FrilanserBob Skrevet 28. august 2009 Del Skrevet 28. august 2009 (endret) - Jeg har et enkeltpersonsforetak, og vurderer å konvertere det til et NUF. Pr i dag fører jeg mitt eget regnskap, tror dere jeg vil klare å føre det hvis jeg går over til et nuf? - Hva er egentlig forskjellen på regnskap for enkeltpersonsforetak og NUF? Endret 30. august 2009 av FrilanserBob Lenke til kommentar
FrilanserBob Skrevet 30. august 2009 Forfatter Del Skrevet 30. august 2009 Ingen som har noen idé eller formening? Lenke til kommentar
FrilanserBob Skrevet 3. september 2009 Forfatter Del Skrevet 3. september 2009 Ikke for å spamme forumet, men kunne trenge litt hjelp altså! Lenke til kommentar
Balsfjord Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 Du får plikt til å sende inn årsregnskap til Brønnøysund. I tillegg så må de pengene du tar ut fra selskapet innberettes som lønn. Ut over det tror jeg ikke det er de helt store forskjellene. Du bruker ikke lenger konto 2061/2055, men 2910 for privatuttak. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 Mer info her http://www.nufselskap.org/nuf-selskap-skatt.php RegnskapRegnskapsplikten gjelder for NUF selskap som for andre norske foretak, og må dermed utarbeide årsregnskap. I et enkeltpersonsforetak kommer dine inntekter frem ved næringsoppgaven. I NUF blir du sett som ansatt i selskapet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå