spetwols Skrevet 28. august 2009 Del Skrevet 28. august 2009 Hei. For en stund siden sA fikk et ett eller annet virus pa den ene hardisken min jeg har windows og alle programmene pA. Pcen begynte etterhvert og fryse seg og tilslutt ikke ville starte. Sa byttet jeg til en annen hardisk jeg hadde ligenes her sA lenge. Da funket alt som det skulle. Men det er nA probleme kom. Jeg skulle bare bytte og kjekke om den gamle hardisken funket igjen. Jammen om den gjorde! NA var det ingen tegn til virus mere og alt var som normalt untatt lyden. pcen har ikke klikka,fryst seg eller hvert vanskelig og starte. Men nA er probleme at lyden skurrer. NAr jeg hQrer pa musikk og vist jeg GAr pa internett eller gjQr at pcen begyner og jobbe litt saa skurrer lyden. Sann er det naar jeg skal opne store filer som det er film pa. Vist jeg bare opner en liten film pa 100 mb sa kan jeg se den fint.men om jeg opner en film pa 1,5 gb sa hakker det og skurrer noe jelvig! filmen hakker nAr lyden gjQr ogsa. Har kjekka virus,opptadert lyd driver men ingen til hjalp. Noen som vet hva som kan vere galt ?? Lenke til kommentar
TMWH Skrevet 28. august 2009 Del Skrevet 28. august 2009 Det var veldig vanskelig å forstå hva du snakker om, men tror løsningen kan være å innstalere lyd driverene på nytt. Lenke til kommentar
spetwols Skrevet 28. august 2009 Forfatter Del Skrevet 28. august 2009 Det var veldig vanskelig å forstå hva du snakker om, men tror løsningen kan være å innstalere lyd driverene på nytt. ok. Ja jeg har instalert lyd driveren pa nytt men det hjalp ikke! Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 Hvilket operativsystem har du? Dersom lyden skurrer når PCen jobber mot harddisk kan det tyde på at Windows har satt disken i PIO-modus. PIO-modus er en slags "nød-modus" som Windows kan sette harddisken i om den oppdager overføringsfeil. Du finner en guide for å bytte fra PIO- til DMA-modus for Windows XP her: How do I enable DMA mode? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå