisjonstabell. eller "Invalid Partition Table" som det heter på engelsk... Hjelp meg Lenke til kommentar
styggen Skrevet 16. mai 2003 Del Skrevet 16. mai 2003 Det virker som du har en ugyldig partisjonstabell ;-) Partisjonstabellen inneholder informasjon om de ulike partisjonene på disken; dvs. hvor de starter og slutter, type filsystem, og hvilken partisjon som er aktiv, dvs. skal bootes fra. Hvis denne informajonen er korrupt, vil ikke bootprogrammet (som ligger på MBR - Master Boot Record - aller først på disken) kunne finne et OS å boote. Er dette systemdisken din; dvs. der hvor du har Win XP installert ? I så tilfelle tror jeg du må reinstallere OS'et. Du kan evt. prøve deg med et partisjoneringsprogram, f.eks. Partition Magic (kan kjøres fra diskett), og se om partisjonstabellen kan reddes først. Hvis du vet sikkert at du har kun én partisjon, som fyller hele disken, kan du til og med gjenopprette denne informasjonen med fdisk. Boot fra en DOS-diskett, kjør fdisk, slett alle eksisterende partisjoner, opprett en eneste partisjon med maks størrelse, og prøv å boote fra harddisk igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå