spruddel Skrevet 28. august 2009 Del Skrevet 28. august 2009 Har en ekstern harddisk som ikke virker. Når jeg kobler den til pc-en, lager den noen hakke/tikke-lyder og etter en stund kommer pc-en med den "pling" som kommer når man kobler til noe i USB-porten. Men det kommer ikke opp noen melding om hva jeg vil gjøre med disken og den kommer heller ikke i min datamaskin. Når jeg går inn i enhetsbehandling, så finner jeg den under diskstasjoner. Tror jeg ikke får kontakt med innholdet eller selve harddisken. Det jeg vil er enten å få ut det som er på disken eller formatere den. Er greit å formatere egentlig, men får ikke til. Tips til hva som kan gjøres, eller er den rett og slett ødelagt? Takker for svar Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 28. august 2009 Del Skrevet 28. august 2009 Lydene kan tyde på at disken er ødelagt. Det du kan gjøre er å åpne kabinettet og ta ut disken. Så kan du prøve om kabinettet fungerer med en annen disk, og om disken fungerer ved å koble den til direkte i PC. Lenke til kommentar
VirtualBox Skrevet 28. august 2009 Del Skrevet 28. august 2009 Prøv SpinRite (www.grc.com) før du tar den ut av kabinettet (evt også etter). Jeg har gode erfaringer med den. Lenke til kommentar
spruddel Skrevet 28. august 2009 Forfatter Del Skrevet 28. august 2009 Ta selve disken ut at chassiet på den eksterne disken? Åpne hele greia altså? Lenke til kommentar
spruddel Skrevet 29. august 2009 Forfatter Del Skrevet 29. august 2009 (endret) Med SpinRite, må jeg da installere programmet på disken (partisjonen) som er den eksterne disken? For jeg får jo ikke opp den, og da vet jeg jo ikke hvilken disk det er.? Endret 29. august 2009 av spruddel Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 Det er ingen programmer som kan gjøre noe hvis du ikke får kontakt med disken. Hvis du tar disken ut av kabinettet så kan du eliminere eventuelle problemer med USB. Er det fremdeles ikke mulig å få kontakt med disken så er den ødelagt. Da kan du eventuellt kjøpe ny disk og montere i kabinettet. Lenke til kommentar
spruddel Skrevet 29. august 2009 Forfatter Del Skrevet 29. august 2009 Men jeg titta litt på det å åpne kabinettet. Må den brekkes opp da? Så ikke ut som det var laget for og åpnes Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå