Gå til innhold

Kjøpe en ny telefon under abonnementstiden?


Anbefalte innlegg

Eier en Sony Ericsson Z770i (m/Djuice Nonstop abo) som har klikka i det siste, og som synger på siste vers om dagen. Den har allerede vært på service/reperasjon en gang tidligere, og vil mer enn gjerne ha en ny. Problemstillingen min er at jeg vil kjøpe en ny Sony Ericsson W995 med Djuice Nonstop, altså med det samme abonnementet jeg allerede har.

 

Telefonen kjøpte jeg 20.01.09, og da lurer jeg hvilke valg står jeg ovenfor?

 

Hvordan er det å kjøpe to nye mobiltelefoner med samme abo hvis man velger tvilling-SIM hos Telenor?

 

 

På forhånd takk! :thumbup:

Endret av Oleee
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Send inn telefonen en gang til, pass på å presisere at det er samme feilsymptomer som sist gang. Når du får den tilbake venter du en uke, leverer du den tilbake og sier at den har samme symptomer (regner med at den henger seg osv.), si at du vil de skal kjøre en reklamasjon og spørre om ny salgspakke.

 

Hvis de får dette kan de (hvis de har et snev av service) ta denne i innbytte mot at du kjøper en ny telefon. Da kjøper du en w995 operatørlåst (evt med et nytt nummer hvis den har vesentlig lavere totalpris med abonnement), så får du redusert pris siden de "kjøpte av deg" den gamle telefonen din.

 

Det med tvillingsim har ingenting med kjøp av telefonen å gjøre, det koster deg bare ca. 25,- ekstra i måneden.

Endret av HauksA
Lenke til kommentar
Telefonen kjøpte jeg 20.01.09, og da lurer jeg hvilke valg står jeg ovenfor?

 

Du har tre valg:

 

1. Bryte avtaletiden, som sikkert koster rundt 1500 kroner, for så å kjøpe ny telefon og oppgradere abonnementet.

2. Kjøpe telefonen med nytt abonnement og nytt telefonnummer.

3. Kjøpe telefonen uten abonnement.

 

Som nevnt tidligere så har tvillingsim ingenting å si. Du har fortsatt ett telefonnummer, og ett abonnement, og det kan bare bindes opp med en telefon om gangen.

 

Hvis de får dette kan de (hvis de har et snev av service) ta denne i innbytte mot at du kjøper en ny telefon. Da kjøper du en w995 operatørlåst (evt med et nytt nummer hvis den har vesentlig lavere totalpris med abonnement), så får du redusert pris siden de "kjøpte av deg" den gamle telefonen din.

 

De tar ikke telefonen i innbytte. Ved tredje gangs service for samme mangel kan man enten kreve ny telefon eller velge å heve kjøpet.

Lenke til kommentar

Setter pris på rask respons her! :thumbs:

 

Spørsmål til valg 2 fra Bretteville, hvis jeg kjøper meg en SE W995 med et abo uten fast månedspris, kan jeg da sette tilbake det SIM-kortet jeg allerede har og bruker i den nye da?

 

Når jeg tenker meg, kan jeg heller gjøre dette mye enklere:

 

* Beholde samme nr

* Slippe billigst unna som overhodet mulig

 

Takk igjen folkens!

Lenke til kommentar
Hvis de får dette kan de (hvis de har et snev av service) ta denne i innbytte mot at du kjøper en ny telefon. Da kjøper du en w995 operatørlåst (evt med et nytt nummer hvis den har vesentlig lavere totalpris med abonnement), så får du redusert pris siden de "kjøpte av deg" den gamle telefonen din.

 

De tar ikke telefonen i innbytte. Ved tredje gangs service for samme mangel kan man enten kreve ny telefon eller velge å heve kjøpet.

 

Dette avhenger av hvilken butikk du handler hos, flere av de butikkene jeg har kjennskap til utøver denne praksisen.

 

Edit: Hadde jeg vært deg, ville jeg hørt med den aktuelle butikken om dette var mulig. Ofte får de tilbake en telefon som er nyere, dermed verdt mye mer enn den du/de sender inn. Dette kommer av at Sony Ericsson ofte går tom for salgspakker til litt eldre modeller, men fortsatt må levere et tilsvarende produkt.

Endret av HauksA
Lenke til kommentar
Setter pris på rask respons her! :thumbs:

 

Spørsmål til valg 2 fra Bretteville, hvis jeg kjøper meg en SE W995 med et abo uten fast månedspris, kan jeg da sette tilbake det SIM-kortet jeg allerede har og bruker i den nye da?

 

Når jeg tenker meg, kan jeg heller gjøre dette mye enklere:

 

* Beholde samme nr

* Slippe billigst unna som overhodet mulig

 

Takk igjen folkens!

 

 

Du slipper billigst unna med å kjøpe ny tlf med telenor superpluss og legge vekk simkortet på det nyr nr og bruke dit gamle ismkort. du betaler da 129 i mnd i 12 mnd og så avslutter du abbonementet. du betaler da tlf + 129 * 12= 1548 kroner. Jeg ville sjekket hva som er bruddgebyret på abbonementet du har nå. er bruddgebyret lavere en 129*12=1548 så ville jeg brytet abbonementet og videreført med ny tegning. er det høyere så bruker du metoden jeg nevnte;)

 

 

husk at ved innsening av en mobil skal det være samme feil 3 gangen for å få ny eller penger tilbake. en tekniker MÅ bekrefte at det er samme feil. Det duger ikke at kunden sier det er samme feil, det må bevises

Lenke til kommentar
husk at ved innsening av en mobil skal det være samme feil 3 gangen for å få ny eller penger tilbake. en tekniker MÅ bekrefte at det er samme feil. Det duger ikke at kunden sier det er samme feil, det må bevises

 

Heldigvis er det svært få teknikere som orker å trykke på en telefon for å se om den henger seg/slår seg av. Dette er et veldig kjent problem på SE-telefoner, og slike saker ender som oftest med en SW-oppdatering og merke i "reklamasjonshefte".

Lenke til kommentar
Hvis de får dette kan de (hvis de har et snev av service) ta denne i innbytte mot at du kjøper en ny telefon. Da kjøper du en w995 operatørlåst (evt med et nytt nummer hvis den har vesentlig lavere totalpris med abonnement), så får du redusert pris siden de "kjøpte av deg" den gamle telefonen din.

 

De tar ikke telefonen i innbytte. Ved tredje gangs service for samme mangel kan man enten kreve ny telefon eller velge å heve kjøpet.

 

Dette avhenger av hvilken butikk du handler hos, flere av de butikkene jeg har kjennskap til utøver denne praksisen.

 

Hvis du som kunde kjøper en ny telefon, som koster 500 kroner mere enn den forrige, fra den samme butikken så kan du nok kalle det å ta den i innbytte ja. Men det som skjer er fortsatt at kunden får hevet kjøpet på den forrige telefonen, for så å kjøpe en ny telefon. :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...