Gå til innhold

Noen som spiller Innebandy her?

Anbefalte innlegg

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Hei! Jeg skal trene en gjeng 12 åringer i innebandy, uten at jeg egentlig ikke har noe peiling på innebandy. Og jeg trenger noen innebandy oppvarmingsøvelser. Er det noen av dere som kan hjelpe, så hadde jeg vært evig takknemlig!

Bendik.

Lenke til kommentar
Hei! Jeg skal trene en gjeng 12 åringer i innebandy, uten at jeg egentlig ikke har noe peiling på innebandy. Og jeg trenger noen innebandy oppvarmingsøvelser. Er det noen av dere som kan hjelpe, så hadde jeg vært evig takknemlig!

Bendik.

Hei!

Siden du er ganske ny med det så skal jeg prøve å forklare det på en lett måte.

Vis de du skal trene er nybegynnere i Innebandy så er det lurt med en lett oppvarmings øvelse, du kan jo selvfølgelig ta vanlige sånn som stiv heks, sissten, osv.

Men vis det er spillere som har spillt lenge så er det lurt med en ordentlig stafett med hindrer, slalom løyper, skudd på måt etc. Oppvarming av keeper er også lurt, da kan du bruke denne øvelsen som blir kalt ''Svingene'', Jeg har laget en tegning her med anvisning :

1. En Spiller løper opp mot midtbane.

2.En medspiller sentrer ballen opp til Spiller 1.

3 Spiller En fører ballen ned mot mål og fyrer av et skudd på keeper.

Jeg håper du forstår denne instruksen.

Man kan jo selvfølgelig bruke denne øvelsen på de fleste men den er litt vanskelig i starten.

Du må bare prøve deg frem og lykke til!

Mvh - Even Andreas

post-187679-1255362061_thumb.jpg

Endret av evenandreas
Lenke til kommentar
Har egentlig sinnsykt lyst til å begynne, men tror jeg må komme meg i generelt bedre form.

Noen som vet hvordan miljøet for dette er i Trondheim?

Alle kan jo selvfølgelig begynne med Innebandy! Jeg tror du vil komme i mye bedre form vis du spiller!

Søk litt rundt på nettet, Trondheim Innebandy klubb?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

-Hvordan lag du spiller på.

Ski Herrer 1 i 2div som keeper og Ski G17 som utespiller

-Posisjonen du har på banen.

Keeper og venstre ving (møtende)

-Utstyr/Keeper utstyr.

Utespiller: Canadien ICS Rifle 27 (25), Unihoc IRULE Z9 Top light (med 3hook bladet på)

Keeper: Der har jeg en blandet miks fra bandysport i oslo, bukse/drakt fra unihoc, hjelm/kneebeskyttere fra Salming, susp/hansker/panser fra Exel, Bruker adidas Stabil 7 med tape for tiden, men vurderer kjøp av asics sine bryter sko som skal være et must for en innebandy keeper :D

-Hvor lenge har du spillet?

Siden 2007 :p

Endret av zumey
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 11 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...