Oleee Skrevet 28. august 2009 Del Skrevet 28. august 2009 (endret) Eier en Sony Ericsson Z770i (m/Djuice Nonstop abo) som har klikka i det siste, og som synger på siste vers om dagen. Den har allerede vært på service/reperasjon en gang tidligere, og vil mer enn gjerne ha en ny. Problemstillingen min er at jeg vil kjøpe en ny Sony Ericsson W995 med Djuice Nonstop, altså med det samme abonnementet jeg allerede har. Telefonen kjøpte jeg 20.01.09, og da lurer jeg hvilke valg står jeg ovenfor? Hvordan er det å kjøpe to nye mobiltelefoner med samme abo hvis man velger tvilling-SIM hos Telenor? På forhånd takk! Endret 28. august 2009 av Oleee Lenke til kommentar
HauksA Skrevet 28. august 2009 Del Skrevet 28. august 2009 (endret) Send inn telefonen en gang til, pass på å presisere at det er samme feilsymptomer som sist gang. Når du får den tilbake venter du en uke, leverer du den tilbake og sier at den har samme symptomer (regner med at den henger seg osv.), si at du vil de skal kjøre en reklamasjon og spørre om ny salgspakke. Hvis de får dette kan de (hvis de har et snev av service) ta denne i innbytte mot at du kjøper en ny telefon. Da kjøper du en w995 operatørlåst (evt med et nytt nummer hvis den har vesentlig lavere totalpris med abonnement), så får du redusert pris siden de "kjøpte av deg" den gamle telefonen din. Det med tvillingsim har ingenting med kjøp av telefonen å gjøre, det koster deg bare ca. 25,- ekstra i måneden. Endret 28. august 2009 av HauksA Lenke til kommentar
Bretteville Skrevet 28. august 2009 Del Skrevet 28. august 2009 Telefonen kjøpte jeg 20.01.09, og da lurer jeg hvilke valg står jeg ovenfor? Du har tre valg: 1. Bryte avtaletiden, som sikkert koster rundt 1500 kroner, for så å kjøpe ny telefon og oppgradere abonnementet. 2. Kjøpe telefonen med nytt abonnement og nytt telefonnummer. 3. Kjøpe telefonen uten abonnement. Som nevnt tidligere så har tvillingsim ingenting å si. Du har fortsatt ett telefonnummer, og ett abonnement, og det kan bare bindes opp med en telefon om gangen. Hvis de får dette kan de (hvis de har et snev av service) ta denne i innbytte mot at du kjøper en ny telefon. Da kjøper du en w995 operatørlåst (evt med et nytt nummer hvis den har vesentlig lavere totalpris med abonnement), så får du redusert pris siden de "kjøpte av deg" den gamle telefonen din. De tar ikke telefonen i innbytte. Ved tredje gangs service for samme mangel kan man enten kreve ny telefon eller velge å heve kjøpet. Lenke til kommentar
Oleee Skrevet 28. august 2009 Forfatter Del Skrevet 28. august 2009 Setter pris på rask respons her! Spørsmål til valg 2 fra Bretteville, hvis jeg kjøper meg en SE W995 med et abo uten fast månedspris, kan jeg da sette tilbake det SIM-kortet jeg allerede har og bruker i den nye da? Når jeg tenker meg, kan jeg heller gjøre dette mye enklere: * Beholde samme nr * Slippe billigst unna som overhodet mulig Takk igjen folkens! Lenke til kommentar
HauksA Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 (endret) Hvis de får dette kan de (hvis de har et snev av service) ta denne i innbytte mot at du kjøper en ny telefon. Da kjøper du en w995 operatørlåst (evt med et nytt nummer hvis den har vesentlig lavere totalpris med abonnement), så får du redusert pris siden de "kjøpte av deg" den gamle telefonen din. De tar ikke telefonen i innbytte. Ved tredje gangs service for samme mangel kan man enten kreve ny telefon eller velge å heve kjøpet. Dette avhenger av hvilken butikk du handler hos, flere av de butikkene jeg har kjennskap til utøver denne praksisen. Edit: Hadde jeg vært deg, ville jeg hørt med den aktuelle butikken om dette var mulig. Ofte får de tilbake en telefon som er nyere, dermed verdt mye mer enn den du/de sender inn. Dette kommer av at Sony Ericsson ofte går tom for salgspakker til litt eldre modeller, men fortsatt må levere et tilsvarende produkt. Endret 29. august 2009 av HauksA Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 Setter pris på rask respons her! Spørsmål til valg 2 fra Bretteville, hvis jeg kjøper meg en SE W995 med et abo uten fast månedspris, kan jeg da sette tilbake det SIM-kortet jeg allerede har og bruker i den nye da? Når jeg tenker meg, kan jeg heller gjøre dette mye enklere: * Beholde samme nr * Slippe billigst unna som overhodet mulig Takk igjen folkens! Du slipper billigst unna med å kjøpe ny tlf med telenor superpluss og legge vekk simkortet på det nyr nr og bruke dit gamle ismkort. du betaler da 129 i mnd i 12 mnd og så avslutter du abbonementet. du betaler da tlf + 129 * 12= 1548 kroner. Jeg ville sjekket hva som er bruddgebyret på abbonementet du har nå. er bruddgebyret lavere en 129*12=1548 så ville jeg brytet abbonementet og videreført med ny tegning. er det høyere så bruker du metoden jeg nevnte;) husk at ved innsening av en mobil skal det være samme feil 3 gangen for å få ny eller penger tilbake. en tekniker MÅ bekrefte at det er samme feil. Det duger ikke at kunden sier det er samme feil, det må bevises Lenke til kommentar
HauksA Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 husk at ved innsening av en mobil skal det være samme feil 3 gangen for å få ny eller penger tilbake. en tekniker MÅ bekrefte at det er samme feil. Det duger ikke at kunden sier det er samme feil, det må bevises Heldigvis er det svært få teknikere som orker å trykke på en telefon for å se om den henger seg/slår seg av. Dette er et veldig kjent problem på SE-telefoner, og slike saker ender som oftest med en SW-oppdatering og merke i "reklamasjonshefte". Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 (endret) å sende inn og lyge er svindel! Endret 29. august 2009 av SnikendeChris Lenke til kommentar
HauksA Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 Ikke hvis den har hengt seg eller skrudd seg av Lenke til kommentar
Mats Aa Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 Du ringer til opperatøren din å spørr om de kan fjerne abonomentet for du har mistet eller ødelagt den så du må kjøpe ny. Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 de fjerner ikke abbonementet uten kostnad pga du har mistet mobilen da xD Lenke til kommentar
Bretteville Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 Hvis de får dette kan de (hvis de har et snev av service) ta denne i innbytte mot at du kjøper en ny telefon. Da kjøper du en w995 operatørlåst (evt med et nytt nummer hvis den har vesentlig lavere totalpris med abonnement), så får du redusert pris siden de "kjøpte av deg" den gamle telefonen din. De tar ikke telefonen i innbytte. Ved tredje gangs service for samme mangel kan man enten kreve ny telefon eller velge å heve kjøpet. Dette avhenger av hvilken butikk du handler hos, flere av de butikkene jeg har kjennskap til utøver denne praksisen. Hvis du som kunde kjøper en ny telefon, som koster 500 kroner mere enn den forrige, fra den samme butikken så kan du nok kalle det å ta den i innbytte ja. Men det som skjer er fortsatt at kunden får hevet kjøpet på den forrige telefonen, for så å kjøpe en ny telefon. :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå