Gå til innhold

Asus A7N8X Deluxe og overklokking

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp fått oppgradert litt å sitter her med et ASUS A7N8X Deluxe HK og en Barton 2500+. Kjøpte to Twinmos m/winbond 512 mb PC 3200 brikker.

Har INGEN peiling på dette med overklokking og bør vel kanskje holde meg unna. Men jeg har et spørsmål angående overklokking. Ved en feil ved innstalering og setting av Bios så satte jeg fsb på 200 Mhz....da viser maskinen at jeg har en Barton 3200+ Ikke noe problemer med det så langt og temperaturen ligger på 43-46 grader med viften som følgte med i Boxed versjonen jeg kjøpte. Mitt spørsmål......skader jeg andre komponenter på maskinen ved å kjøre på 200 Mhz fsb? Skjermkort f.eks.? Er det skadelig å kjøre med denne overklokkinga eller kan jeg bare la den være sånn?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hovedkortet har agp/pci lock, det vil si at du ikke skader andre komponenter når du overklokkker, du har bra ram brikker så burde ikke være noe problemmer med å kjøre det så lenge det ikke blir varmere enn det er.

Lenke til kommentar

Jepp !

Du ser det i biosen når du setter opp FSBèn,

da står det 133/33, 134/33 135/33 osv. og når

du ser at det blir til event. 140/34 så klokker du både AGP/PCI

Men du kan trygt klokke med 34MHz PCI/68MHz AGP, det går bra

Når du kommer til 166/33, hvis du har RAM som klarer det så

da blir det mer moro igjen

Lenke til kommentar
Noen som vet hvor høyt man kan sette FSBen på A7V333 før pci/agp blir overklokket?

allerede ved 167 Mhz FSB så vil agp/pci være overklokket. agp/pci har en divider på 1/5 .. alså vil du ved 167 Mhz fsb en agp/pci hastihget på 66,8/33,4 Mhz eller ved 180 FSB så vil man få 36/72 Mhz ..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Jepp !

Du ser det i biosen når du setter opp FSBèn,

da står det 133/33, 134/33 135/33 osv. og når

du ser at det blir til event. 140/34 så klokker du både AGP/PCI

Men du kan trygt klokke med 34MHz PCI/68MHz AGP, det går bra

Når du kommer til 166/33, hvis du har RAM som klarer det så

da blir det mer moro igjen

Tror du TwinMos 266MHz ram tåler 333MHz?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...